Merhaba arkadaşlar youtube kanalımda...
Diye başlamayacağım :) sadece bu yıl okuduğum, az bilinen, az okunan ya da yeteri kadar bilinen ama bence daha fazla okunmayı hak eden ve özellikle farklı kategorilerde seçtiğim birkaç kitap var. Onları sizlerle paylaşmak istedim:
1)
Sultan Hamid Düşerken
-İnsan Lekesi, yazarın Amerika üçlemesinin 3. Kitabı. Bunu ben de sonradan öğrendim. Ancak seri kitapları birbirinden bağımsız. Tek başına okunabilir. Kitabın filmi de mevcut. İzlemedim ama Anthony Hopkins ve Nicole Kidman faktörüne rağmen kitap kadar iyi olamayacağı düşüncesindeyim.
-
Öfke yi aslında yazmayacaktım. İnsan lekesi o kadar iyiydi ki bu kitap biraz onun gölgesinde kaldı. Ama gene de okunası kitap.
Philip Roth herhalde bu yıl tanıdığım en iyi yazardı. Kitaplarında siyaset, ırkçılık, anti semitizm, yalnızlık ve özellikle de erkek cinselliği ve psikolojisini çok iyi işliyor.
-
Küçük Şeyler 3 - Yaşama Yerleşmek de seriden bağımsız olarak okunabilir.
Özetle, okursanız bence pişman olmayacağınız kitaplar. Kitapla ve sevgiyle kalın :)
Goethe'nin dediği gibi: "İnsan her gün bir parça müzik dinlemeli, iyi bir şiir okumalı, güzel bir tablo görmeli ve mümkünse birkaç mantıklı cümle söylemelidir." Ben de 2019'u sanatla doldurmak istedim ki okul-ev arasında ruhunu kaybeden insanlardan olmayayım ve bu amaç doğrultusunda elimden geleni yaptım.
Bu sene 35 kitap okudum. Dünya için küçük bir adım olabilir ama benim için oldukça büyük bir adımdı. Bunların arasında en sevdiklerim sırasıyla:
1)
Stefan Zweig
Bu sene keşfettiğim ve eserlerine bayıldığım ressamlar:
Giuseppe Arcimboldo
Chris Panatier
Rukiye Garip
Karen Kluglein
Adem Potaş
Dina Brodsky
Aykut Aydoğdu
Tüm sene dinlemekten sıkılmadığım şarkı:
Hozier - In The Woods Somewhere
youtu.be/P6btN_cdLfE