Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
_Her şey algıdır. Herhangi bir şeyi itici ya da çekici kılan tamamen senin zihnindir. Karar veren faktör sensin. _Zihin, aldatıcıdır. Gerçekte ikilem yoktur. Gerçekte sorun yoktur. Hiç olmamıştır, hiç olmayacaktır. Zihinde sorunlar vardır ve sen gerçekliğe zihnin aracılığıyla bakarsın. Böylece gerçeklik sorunlu olur. _Sağlıksız bir zihinle ne
.... Umutsuz bir sağlıklı yaşam takıntısı: “Wellness” Modern çağın mecburiyetleri olarak bize dayatılan kuralları düşünmeye pek vakit ayırmıyoruz. Bu kuralları genellikle ya sorgusuz sualsiz uyguluyoruz ya da uygulamayı beceremediğimiz için acı çekmeye başlıyoruz. Bu kurallar dizisinin başında ise ne yiyip içtiğimize, ne kadar yürüdüğümüze veya
Reklam
Enerjinin Kontrolü: Bandha’lar
Mula Bandha’nın kelime anlamı ‘Kök Kilidi’dir. Mula bandha (kimi zaman moola bandha) Sanskrit dilinde “mula”, muladhara çakra, kök çakra ile aynıdır. Yoga’nın içinde Pranayama kalitesini çok etkileyen önemli bir enerji kilididir. Bu sayede Kök Çakra hizalanır ve canlanır. İnsan varoluşunun bütünü beden, zihin, duygular ve enerjiden oluşur. Birbirine bağlamak, birleştirmek veya kapatmak anlamına gelen bandha, yoga kültüründe kilit olarak anılır. Bandhalar, enerji sisteminin kontrolünü kazanmak ve enerjiyi belli bir bölgede hapsederek arınma sürecini başlatmak için uygulanır. Sekiz farklı bandha tekniği olmasına rağmen, yogada bunlardan üçü kullanılır: Mula Bandha: Kök çakra olan Muladhara, hayatta kalma içgüdülerine ait enerjileri barındırır. Bu enerjilerin daha yüksek bilinç seviyelerindeki enerjilere dönüşmesi için Mula Bandha (kök kilidi) kullanılır. Kök kilidi pelvik taban kaslarının yukarı çekilmesidir. Uddiyana Bandha: “Ben”lik algısının, duyguların ve korkuların evi göbek deliğinin 2 parmak altında bulunan ikinci (Swadisthana) çakradadır. Uddiyana bandha bu bölgedeki enerjileri dönüştürmek için karın kasları içeri ve yukarı çekilmesidir. Jaladhara Bandha: Vishuddha denilen boğaz çakrasının kapatılmasıdır. Prana Shakti adındaki kozmik enerji bedendeki yaşamsal fonksiyonlara sahip organların işlevlerinden sorumludur. Çenenin köprücük kemikleri arasına bastırılması ile Prana Shaktinin yukarıya doğru hareketi engellenir. Güçlü akan bir nehre kurulan baraj sayesinde üretilen enerji gibi, bedende uygulanan bandhalar ile enerji yoğunlaştırılabilir
Yoganın Sanskritçe' deki sözcük anlamı, "boyunduruğa koşmak"tır ve bu, yöntemin bireyi Tanrıyla birleştirme hedefini anlatır; bunun için önce bedenin çeşitli parçaları birbiriyle birleştirilir, sonra da bedenin düzenli bir sistemin parçası olup bilinçle bir bütün olarak işlemesi sağlanır.
Sayfa 122 - HYB Yayıncılık, 2005Kitabı okudu
Modern psikolojinin bir kuantum sıçrayışı yapması zorunludur. O budaların psikolojisi haline gelmek zorundadır. O Sufizmin, Hasidizmin, Zenin, Tantra- nin, Taonun, Yoganın derinlerine inmek zorunda kalacaktır. Sadece o zaman o gerçekten psikoloji olacaktır. 'Psikoloji'nin sözcük anlamı ruhun bilimidir. O henüz psikoloji değildir, o henüz ruhun bilimi değildir. İki olasılık bunlardır: Kendinin aşağısına gidebilirsin, kendinin yukarısına gidebilirsin. Buda, Bahaddin, Muhammed, İsa gibi delir. Ve bu deliliğin muazzam bir güzelliği vardır çünkü güzel olan tüm şeyler delilikten doğar ve şairane olan tüm şeyler delilikten akar. Hayatın en yüce deneyimleri, hayatın en yüce mutlulukları bu delilikten doğar.
Sayfa 223 - Ganj YayıneviKitabı okudu
Yoganın gerçek anlamı budur: acı ve kederden kurtuluş
Reklam
Yoga’nın anlamı, artık umudun olmadığı, artık gelecek olmadığı için artık arzuların da olmamasıdır.
Sutra dilimize aforizma, özlü söz diye çevrilse de sutranın bir anlamı da ipliktir. Nasıl bir kolyeye boncukları dizdiğinde o boncukları dizdiğin ip bir arada tutar, etrafa saçılmalarını engeller, işte Patanjali de Yoga Sutralar'da yoganın bilgisini anlatarak insanın kendi yolculuğunda dağılarak, etrafa saçılmasını engeller.
Yoga, kelime anlamı ile «boyunduruk altına girmek» ya da «katılmak» şeklinde açıklanabilir ve kişisel ruhun, Brahman'a katılımının sözle ifadelenmiş biçimi olarak gösterilebilir. «Yoga»nın çok farklı okulları ya da «yolları» vardır. Bunlar, bazı temel fiziksel çalışmaları içermekte ve farklı insan tiplerine uygun gelen ve çeşitli spritüel düzeylere erişebilecek düşünsel disiplinleri kapsamaktadır.
Sayfa 162 - Arıtan YayıneviKitabı okudu
416 syf.
·
Puan vermedi
Mutluluk Hakkında Birkaç Fikir
Bu kitabı okumamış olanlara önererek ve bu yazının zaten kitabı okumuş olanlar için yazıldığını belirterek başlayayım çünkü bu yazı, kitaba dair küçük bir özet, beğendiğim kısımlara yeniden bir göz gezdirme ve yanlış bulduğum kısımlara dair farklı bir bakış açısı sunma şeklinde ilerleyecek. Ayrıca muhtemelen biraz uzun olacak. Bazı noktalarda
Akış: Mutluluk Bilimi
Akış: Mutluluk BilimiMihaly Csikszentmihalyi · Buzdağı Yayınevi · 2017912 okunma
Reklam
408 syf.
·
Puan vermedi
Uzun bi süre önce okuduğum bu tatlı kitabın notlarıni Ekin Bulut kemirirken yakaladim. Ve parçaları kurtardim. Artık
1000Kitap
1000Kitap
uygulaması kullandigima göre guzelim notlarım burda kalsin istedim. Yoga sözcüğüyle tanışmam "gebelik yogası" ile olmuştu. Zihnimi, bedenimi pamuk gibi hissettiriyordu. Uzun zamandır çok az zaman ayırabiliyorum. Acayip imreniyorum güzelim yogilere. ** Yoga kelimesinin birçok farklı anlami var. Bunlardan ilk sevdiğim: "zihnin ipliklerini birbirine bağlamak"tır. Diğer klasik tanım ise "kutsal olanla bir olmak"tır. Yoga danstan ve tiyatrodan farklıdır. Yogada başkalarının bakacağı bir şeyler yaratmayız. Bana göre yoga iddiasizlik, hiçbir şey olmamaya çalışmak ve sürekli olarak "an" farkındalığında olarak varolmak, nefesin iziyle beraber akabilmektir. Notlar cok uzun. Kitap genel olarak benim beğenimi almıştı. Okuduktan sonra hediye etmistim. Son 4 sayfasında pratik yoga hareketleri vardi. Onlar mevcut. Tüm güzel kalplere sağlık, araştırma ve nitelikli eylemler diliyorum. Keyifli okumalar. ^^duruluğu aramayan kimse kendisine mutluluk ya da üzüntüyü neyin getirdiğini dahi bilmez.^^
Yoganın Kalbi
Yoganın KalbiT.K.V. Desikachar · Panama yayıncılık · 201924 okunma
SİHLİK
V. İbadet, Geçiş Törenleri ve Festivaller 2. Meditasyon (Nam Simran) ve Yoga: Nam öğretisi, Guru Nanak sisteminin temelini oluşturur. "Nam" Tanrı manasındadır ve İslâm'daki Hak kavramına benzetilebilir. Sih düşüncesinde aydınlanma ve samsara çarkından kurtuluş için Tanrı'nın her zaman hatırlanması telkin edilir. Kişi Tanrı'yı ve sıfatlarını daima tefekkür etmelidir. Hint dinlerinde insanların kendi yetenekleri nispetinde bireysel kurtuluş vurgulanırken, Sihizm'de birlik ve beraberlik (sangat) anlayışı kardeşlikten daha öte bir birlikteliği ifade eder. Nam Simran sadece Tanrı'nın ismini meditasyon anında zikretmek değil, aynı zamanda birlik beraberlik içerisinde kişiyi dönüştürme planının adıdır. Bununla birlikte Sihizm, klâsik yoganın bazı unsurlarını benimsemiş ve uygulamaları arasına dahil etmiştir. Sih dini sistemi için "Gurmukh Yoga, Gurmat Yoga veya Sahaja Yoga" gibi isimler kullanılır. Sih kutsal metinlerinde Samkhya ve yoganın anahtar kavramları konumunda olan purusa ve prakritiye sıkça atıflar yapılır. Hatha Yoga'ya ait prana, kundalini ve nadis gibi kavram ve uygulamalar da bu metinlerde ele alınır. Sihizm'in Hint düşüncesine en büyük katkısı Nam Yoga veya Sehaj (Sahaja) Yoga'dır. Nam Yoga bir yaşam tarzıdır. Bunun anlamı, gurunun öğretilerine uygun bir hayat sürdürmektir. Tanrı her zaman akılda tutulmalı ve onu öven ilahiler okunmalıdır. Nam Yoga her yerde ve herkes tarafından kolayca yapılabilir. Onu gündelik ev işlerini yaparken veya ofiste çalışırken uygulamak mümkündür.
Sayfa 185 - İSAMKitabı okudu
Bugün Rüya'dan bana kalanlar ise yalnızca yazılar; bu kara, kapkara, karanlık sayfalar. Bazen bu sayfalardaki hikâyelerin birini, sözgelimi celladın hikâyesini ya da Rüya ile Galip adlı masalı Celâl'in ağzından ilk duyduğumuz karlı kış gecesini hatırladığımda, insanın kendisi olabilmesinin tek yolunun bir başkası olması ya da bir başkasının hikâyelerinde kaybolması yolunda bir başka hikâyeyi hatırlıyor, kara bir kitapla yan yana getirmek istediğim bu hikâyeler de bana, tıpkı bizim birbirlerine açılan aşk hikâyelerimiz ve belleklerimiz gibi, bir üçüncü, bir dördüncü masalı, İstanbul'un sokaklarında kaybolunca başka biri olan aşığın hikâyesiyle, yüzündeki kayıp anlamı ve esrarı arayan adamın hikâyesini heyecanla hatırlıyor ve böylece eski, çok eski, çok çok eski hikâyeleri yeniden kaleme almaktan ibaret yeni işime daha bir şevkle sarılıp kara kitabın sonuna geliyorum. O sonda, Galip gazeteye yetiştirmesi gereken ve aslında kimsenin de artık pek aldırış etmediği Celâl'in son yazısını yazıyor. Sonra, sabaha doğru acıyla Rüya'yı hatırlıyor ve masadan kalkıp uyanmakta olan şehrin karanlığına bakıyor. Rüya'yı hatırlıyor ve İstanbul 'un karanlığına bakıyoruz ve geceyarıları, uykuyla uyanıklık arasında mavi damalı yoganın üzerinde Rüya'nın izine rastladığımı sandığım zaman kapıldığım keder ve heyacana kapılıyoruz. Yazı hariç. Yazı hariç. Evet tabii, tek teselli yazı hariç. 1985- 1989
Sayfa 414Kitabı okudu