Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
"Bizden daha fazla mutlu olabilecek iki insan yoktur."
Tıpkı şimdi bizler gibi bir- birine yabancı olan iki insan, aralarındaki duvarı bir- den yıkar, kendilerini, birbirlerine çok yakım, duyar, tek bir kişi gibi hissederlerse, o an, yaşamın en heye- canlı en başdöndürücü anıdır. Bu an, sevgisiz, kopuk soyutlanmış bir kişi için çok daha harikulade, çok da- ha mucizevidir. Bu mucizevi, anî yakınlaşma, cinsel çekicilik ve birleşmeyle başlar, ya da birlikte oluşur- sa gerçekleşmesi çok daha kolaylaşır. Ne var ki salt bu yapılarından dolayı, bu tür sevgiler bitimsiz değil- lerdir. İki insan birbirlerini daha iyi tanıdıkça yakın- laşmalarındaki o mucizevi nitelik, düş kırıklıkları, çe- lişkiler, bıkkınlıklarla ilk heyecanlarından arta kalan ne varsa tümünü silip süpürürken kendisi de yavaş ya- vaş yiter. Başlangıçta bunun farkına varmazlar. As- lında birbirleri için o yanıp tutuşmalar, deli divane ol- malar, daha önceki yalnızlıklarının derecesini göste- ren bir kanıtken, sevgilerinin şiddetinin ölçüsüymüş gibi kabul ederler.
Sayfa 14
Reklam
Gülmek, iki insan arasındaki en kısa mesafedir..
Merhamet önemli bir değerdir. Merhametten yoksun olanların iki dünyada da yeri yoktur. Ahlaklı insan vicdanlı insandır, körü körüne sadakat ise şeytanlıktır.
Yazmak,anlatmak,birbirini seven iki insan olarak konuşmak kaçınılmaz olsaydı.Sana ,durup duruken yazmak zorunda kalmasaydım.Bütün meselelerden kaçtığım gibi uzaklaşmasaydım senden de.
Şunu da asla unutma. iki tip insan vardır. Biri zekâsini ve gücünü göstermeye çalisan, her konuda kendisini ispat etmeye uğraşan... Digeri ise zekâsini ve gücünü herkesten,her şeyden saklayan... İşte ben bu ikinci tanımdaki insanin yenildiğini görmedim.
Sayfa 179 - DestekKitabı okudu
Reklam
Beyler! Hayber’in yiğidi hanımından laf yemiştir. Hatta, Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bile… Siz neden hanımınızdan birkaç laf duydunuz diye küplere biniyorsunuz. Hanımlar! Eli-i Beytin annesi bile eşinden sıkıntı yaşamıştır. Hatta, Aişe annemiz (radıyallahu anhâ) bile, Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) gibi bir eşi olmasına rağmen kıskançlığından çok zor günler geçirmiştir. Siz mi sıkıntı yaşamayacaksınız? Sadece iki aşk olarak anlatılan, Fâtıma ve Ali arasında da tartışma ve sıkıntı olmuştur. Sonuçta ikisi de insan, ikisi de kul…
Bir iş için ortak (müt­tefik) iki kişi ormanın derinliklerinde ilerlerken, biri asla­nı uzaktan görür, diğerine göstermesiyle birlikte, sırt çantasını indirip spor ayakkabılarını giymeye başlar. Di­ğeri, "Neden o ayakkabıları giyiyorsun, aslandan hızlı koşamazsın ki" der. Diğeri cevap verir: "Ben aslanla yarış­mayacağım, senden hızlı koşayım yeter!"
İki kişi arasında bir anda olup biten bir seyin görünürdekinden daha derin seviyelerde etkileri vardır. Yüzeydeki kısım sadece olanların küçük bir bölümüdür; tıpkı bir buzdağının görünen kısmı gibi.
Ben iki tür acı görüyorum: Biri sorunların bilinmesinden kaynaklanan acı, diğeri ise suçlamanın yarattığı acı. Birincisinden kaçamayız ama ikincisinden sakınabiliriz. Çabalarımızı değiştirebildiklerimizi değiştirmeye ve değiştiremeyeceklerimizle birlikte yaşamak için yaratıcı yollar bulmaya yönlendirebiliriz.
Reklam
İKİ ALINTI BİRDEN
"mantıkçı akıl.... bilinç içeriklerinin yeniden üretimi sırasında bir sınıfın ideolojik baskısıyla oluşur.... mantıkçı bir aklın insanlığı ulaştırdığı "zaferler" yaklaşan bir barbarlığın çizgilerini taşımaktadır." M.Yılmaz Öner Kapitalizmin insanı, tekniğin elinde esir olmuş sibernetik insandır, yani makineleşmiş insandır. Kendi aklını ve ruhunu makinelerin, bilgisayarların güdümüne teslim etmiştir. Yaşamla ilgisini kesmiş, insana ait yeteneklerin hepsini nesnelere dönüştürmüştür. Sibernetik insan, insan ile insan arasına makineyi sokmuştur.
Sayfa 59 - Etki yayınlarıKitabı okudu
Yüreğimizde bilmediğimiz insanların yaşama acısı; kendimizi sevmekle sevgimizden utanmak arasında bocalayıp duruyorduk. Çünkü biz, dünyayı iki kaşı arasında taşıyan, birbirine tutunmuş iki mutsuz umuttuk.
İki insan asla aynı gün aşık olmazlar ve aynı gün aşkları bitmez
Darvincilik başlıklı makale
24 Kasım 1859'da, Türlerin Kökeni'ni yayınlayan Darwin, bilimsel evrim teorisinin temelini atarken, canlı varlık popülasyonlarında üreme sırasında gerçekleşen küçük değişiklikleri ve bu varyasyonların doğal seçiliminin özellikle çevreye ve nüfus fazlasına bağlı olduğunu ifade eden varyasyon/seçilim kavramsal çifti sayesinde biyolojide
Sayfa 188 - Yordam KitapKitabı okudu
Sanırım insan yaş aldıkça geçmişin her konuda şu andan daha iyi olduğunu düşünmeye başlıyor. Bir yüzyıl önceki yaşlılar iki yüzyıl öncesini özlüyor, iki yüzyıl öncekiler üç yüzyıl öncesini özlüyor. Her dönemde bir "andan memnuniyetsizlik" var.
Sayfa 66
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.