Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Evliliğin Estetik Geçerliliği

Soren Kierkegaard

Evliliğin Estetik Geçerliliği Hakkında

Evliliğin Estetik Geçerliliği konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

Evlilik bir karakter okuludur, insan karakterini yüceltmek ve eğitmek için evlenir.” Kierkegaard Ya/Ya da’nın bir bölümünü oluşturan Evliliğin Estetik Geçerliliği’nde evliliğin erotik aşk üzerindeki üstünlüğüne odaklanıyor. Filozofa göre, yaşam deneyiminin üç evresi vardır: estetik, etik ve dinsel. Estetik evreyi dünyevi zevkler oluşturur; bu evredeki estetler bencil, güvenilmez ve geçici zevklerin avucunda yaşarlar. Ancak etik bir yaşam estetik yaşama, evlilik de salt erotik aşka tercih edilmelidir. Kierkegaard “Evliliğin tözü erotik aşktır” der; yani evlilik aşkı bitirmediği gibi, onu kendinde içerir. Kierkegaard’un baştan çıkarıcısı Johannes’e yargıç Wilhelm’in ağzından yazılan, cevap niteliğindeki bu metin, evliliği odak noktasına alırken aynı zamanda filozofun etik anlayışını da okura sunuyor.
Çevirmen:
Nur Beier
Nur Beier
Tahmini Okuma Süresi: 5 sa. 33 dk.Sayfa Sayısı: 196Basım Tarihi: 7 Kasım 2020İlk Yayın Tarihi: 1 Haziran 2009Yayınevi: Alfa YayınlarıOrijinal Adı: Ægteskabets æsthetiske Gyldighed
ISBN: 9786254491740Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 45.9
Erkek% 54.1
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Soren Kierkegaard
Soren KierkegaardYazar · 42 kitap
Soren Aabye Kierkegaard (1813-1855), Danimarkalı filozof ve teolog. Kierkegaard dindar babasının etkisiyle din eğitimi alarak ve katı bir dini atmosfer içinde yetişti.Tüm yaşamında bu çocukluğun etkisi görülür.Kendisi de dinsel düşünceleri olan birisi olmakla birlikte sürekli din adamlarıyla, kurumlarıyla ve düşünceleriyle çatışma halinde oldu. Mevcut Hıristiyanlığın yozlaşmış olduğunu ileri sürdü ve Hıristiyan inancinin tamamen yenilenmesine yönelik eleştiriler geliştirdi. Kierkegaard, din ve Tanrıyı tamamen bireysel bir konu olarak değerlendirdi. Bu yönde giderek sistematik felsefenin bireyi göz ardı eden bütüncüllüğünü de reddetti. Felsefesinde bireyi merkeze aldı. Felsefesi Kierkegaard, varoluşçuluğun öncülerinden sayılır.Varoluşçu felsefe bir bakıma her varoluşçu filozofta kendine özgü bir nitelik kazanarak ayrıca tanımlanır, ancak bilinen genel nitelikleri ve felsefi özgürlüğü açısından varoluşçuluğun kurucu isimlerinin başında Kierkegaard sayılmaktadır. Kierkegaard'ın belli bir felsefî sistematik geliştirmediği doğru olmakla birlikte (Kierkegaard bu anlamda Nietzsche gibi bağımsız ve dizgesiz filozoflardandır), kullandığı kavramlar ve felsefe yapma tarzı sonradan varoluşçu felsefelerde görülen nitelikleri barındırır. Kierkegaard'ın itiraz ettiği ve sürekli eleştirdiği filozof Hegel'dir. Hegel'in rasyonalist ve sistematik felsefesi Kierkegaard için kabul edilemezdir.Varoluşçu felsefelerde görülen kavramların çoğunluğu öncül olarak Kierkegaard'da görülür: saçma, bunaltı, korku ve kaygı.Kierkegaard'ın felsefî sorunsalı bir bakıma mevcut Hıristiyanlık içinde ve hatta karşısında nasıl iyi bir Hıristiyan olunacağı noktasına da bağlıdır. Kierkegaard, felsefe tarihinin soyut mantıksal kurgularla geliştiğini ve bu nedenle bireyi, bireyin gerçek yaşamını gözden kaçırdığını düşünür.Ona göre varoluş, somut ve öznel insanın yaşamıdır.Bu nedenle felsefe somut düşünmeye, yani varoluşa yönelmelidir.