Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yoldaki İşaretler

Seyyid Kutub

Yoldaki İşaretler İletileri

Yoldaki İşaretler iletilerini, Yoldaki İşaretler okur görüşlerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Reklam
Yoldaki İşaretler
Yoldaki İşaretler
Bugün seyid kutubi'nin yoldaki işaretler adlı eserini ikici defa okudum. Ve bugün bitti Eskiden cahiliye döneminde yaşananlar beni dehşete düşürdü. Dört nikah akti varmış. Bunlarda biri döllenme nikâhıymış. Erkek, hanımı'nın çocuk doğurması için, başka erkeklerden ilişkiye girmesini teklif ediyormuş. Kadın seçtiği 10 erkekten aynı anda ilişkiye girip, bu yolla çocuk yapıyormuş. Çocuk dunya'ya geldiksen sonra, kadin iliskiye girdiği erkekleri çağrışıyormuş. Ve içlerinde sevdiği erkeğin kucağına çocuğunu verip babası ilan ediyormuş. Peygamber efendimiz s.a.a buyurdu: ben güzel ahlâgi tamlamak üzere gonderildim. İşte buna benzer bir çok pislik, insanları kanser gibi sarmıştı. Kura'nın inmesiyle, buna benzer bir cok ahlak disi ışler, insanlığa haram kılındı.
Bugün insanlık bir cehennemin kenarında bu­lunmaktadır... Bu hal, başının üstünde asılı duran yokoluş tehdidinden değildir... Bu, bir hastalık belir­tisidir ama hastalığın kendisi değildir. Gerçek se­bep, insan hayatının, gölgesinde sağlıklı bir şekilde büyüyüp gelişebileceği değerlerin iflas etmesidir, İn­sanlığa verebileceği hiç bir değeri kalmayan batı dünyasında bu durum oldukça belirgindir. O batı dünyası ki, iflas noktasına varan tüken­mişlikten sonra, kendi varlığını kendisine bile ikna edecek hiçbir şeyi kalmamıştır.
Seyyid Kutub
Seyyid Kutub
Yoldaki İşaretler
Yoldaki İşaretler
Tarihte geçmiș devirlerin beşerî birleşme hususundaki en büyük ve tanınmış hareketine, Roma Imparatorluğu örnektir.. Bu imparatorluk, çok çeşitli milletleri, birçok renk ve dildeki insan gruplarını ve farklı zümreleri bünyesinde toplamıştı. Ancak insanlık bağına dayanmayan bu birlik akide gibi üstün bir değerle de temsil edilmiyordu.
İnsanı, yeryüzünde AllahTeâlâ'nın otoritesi dışındaki tüm otoritelerden kurtarmayı hedefleyen özelliğinden dolayı bu dinin karşısına beşerî düzen, dün olduğu gibi bugün ve yarın da akîde, dünya görüşü, maddi, fiili, siyasî, sosyal, iktisadi, ırka ve sınıfa dayalı engeller şeklinde dikilmektedir. Bunlar, bâtıl düşünce, sapıklık ve tahrife uğramış akide engelleriyle de desteklenmiştir. Böylece bütün bunlar, sırt sırta vererek karşılıklı etkileşimle alabildiğine kompleks bir kargaşaya yol açmaktadır.
Yoldaki İşaretler
Yoldaki İşaretler
Reklam
Allah Teâlâ, daha önce de hâkimiyet hakkını hahamlara ve rahiplere verdikleri, onlar da kendi kafalarından birtakım kanunlar uydurup koydukları ve kendileri de bu uyduruk kanunları kabullendikleri için bu toplumları şirkle vasıflandırmıştır. "(Yahudiler), Allah'ı bırakıp bilginlerini (haham- larını)(Hristiyanlar) da rahiplerini ve Meryem oğlu Mesîh'i (İsa'yı) Rabler edindiler. Hâlbuki onlara ancak tek ilâha kulluk etmeleri emrolundu. O'ndan başka ilah yoktur. O, bunların ortak koştukları şeylerden uzaktır." (Tevbe, 31) Aslında bu toplumlar, hahamlarının ve rahiplerinin ilâhlığına inanmadıkları gibi ibadet maksadıyla yapılan hareketlerini de bunlara arz etmiyorlardı. Yaptıkları yalnızca din adamlarına hâkimiyet yetkisi vermek ve bunların Allah'ın müsaadesi olmaksızın kendileri için koymuş oldukları kanunlara rıza göstermektir. Allah'a ait olan hâkimiyet yetkisini haham ve rahiplerin dışında başkalarına veren bugünkü insanlar, şirk ve küfürle nitelenmeye çok daha layıktırlar.
Yoldaki İşaretler
Yoldaki İşaretler
Fertlerinin bir kısmının kanun koyan rabbler, diğerlerinin de onlara uyan kullar olduğu bir toplumda,insanın gerçek manada ne hürriyeti ne de değeri vardır.
Yoldaki İşaretler
Yoldaki İşaretler
,
Seyyid Kutub
Seyyid Kutub
Müslümanın Milliyeti Akidesidir 3.Kısım
İbn-i Cerir'in senediyle İbn-i Ziyad'dan yaptığı rivayete göre şöyle dedi: "Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) bir gün, yanına çağırdığı Abdullah bin Abdullah bin Ubeyy'e: Babanın dediklerini işittin mi, der Abdullah. Anam-babam sana feda olsun ey Allah'ın Resûlü! Ne demiş diye sorar Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) da Medine'ye döndüğümüzde şerefli olanın zelil olanı oradan çıkaracağını söylemiş, buyurur Bunun üzerine Abdullah: Ey Allah'ın Resûlü! Babam gerçekten doğru söylemiş; çünkü Allah ile sen şerefli ve izzetlisiniz, kendisi ise o dediği zelillerdendir. Allah'a yemin ederim ki sen Medine'ye teşrif ettiğin sırada orada, ebeveynime benim kadar bağlı birinin bulunmadığını tüm şehir halkı bilir. Şayet Allah ve Resûlü razı olacaklarsa babamın başını hemen alıp geleyim, der. Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) ise: Hayır, buyurur. Medine'ye dönüldüğünde Abdullah, kılıcını çekerek babasının kapısına dikilir ve ona şöyle der: Medine'ye döndüğümüzde izzet ve şeref sahiplerinin zelil olanları oradan çıkaracağını söyleyen sen misin? Allah'a yemin ederim ki izzet ve şeref sahibi Resûlullah mı yoksa sen misin? Bunu sana öğreteceğim Yine Allah'a yemin ederim ki Allah ve Resûlü müsaade etmediği sürece ne bu eve girebilir ve ne de gölgesinde barınabilirsin!"
Yoldaki İşaretler
Yoldaki İşaretler
Reklam
Bugün Müslümanlık iddiasında bulunan toplumlardan bir kısmılaik olduklarını, dinle hiçbir ilgilerinin bulunmadığını açık bir şekilde ifade ediyorlar. Bir kısmı ise dine hürmetkâr olduğunu açıklamakla birlikte gaybı inkârla sosyal düzenlerini bilimsellik esasına dayandırarak bilimselliğin de dinle asla uzlaşamayacağını söylüyorlar. Bu, ancak kara cahillerden sadır olabilecek bir hezeyandır. Bir kısmı da hâkimiyet yetkisini Allah'ın dışında bir varlığa vererek kendi kafalarından kanunlar uydurmakta ve sonra da bu kanunlara Allah'ın şeriatı demektedir. Tek Allah'a ubudiyet nokta- sından bütün bunlar arasında herhangi bir fark yoktur. Durum bu şekilde kesin hatlarıyla açıklığa kavuşturulduğunda İslâm'ın bir bütün olarak cahiliye toplumlarına karşı alacağı tavır tek bir cümle ile özetlenebilir: Kendi kriterlerine vurduğunda İslâm dini, tüm bu toplumların Müslümanlık ve Allah'ın şeriatına uygunluk iddiasını kesinlikle reddeder. İslâm, bu toplumları taşıdıkları isimlere, etiketlere ve edindikleri sloganlara göre değerlendirmez. Sonuç itibariyle hepsi, yaşam biçimlerini İslâm şeriatının istediği şekilde tek Allah'a kulluğa dayandırmama gerçeğinde birleşirler. Bunun içindir ki Müslümanlık iddiasında bulunan bu toplumlar da aynı vasfı, yani cahiliye toplumu olma vasfını paylaşırlar.
Yoldaki İşaretler
Yoldaki İşaretler
Şehadetinin Yıl Dönümünde Şehid Seyyid Kutub...
İslami anlamda yetişen ender şahsiyetlerden olan ve inancı uğruna mücadele edip, çeşitli eziyetlere maruz kalan Mısırlı âlim ve mütefekkir
Seyyid Kutub
Seyyid Kutub
'un idam edilmesinin üzerinden 55 yıl geçti. Bugün Mısır'daki ahlaki yozlaşma ve özellikle yönetimdeki Batılılaşma temayüllerini eleştiren, halkın İslami bilince ve kaybolan kimliğine yeniden kavuşması
Seyyid Kutup kimdir?
Zalim Cemal Abdunnasır'dan özür dilemesi karşılığında hakkındaki idam kararının kaldırılacağı kendisine haber verildiğinde
Seyyid Kutub
Seyyid Kutub
şöyle diyor; "Eğer adil bir yargılama ile idama mahkûm edilmiş isem affedilmem zaten haksızlık olur. Ama batıl kanunlarla zalim bir karara kurban gidiyorsam, zulme uğruyorum ve bu kararı verenler zalimdirler demektir. Benim inancım, zalimlerden af ve merhamet dilememe müsaade etmez." 1966 yılında zalim Cemal Abdunnasır tarafından şehit edildiğinde arkasında bir çok eserin yanında, hapiste yazdığı
Yoldaki İşaretler
Yoldaki İşaretler
ve
Fi Zilalil Kuran Tefsiri (16 Cilt Takım)
Fi Zilalil Kuran Tefsiri (16 Cilt Takım)
gibi iki önemli eser de bırakmıştır.
Seyyid Kutub
Seyyid Kutub
İslâm davası uğruna yıllarca çile çekmiş, hapis yatmış ve idam edilerek şehit edilmiş bir alimdir. Özetle bedavacı değildir. Hazıra konmamıştır. Zoru görünce kıvırmamıştır. Rüzgara göre yön değiştirmemiştir. Günümüzdeki bazı örneklerde olduğu gibi arkasına gücün rüzgarını alınca ses çıkarmaya başlayan düdüklerden değildir....
Hediyeleşme üzerine..(SONLANDI-2 Ağustos)
Herkese hayırlı sabahlar.. Aşağıda ismi yazılı olan eserlerden birini (hangisini talep ederseniz) hediye etmek istiyorum.. Yalnız kitapların alınıp kenara atılmasından, raflarda ölüme mahkum edilmesinden rahatsızlık duyduğum için ufak bir şart ekliyorum; karşılarında yazılı olan zaman içinde bitirme sözü verebilecek olanlar talip olsun lütfen, olağanüstü bir hâl haricinde bitirilmemesi KUL HAKKI olacaktır, bu konuda hassas olunmasını rica ediyorum. Kitaplar elinize ulaştığında süre başlamış olacaktır. Gönlüm her evde Kur'an-i Kerim, Riyazus Salihin ve diğer hadis kitaplarının olmasından yana öncelikle; fakat elinizde varsa seçenek olsun diye faydalı olacağını düşündüğüm başka kitaplar da ekledim. Talip olmak isteyenler yoruma Riyazus Salihin'den bir hadisi sayfası ile beraber yazıp istediği eseri belirterek talip olacağını belirtebilir. Zaman aralığı belirtmiyorum, her ay 5 kişiye olacak şekilde fırsat buldukça yoruma yazanlara göndereceğim inşallah. (Buradan RiyazusSalihin'e erişirseniz kopyala yapıştır yaparken daha düzenli olur inşallah: #199202405) 1-
Kur'an'ı Kerim
Kur'an'ı Kerim
->2 ay içinde hatim 2-
Riyazü's-Salihin
Riyazü's-Salihin
->3 ay 3-
Sahih-i Buhari (Muhtasar)
Sahih-i Buhari (Muhtasar)
->3 ay 4-
Sahih-i Müslim
Sahih-i Müslim
->3 ay 5-
Hadis Usulü
Hadis Usulü
(
İsmail Lütfi Çakan
İsmail Lütfi Çakan
)->2 hafta 6-
Nefis Terbiyesi
Nefis Terbiyesi
(
İbni Kayyim El Cevziyye
İbni Kayyim El Cevziyye
) ->1 hafta 7-
Risaleler
Risaleler
(
Hasan el-Benna
Hasan el-Benna
)->2 hafta 8-
Yoldaki İşaretler
Yoldaki İşaretler
Din Budur
Din Budur
(
Seyyid Kutub
Seyyid Kutub
)->2 hafta 9-
Çağdaş Fikir Akımları (3 Cilt Bir Arada)
Çağdaş Fikir Akımları (3 Cilt Bir Arada)
(
Muhammed Kutub
Muhammed Kutub
)->2 ay 10-
Arınma Yolu 1
Arınma Yolu 1
Arınma Yolu 2
Arınma Yolu 2
(
Abdulhamid Bilali
Abdulhamid Bilali
) ->2 hafta 11-
Rabbaniliğe Giden Yol
Rabbaniliğe Giden Yol
(
Mecdi El-Hilali
Mecdi El-Hilali
) ->1 hafta
102 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.