Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Tüketim toplumunda birey, var oluşunu tarihte ilk kez sınıfsal, ırksal veya cinsiyete dayalı ön kabullerden azade bir şekilde tüm toplumu tek bir eylem pratiği etrafında yığına dönüştüren evrensel bir avuntu içine hapsetmiştir. Mağazalar ve AVM'ler içinde kent hayatının tüketim odaklı hayat tarzına eklemlenen birey, yeni medya teknolojileri ile de yerel bir dünyadan evrensel bir ağa bağlanmıştır. Bu açıdan tüketim toplumunda "I shop, therefore I am" (alışveriş yapıyorum, öyleyse varım) mottosu var olmayı hazcı bir tüketimle özdeş hale getirmiştir.
Sayfa 37 - Çizgi KitabeviKitabı okudu
Reklam
Dünyanın birçok yerinde olduğu gibi burada da kadınlar eğlencenin "mezesi", erkekler ise günahtan azade, Tanrı'nın "sureti" gibiler.
Sayfa 109 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Önce yoldaş hakikatini bir de Musa(as) penceresinden bakalım
KUR’ÂN-I HAKÎM’DE EN GENİŞ ŞEKİLDE zikredilen kıssa, Hz. Musa’nın kıssasıdır. Birçok sûreye yayılan bu kıssanın en mânidar kesitlerinden birini ise, Hz. Musa’nın ilk vahye ve ilk mucizeye mazhar olduğunda yaptığı dua teşkil eder. Rabbinin hitabına muhatap olup asâ ve yed-i beyzâ mucizelerine mazhar kılındığı anda, yani Hâlik-ı Zülcelâl tarafından
Bazen de bir sabah gözlerimizi, karanlıkta gönlümüze göre yeniden tasarlanmış bir dünyaya açmak için çılgınca bir istek duyarız; her şeyin yepyeni biçim ve renklere büründüğü, değişip dönüşebilen, sırlarla dolu, geçmişe dair hemen hemen hiçbir iz taşımayan, her tür bilinçli yükümlülükten ve pişmanlıktan azade, sevinçli anıların hüzünlendirip mutlu anıların acı vermediği bir dünya.
Sayfa 152Kitabı okudu
Unutmamak gerekir ki insan türü de evrimin gücünden azade değildir. Tıpkı insanların kurtlardan daha üstün olması gibi bazı insan kültürleri de diğerlerinden daha üstündür.
Reklam
Önsöz'den; Sen onun ne akrabasısın, ne arkadaşı; ruhun kendi bedeninde; gayet yetenekli, hür bir iraden var; evindesin ve kralın vergilerin efendisi olduğu kadar, sende evinin efendisisin; bilirsin, herkes kendi evinde kraldır. Bütün bunlar, seni her türlü saygı ve mecburiyetten azade kılıyor; kısacası, hikâye hakkında, kötü söylersen karalanmaktan, iyi söylersen ödüllendirilmekten korkmadan, istediğini söyleyebilirsin.
Sayfa 37 - Yapı Kredi Yayınları - Kâzım Taşkent Yapıtlar Dizisi - ÖnsözKitabı okudu
Kaldığımız yerden devam etmek zorundayızdır;bıkkınlık verici tektipleşmiş alışkanlıkların sürdürebilmesi için gerekli çabayı devam ettirme zorunluluğu omuzlarımıza çöker.Bazen de bir sabah gözlerimizi,karanlıkta gönlümüze göre yeniden tasarlanmış bir dünyaya açmak için çılgınca bir istek duyarız;her şeyin yepyeni biçim ve renklere büründüğü,değişip dönüşebilen,sırlarla dolu,geçmişe dair hemen hemen hiçbir iz taşımayan,her tür bilinçli yükümlülükten ve pişmanlıktan azade,seviçli anıların hüzünlendirip mutlu anların acı vermediği bir dünya.
Sayfa 152Kitabı okudu
İki nimet vardır ki hiçbir varlık onlardan âzâde değildir ve ikisi de her mahluk için gereklidir: İcat/yokluktan var etme nimeti, imdat/var ettikten sonra peş peşe yardım etme nimeti.
Sayfa 278Kitabı okudu
Sakin ve rahat yaşamak istiyorsan, susmayı meslek edin! Etrafına iyilik saçan, her türlü korkudan ve âzâde olur.
Reklam
Hayatın varolma tarzının mücadele olduğu görülüyor. Mücadeleden âzâde bir hayat tahayyül edilemez. Mücadele yapıcı, yıkıcı veya abes (gereksiz) olabilir. Abes bir mücadele hiçbir şeyi çözmediği gibi herhangi bir amaca hizmet de etmez. Fakat birçok kimse sadece bu tür bir mücadeleyi el üstünde tutar.
Sayfa 40
Toplum oluştuğundan beri, ondan kaçmayı istemiş olanlar zulme uğramıştır ya da çeneleri kapatılmıştır. Her şeyiniz affedilir, yeter ki bir mesleğiniz, isminizin bir alt-başlığı, yokluğunuzun üzerinde bir damga olsun. "Hiçbir şey yapmak istemiyorum," diye bağırma cüreti kimsede yoktur -bir cani karşısında, fiiliyattan azade olmuş biri karşısında olduğumuzdan daha fazla bağışlayıcıyızdır. İtaat etme imkanlarını çoğaltmak, özgürlüğünden feragat etmek, içindeki serseriyi öldürmek... insan esaretini böyle inceleştirmiş ve hayaletlere bağlanmıştır. Horgörülerini ve başkaldırıları bile, tavırlarının, hareketlerinin ve ruh hallerinin ırgatı olduğundan, onların hakimiyeti altına girmek için geliştirmiştir. Mağaralardan çıkıp oradaki batıl inançlannı muhafaza etmiştir; onlann tutsağıyken, mimarı haline gelmiştir.
Dürüst ve adil olan azade değildir kötünün ettiklerinden. Pirüpak olana bulaşmamış değildir mücrimin pisliği. Evet, suçlu mağdurun kurbanıdır çoğunlukla. Daha da büyük bir çoğunlukla, suçtan ve suçlanmadan azade olanların yükünü taşır mahkûmlar. Haklıyı haksızdan ve iyiyi kötüden ayıramazsınız…
İnsan zihni için, üst üste yaşanan olayların duyguları aya­ğa kaldırmasının ardından gelerek, ruhu hem ümitten, hem de korkudan azade kılan eylemsizlik ve kesinliğin mutlak sükunetinden daha acı verici şey yoktu
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.