Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
75. Bölüm
"Mutlu olamazlar Nazlı.. Yalanla başlayan bir ilişkide mutluluk olmaz çünkü..."
Bora KarabeyKitabı okuyor
Kanuni Sultan Süleyman'ı anlatan uzunca bir bölümün Paolo Giovio'nun eseriyle kelimesi kelimesine aynı olması şüpheleri ortadan kaldırır. Başka bir deyişle Vasco Diaz Tanco del Fregenal, Paolo Giovio'nun yazdığı Türk tarihi üzerine kendi nesnel ve keskin görüşlerini eklemekten başka bir şey yapmamıştır. Bu eser ayrıca "Kâfür Türk"ün vakanüvise göre değişen sıfatlarının zenginliği bakımından çarpıcıdır. Ona göre Türkler "kahrolası bir halk", Süleyman "vahşi" ve "savaş seven" bir imparatordur. 71. bölüm aynen şu başlığı taşır: "Kahrolası hükümdar Süleyman'ın planları ve şeytani hülyaları ve kayda değer hilekârlıkları." Başka bir bölümde ise şöyle der: "Bu kahrolası prens rahat duramadığından bir sonraki yıl başka bir sefere çıktı." Bir diğer ilginç örnek ise bu bahsi geçen tarihin 75. bölümünde yer alır: "Bu kahrolası millet, atlarının çokluğu, askerlerin çektiği acılar ve bitmek tükenmek bilmez bir para meselesiyle, uzun savaşlara çıkarak bizi yavaş yavaş zayıflatıyorlar, ve nihayetinde de yaptıklarıyla bize büyük zararlar veriyorlar, aynı diğer milletlere yaptıkları gibi."
Sayfa 319Kitabı okudu
Reklam
1963 yılında Mısır'da kurulan Mith Gamr Tasarruf Bankasının kuruluşu ile sıfırdan başlayan İslâmi finans endüstrisi, 2020 yılı itibariyla dünya çapında 1.389 farklı kuruma ve 1,7 trilyon doları aşan büyüklüğe ulaşmıştır. Bu büyüklüğün %75'i İslâmi bankalardadır. Sukuk piyasası %15'ini, İslami fonlar %3'ünü, tekafül olarak adlandırılan İslâmi sigortcalık ise %2'lik bir paya sahiptir. %5'lik bölüm ise diğer İslâmi finansal enstrümanlardadır.
İlhanlı Devleti'nin dağılma sürecinin de canlı şahidi olan Müstevfı devlet yıkıldıktan sonra 15 yıl daha yaşamış ve 750/1350 senesinde ölmüştür. Kendini iyi yetiştirmiş bir bürokrat ve allm olan Hamdullah Müstevfı iyi derecede Arapça ve Farsça bilmekteydi. Allmli­ğinin yanında iyi bir edebiyatçı olan Müstevfı, İlhanlı kültür dünyasının
DİB...
1950 yılına kadar DİB’in çok küçük bir kadrosu vardı. İşlevleri Kuran’ın ve İslamiyet’in temel birkaç kaynağının yayımlanmasıyla sınırlıydı.Son 40 yılda DİB’nın çapı, faaliyet­leri ve sorumluluklarında çok büyük bir artış olmuştur: Personel sayısı 1950’lerdeki bir-iki binden 88.533’e yükselmiş, bürokratik yapısı on ikiden fazla bölüm ve çok sayıda daire ile son derece karmaşıklaşmış, devlet bütçesinden aldığı pay ise 1990 yılında yüzde 1,23 gi­bi bir orana ulaşmıştır. DİB’ndan Ankara’da merkezi bir örgütü, bütün il ve ilçelerde ye­ rel örgütleri, kontrol ettiği 68.675 camide ise 63.053 imam ve hatibi bulunmaktadır. Ancak daha da önemlisi, din görevlilerinin DİB’in sorumluluklarını yeniden tanımlayarak, etki alanını “inanç ve ibadet”ten, etik konularda ve dinin içeriğinin tanımlanmasında söz sahibi olacak biçimde genişletme çabaları olmuştur.
Tarih Vakfı Yayınları - İstanbul, Aralık 1998Kitabı okudu
4. Bölüm
"Ben Hatice'nin sevgisiyle rızıklandırıldım..." (Müslim, Kitâbü'l-Fedâil, 75)
Sayfa 80 - Profil Kitap
Reklam
Dante, Zambaklar
_Ölmedim ama diri de değilim. _Bu rezil durumdakiler yani Araf'ta bulunanlar. Yaşarken kötülük yapmadıkları için Cehennem’e atılmazlar ama iyilik de yapmadıkları için Cennet'e de alınmazlar. _Cehennem ümidin olmadığı yerdir. Hiçbir ümidin kalmaması, hayatta cehennemi yaşamaya denktir. Cehennemde belki acı çekilir ama ölünmez. _Tanrıyı
_Değişmeyen tek şey değişimdir. Heraklit _Tüm canlılar, ortak atadan geldikleri için akrabadır. İnsan ve diğer tüm memeliler, yaklaşık 150 milyon yıl önce yaşamış sivri faremsi bir canlıdan evrimleşmiştir. Memeliler, kuşlar, sürüngenler ve balıkların ortak atası 600 milyon yıl önce yaşamış su solucanlarıdır. Tüm hayvanlar ve bitkiler, yaklaşık 3
Diyalektik Kıyas Teorisi
_Burhan, tüm şüpheleri ortadan kaldıracak açıklıkta ve itirazlara yer bırakmayacak kesinlikte bir kıyas ve delildir. Kesin ve zorunlu bilginin ilke ve kurallarını vermekte, felsefeyi mükemmel hale getiren kaideleri içermektedir. Bu bakımdan da o, mantığın en yüce bölümü olmaktadır. _Burhan, 3 çeşittir: _1- Varlık burhanı. (Tez) _2- Sebep
Stoikler, pratik olanı teorikle değiştirerek onların bir adım ötesine geçmişlerdir. Onlar, gözden çıkarılabilecek her şeyden gerçekten vazgeçmenin gerekli olmadığı fikri ile mülkiyet ve zevkleri daima onsuz da olunabilecek ve şansın ellerine bırakılabilir şeyler olarak görmek bizim için yeterli olacaktır. Zira o zaman en sonunda başa gelebilecek
Sayfa 125 - sunulduğu zaman kabul eder; yine de eğer gerçekte ait oldukları (72) Latince: Bilgeliğin, zengin, hür, şerefli, güzel, kralların kralı için sadece ikinci sırada geldiği doğrudur. (C.N.) (73) Fransızca: Eşitsizliğin Kökeni Üzerine Konuşmalar. (C.N.) (74)Kitabı okudu
Reklam
getirmiş ve onları kadı karşısına çıkarıp başından geçenleri anlatarak üç dervişi hırsızlıkla suçlamış. Kadı, devecinin ifadesini yerinde bularak üç ermişi deveyi gasbetme suçundan hapse atmış. Kısa bir süre sonra adam devesini arazide başıboş dolaşırken bulmuş ve dervişlerin salıverilmelerini temin maksadıyla mahkemeye başvurmuş. Daha önce
Sayfa 127
Cennet (Bahçesi) ve Cehennem (Ateşi)
Cennet ve cehennem bazı yönlerden birbirlerine benzerken, diğer başka yönlerden birbirinden farklıdır. Her ikisi de ahirete aittir ve maddi ve manevi ya da cismani ve ruhen! olmak üzere iki boyutta deneyimi gerektirir. Bedenle birlikte yeniden dirilişi savunduğu için lbn Arabi, arınmışların nefslerinin yalnızca bir "akli meydana gelmeyi (ne­
Aydınların göçü:
İstanbul'a yerleşerek burada vefat eden ilk meşhur Tatar aydını tespitlere göre din alimi Abdünnasır Kursavi (1771/72- 1812) olmuştur. 1866'da ilk batılı anlamda Tatar hikayesi olan Hüsemaddin Menla (molla)'nın yazarıdır. Musa Akyiğitzade (1865-1923)dir. O 1887'de İstanbul'a gelip yerleşmiş, iktisat alanında çalışmıştı.
3.bölüm "sayfa 75"
"Hain kalplerin mutlulukları da karanlık olur."
Sayfa 75 - Akvaryum YayıneviKitabı okudu
34 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.