Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
352 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
25 saatte okudu
Bundan sonra uykum çok ağır olursa sabah saatleri bu kitapla başlamayı düşünüyorum. Yahu arkadaş daha sabah 6’da bir insan tüm uykusuzluğunu atar mı?  O ne muazzam “GÖK” girişidir öyle. Kitabımızın içeriği oldukça güzel ve sürükleyici. Tabi benim tarih kitaplarını artık derin derin araştırarak okumam bir ROMAN bile olsa bana etki etmiyor. Burada
Göktanrı'nın Çocukları
Göktanrı'nın ÇocuklarıAhmet Haldun Terzioğlu · Panama Yayıncılık · 2017193 okunma
300 syf.
8/10 puan verdi
·
3 günde okudu
Şaman, Kam inancı ile ilgili tarihi bir bilgiye sahip olmadan okuduğum ve yazarın hayal gücünü yansıtan bir kurgu olarak değerlendirdiğim bir kitaptı. Ayinleri, törenleri, göklerle irtibat halinde olmaları, yaşam biçimleri ile fantastik tür algısı yarattı. Okuma nedenim Şaman tarihine roman tadında bir giriş yapmak ve konu ile alakalı ilgi düzeyimi ölçmekti. Okuduklarımı tarihle ilişkilendiremediğim için hayal kırıklığı yaşatan bir roman olarak rafa kaldırdım. Ah ben ah! Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi oldum. Oysa tam da olmasını istediğim olaylar örgüsü imiş beni içine çekmeye çalışan. Direndim, inanmadığım için dışarıdan izledim. Daha sonra Şaman, Kam inancı ile ilgili yaptığım küçük çaplı araştırmada yüzüm kızardı. Kaynaklardaki bilgiler ile kitaptaki olaylar tamamen örtüşüyordu. Olamaz diye düşündüklerimin hepsi meğer Eski Türk Kültüründe Şamanizm tarihiymiş. ''Bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir.'' (Sokrates) Sözünü kendime hatırlatarak, Ahmet Haldun Terzioğlu'nun bu eseri hakkındaki düşüncelerimi güncelledim. Bozkırlı göçer Türk boylarından Taşkan'ın obasında dünyaya gelir Şaman kız. Doğuştan seçilmiştir, törelere uyması gerekmektedir. Uzun ve zorlu eğitim sürecini başarı ile tamamlarsa bir Şaman olarak oba halkına hizmet edecektir. Ruhlar aracılığı ile Tanrı ile bağlantı kurarak insanların her türlü sıkıntılarına çare olacaktır. Dili akıcı ve yalın, iri punto baskısı ile kolay okunan bir kitap. Kullanılan eski Türkçe sözcükler, tasvirleri destekleyerek, zamanı ve mekanı hissettirmeyi başarmış. Daha çok gençlik türü diyebileceğimiz tarihi bir roman.
Şaman Kız
Şaman KızAhmet Haldun Terzioğlu · Panama Yayıncılık · 2017271 okunma
Reklam
Bir Şaman öğretisi şöyle der:
Doğada hiçbir şey kendisi için yaşamaz… Nehirler kendi suyunu içemez. Ağaçlar kendi meyvelerini yiyemez. Güneş kendisi için ısıtmaz. Ay kendisi için parlamaz. Çiçekler kendileri için kokmaz. Toprak kendisi için doğurmaz. Rüzgar kendisi için esmez. Bulutlar kendi yağmurlarından ıslanmaz. Doğanın anayasasında ilk madde şudur: Her şey birbiri için yaşar! Birbiri için yaşamak, doğanın kanunudur… Eski çağlarda yürürlükte olan bir anlayıştı bu. Bütünlüğü anlatırdı, özü iki cümleydi: “Ben, biz olduğumuz zaman ben olurum.” “Ben, ben olduğum için sen, sensin.” Kam Davulu
Eski Türkler dine nom adını verirlerdi.(Divanı Lügat) Din kitabına da nom derlerdi.(Cihan Güşa) Türk dininin ruhani reislerine toyon adı verilirdi. Kahin ve sihirbaza ise kam adını verirlerdi. Şaman kelime bu kam kelimesinden doğmuştur. Şamanizm eski Türklerde kehanetin ve ruhani tababetin (tıbbın) ismiydi. Mamafih (gerçi) şamanizm daha evvel maderi (anaerkil) totemizm devrinde bir din idi. Toyonizmden sonra din mahiyetine girdi. Bu sebeple sonraları şamanizm eski Türklerin dini değil, sihri (büyüsel) bir sistemi oldu. Avrupalılar Türklerin bütün dini sistemlerine şamanizm demekle hataya düşmüşlerdir. Tarih sahnesine çıktıktan sonra eski Türkler dinine Toyonizm ya da nom demek lazım gelir. Cihan Güşa'da Türk dininde olanlara nomi,nomiyan deniliyor.
Tasavvuf, XIII. yüzyıl Anadolu'sunda, göçebe ve yarı göçebe çevrelerde de kuvvetli temsilciler buldu. Bozkırlarda göçebe, yarı göçebe bir hayat süren Türkmenler'le birlikte bulunan ve eski kam-ozanlara benzeyen babalar, medrese menşeyli fakihlerin öğrettiklerinden daha basit ve sade bir İslamiyet anlayışı yayıyorlar ve bu arada Anadolu'nun şartlarına uygun bir halk tasavvufunu da oluşturuyorlardı. Bu yüzden Türkmen babalarının telkin ettiği müslümanlık, bu çevrelerde münhasıran sade ve hurafelere yatkın bir suifilik biçiminde görüntüleniyordu. Bu bir çeşit halk İslamı idi ve bu halk islamı, daha ileride tartışacağımız üzere, Sünni nitelik taşımaktan çok, heterodoks bir niteliğe sahipti. Çünkü bu babaların hitap ettiği Türkmen boyları, henüz sathi bir şekilde islamlaşmış olduklarından, eski şaman inançlarını ve atalarıyla ilgili bir takım kültleri muhafaza etmekteydiler.
227 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
Kitabı bilmeden okunan muhteşem eserler katagorisine koymalıyım. Hakkında hiç bir fikrim olmadan rastgele bir şeçim neticesinde okumaya başladım. Okumaya başlayalı daha bir kaç sayfa olmuştu ki eser kalitesini, mükemmel sunusunu ortaya koydu. Öncelikle tasvirler, gözlemler çok başarılı. Öyle ki; eserde ifade edilen anlatımlara kayıtsız
Gallemit
GallemitServet Somuncuoğlu · Matbuat Yayıncılık · 201574 okunma
Reklam
Askerlikte anlatmıştım sana, bilgeliğin sırrı geçmişten gelir, kamlardan, şamanlardan gelir. Bizim ata soyumuzda var bunlar. Şaman, kam bilicidir. Böyle der eski betikler. Dede Korkut hikayelerinde, Oğuz'un tek bilicisi olarak anılır Dede Korkut.
227 syf.
·
Puan vermedi
Çok kıymetli yazarımız, Servet SOMUNCUOĞLU topçuların, popçuların, evlilik ve yarışma programlarında boy gösterenlerin kabul gördüğü toplumumuzda belki de birçok insan tarafından tanınmadan 06 Ağustos 2013 günü, İstanbul'da 49 yaşında iken bu âlemden göçtü. Kaldı ki hiçbir zaman böyle bir derdi de olmadı. Onun tek derdi TÜRK kültürüydü bu uğurda,
Gallemit
GallemitServet Somuncuoğlu · Matbuat Yayıncılık · 201574 okunma
Kam öldüğü zaman, ister yaz, isterse kış olsun, asla toprağa gömmezler. Baltayla ağacı oyup yontarlar, kamın cesedini içine koyup, üzerini bir kapakla kapatırlar. Kamın bütün takımlarını, kürkünü, tokmağını, şapkasını, tefini tabutun yanında saklarlar. Eşyalarını tabuta koymazlar. Onu gömdükleri yere ağaç dikip o ağaca bütün eşyalarını asarlar.
''Türkler farklı ad verdikleri Şaman'a daha çok Kaman, Kam derlerdi. Kaman öncelikle kadındır, aydır, dişildir, daha sonra erkekler de Kam olmuştur. Kamanlar söz sanatında yetenekli, feylesof insanlardır. Ozan, has halk şairleridir. Kam/anlarda atalarından geldiğine inanılan bir özel güç vardır. Bunlar zeki, sağduyusu ve algılaması doğuştan güçlü çocuklar arasından seçilir. Bazı araştırmacılar pek çok dahi gibi Kamanların da epilepsi olduğunu düşünürler''
Geri115
240 öğeden 226 ile 240 arasındakiler gösteriliyor.