Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Toplum dediğin şey sen değil misin?
Toplum dediği tam olarak neydi? İnsanın çoğulu mu? Toplum denen şey tam olarak nerede bulunuyordu? Tüm hayatımı toplumdan korkarak, onu güçlü, ürkütücü ve korkutucu bir şey olarak hayal ederek yaşamıştım.
Sosyal modele yakın Fransa'nın niçin bu kadar seküler (ve hatta din karşıtı), "en kapitalist toplum" olan Amerika'nın da niçin Batı dünyasının en dindar ülkesi olduğunu bi­raz araştırın, epey ezber bozucu bir tablo göreceksiniz.
Sayfa 70 - Ufuk YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Bir toplum düşün ki, orda adam öldürmeye, hem de, çoğu, suçsuz adam öldürmeye SİYASET deniyor.
İyi ve kötünün göreceliği, kişinin ahlâklı yaşayabilmesi için kendisini toplum ahlâkından kurtarması gereği, hür düşünenlerin dini hakkında konuşurduk.
Sayfa 40 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
uslu olmayınız.
Yaratıcı hayatın ana damarı, özü, beyin kökü oyundur, terbiye değil. Uslu olunursa yaratıcı hayat olmaz. Sessizce oturulursa yaratıcı hayat olmaz. Sadece ağırbaşlı bir şekilde konuşulur düşünülür davranılırsa çok az yaratıcı özsuyu çıkar. Kadınların garip olanı aşağılamasını; yeni ve olağandışı olandan kuşku duymasını; ateşli, coşkulu, yenilikçi olandan kaçınmasını; kişisel olanı kişisellikten arındırmasını yüreklendiren herhangi bir grup, toplum, kurum ya da örgüt, bir ölü kadınlar kültürü istemektedir.
“Empatiye önem vermeyen bir toplum, sağlıklı bir toplum olamaz.”
Sayfa 70 - Remzi KitabeviKitabı okuyor
Reklam
"Allah Teâlâ'nın hakiki müessir olduğu inkâr edilmediği takdirde, ölülerin ruhlarından medet dilemekte ve şeyhlerden manevî istimdatta bulunmakta bir sakınca görmeme"nin boş ve en bâtıl bir fikir olduğunda şüphe yoktur. Herhangi bir dîne intisap eden hiçbir toplum, Allah Teâlâ'nın hakiki müessir olduğunu inkâr ve yine hiçbiri putların ve diğerlerinin müessirlikte Allah'a ortak olduklarını iddia etmez. En vahşi bir yerde yaşayan Rus halkı da kendi teslisinin [trisinin] yalnızca bir şefaatçı ve Allah ile aralarında vâsıta [aracı] olduğunu söyler. Bu konuda Arablar'ın, câhiliye döneminde söyledikleri şiir ve kasidelerini incelemeye ya da dînler tarihini bilmeye gerek yoktur. Kur'ân'daki sayısız âyet, müşriklerin kendi putlarına yalnızca birer vâsıta olarak inandıklarını bildirmektedir: O'nun [Allah'ın] berisinden birtakım velilere tutunanlar [O'ndan aşağıda başka veliler, hâmiler tutanlar) şöyle demektedirler: "Biz onlara, ancak bizi Allah'a yaklaştırsınlar diye tapıyoruz!" (Zümer/3)
Sayfa 113 - İşaret YayınlarıKitabı okudu
İlk Türk devletlerinde renkler hem toplum hem de devlet için birçok anlam ifade etmiştir. İlk Türk devletlerinde kara, kuzey; ak, batı; kızıl, güney; yeşil (gök), doğu; sarı, dünyanın merkezi için kullanılmıştır. Savaşta, ba- rışta ve törenlerde değişik anlamlar ifade eden farklı renklerde bayraklar kullanan Türkler, Gök Tanrı inancının etkisiyle mavi renge ayrı bir önem vermiş, mavi rengin bir tonuna, Türk mavisi (turkuaz) denilmiştir
Her türlü adalet Tanrı’dan gelir;adaletin kaynağı yalnız odur. Ama biz adaleti bu kadar yüksekten almasını bilseydik, ne hükümete ihtiyacımız olurdu ne de yasalara.
Okulun toplum üzerindeki bölücü gücünün sınırları yoktur;
Sayfa 31
Reklam
Katedral onun için yalnızca bir toplum değil, tüm bir evren, tüm bir doğaydı. Yeşillik olarak her zaman çiçeklerie kaplı vitraylardan, gölgelik olarak kuşlarla dolu sakson tarzı sütun başlıklarının taştan yapraklarından, dağ olarak kilisenin devasa kulelerinden, okyanus olarak ayaklarının dibinde gürüldeyen Paris'ten başka bir şey düşlemiyordu. Bu anaç yapıda en çok sevdiği şey, ruhuna can veren ve mahzeninde çaresizce kapalı tuttuğu kanatlarını açmasını sağlayan, bazen onu mutlu kılan çanlardı. Onları seviyor, okşuyor, anlıyor, onlarla konuşuyordu. Çapraz sahının sivri kulesinin küçük çanından, cümle kapısının büyük çanına kadar hepsine karşı şefkat besliyordu. Çapraz sahının çan kulesi ve diğer iki kule onun için, içinde kendi yetiştirdiği ve sadece kendisi için şarkı söyleyen kuşların bulunduğu üç büyük kafesti. Bununla birlikte onu sağır eden yine bu çanlardı, ama anneler çocukları arasında sıklıkla kendilerine en fazla acı çektireni sever.
Sayfa 162Kitabı okudu
Yoksa cahiliye hükmünü mü arıyorlar? kesinlikle bilen bir toplum için Allah'tan Daha Güzel hüküm veren kim olabilir? Maide suresi 50. ayet
"Hükümet düşüp toplum kaosa sürüklense geriye tek kalan şey toprak olur."
Sayfa 100Kitabı okudu
Manevi dinamiklerinde za'fiyet geçiren toplum, maddi istikrarsızlığın kucağında erimektedir.
Sayfa 232Kitabı okudu
Kanunlar, 300 yıldır sermaye tarafından, zenginlerin menfaatlerini korumak için yapılıyor.
1.500 öğeden 15bin ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.