Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Fudayl B.İyad, Hasan Basri'nin şöyle dediğini naklediyor: "İşin hulasası; Allah'a itaat ya da cehennem." demiştir. İbn Sirin ise: "İşin hulasası; Allah'ın rahmeti ya da cehennem." demiştir. Cilt, 2/270 (2404, 2405)
Sayfa 270
Ruhun bilimsel olarak varlığı tespit edilmiştir!..
~•~ İnsan bedeninin kumandanı ruhtur. Beden, biyolojik faali­yetler içindedir. Bu faaliyetlere kumanda eden, yön veren ve değerlendiren de ruhtur. Bu faaliyetler şöyle sıralanabilir: a) İnsan beyninde birtakım merkezler vardır. Bunların bir kısmı kesin, bir kısmı tahminidir. Ancak bu merkezler yapıcı, yaratıcı değil; ruhun piyano tuşlarıdır. b) Hastalıkları nedeni ile beyinIerinin büyük kısmı çıkartılmış kimselerde hayata uyum devam etmiş, basit sinirsel aksamalar dışında kişilikte ciddî bir fark hâsıl olmamıştır. c) Beyin iltihabı geçirenlerde, sakat olarak birçok sinirsel arıza kaldığı halde (titreme, felç vs.) kişilik ve zekada bir eksilme görülmemiştir. d) Beynin tümünün ağır bir iltihabı olanlar da bile zeka, kişi­ lik aynen kalmakta, ölüme birkaç gün kala bilinç bo­zulmaktadır. Eğer insanın zeka, idrak, his, sanat kabiliyetleri beyindeki hücrelerden ibaret olsa idi, bu kabil hastalıkların daha başlangıcında tüm melekeler duracaktı. e) Kazalarda da durum aynıdır. Hafızanın tümüyle kay­bolduğu beyin sarsıntılarında, yitirilmiş tüm bellek kartlarına rağmen, zeka ve karakter değişmemektedir. ~•~
Sayfa 127Kitabı okudu
Reklam
Abdullah b. Cahş (r.a)
"Hanginiz şehid olmayı ister ve o makamı özlerse benimle gelsin; kimde ölümden hoşlanmazsa işte yol, hemen geri dönsün."
Said b. Müseyyeb anlatıyor: Suheyb (r.anh), Peygamberimize ve Medine'ye hicret etmek üzere yola çıktı. Kureyş'ten bir grup genç, Suheyb'in peşine takıldı. Suheyb bir yerde konaklayıp sadağındaki bütün okları çıkarttıktan sonra: "Ey Kureyş topluluğu! Pekâlâ bilirsiniz ki en iyi ok atanınız benim. Allah'a kasem ederim ki, sadağımdaki bütün okları size atmadıkça sizi yanıma yaklaştırmam. Oklarım bitince de kılıcımla dövüşürüm. Sonrası sizin bileceğiniz iştir! Yahut da isterseniz Mekke'deki malımın yerini göstereyim, benim önümden çekiliniz." dedi. "Pekâlâ" dediler ve bu konuda anlaştılar. Suheyb de, onlara Mekke'de bulunan mallarının yerini gösterdi. Bunun üzerine Cenâb-ı Hak,"İnsanlardan öylesi de vardır ki Allah'ın rızasını kazanmak için kendini feda eder. Allah da kullarına pek merhametlidir." mealindeki Bakara suresinin 207. ayetini indirdi. Nebî (sav), Suheyb'i görünce: "Ey Ebâ Yahya, alışveriş kazançlı oldu. Ey Ebâ Yahya, alışveriş kazançlı oldu." buyurdu ve yukarıda mealini verdiğimiz ayeti okudu.
Sayfa 290Kitabı okudu
Tanrıça İnanna, Gilgameş'e daha Huluppu ağacını kestirdiği zaman göz koymuş­tu. Fakat o sıralarda Tanrıça'nın bir sevgilisi vardı. B ir gün her nedense ona kızmış ve ondan ayrılmıştı. Gilgameş'i, canavarı öl­dürüp elini yıkadıktan ve kendisine eski düzeni verdikten sonra ilk gören Tanrıça İnanna oldu. Çok yakışıklıydı.
Zaten bütün yazılar kurtlar tarafından yenmişti !
Boykot Anlaşmasının Yırtılması: Müslümanların bu acıklı durumu müşriklerden bazı insaflı kimseleri de rahatsız etmeye başladı. Hişam b. Amr, Züheyr b. Ebi Ümeyye, Mut'im b. Adıy, Ebu'l- Bahteri, Zem'a b. Esved ve Adıy b. Kays bu kararı bozmak üzere anlaştılar. Kureyş'in toplu bulunduğu bir anda Harem-i Şerif'e gittiler içlerinden Züheyir: "Ey Kureyş topluluğu şu yaptığımız şey, insanlığa yakışmaz. Biz her imkandan yararlanırken bizim kabilemizin bir kolu olan Haşimoğulları'nın aç bırakılması insafla bağdaşmaz. Bu kararın bozulması gerekir... Yemin ederim ki bu zalim ahidname yırtılmadıkça buradan ayrılmayacağım." diye söze başladı. Ebu Cehil, Züheyr'i susturmak istediyse de diğerleri de onu destekledikleri için muvaffak olamadı.
Sayfa 63 - DİB YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Ramazan ayında cennet kapılarının açılması;(sadece oruç bölümü okuyorum)
Bu konu,Ramazan ayında Allah’dan(c.c) istediğimiz cennet kapılarının açılması ve cehennem kapılarını kapanmasının gerçekleştiğini açıklar. Allah bizi cehennemden korusun.Ve şerrinden Allah’a siğindiğimiz şeytanların bu ayda bağlandığı haber verir. Ali b.Hucr es-Sa’di... Ebû Hureyre'den (ra) rivâyetle Resulullah’ın(s.a) şöyle buyurduğunu nakletti: "Ramazan ayı gelince cennet kapıları açılır, cehennem kapıları kapanır ve şeytanlar bağlanır." (Nesai)
Sayfa 262 - 3.cilt,Oruç kitapı
Aşk ayrılığının bir azab olduğunu söylüyor, sonra da azabın "a-z-b" kökünden türediğini, bunun da "lezzet" demek olduğunu söylüyordu. Demek ki aşkın azabında bir lezzet vardı ve dertleri zevk edinmeyince aşkın tadı çıkmıyordu.
Tek sorun, Noel'den sonraki birkaç ay içinde büyük düşüş yaşar. Müşteriler oyuncak bütçelerini harcamışlardır ve çocuklarının daha fazla oyuncak isteklerine karşı çıkarlar. kalırlar: Yoğun Oyuncak firmaları bir ikilemle sezonda satışları nasıl yüksek tutmalı ve takip eden aylarda oyuncak taleplerinin sağlıklı bir seviyede kalmasıni nasıl
Eğer; Allah'ın dünya göğüne inmesi hadisi ve buna benzer diğer hadisler hakkında imam Ahmed'in söylediği "nitelendirmeden ve anlam vermeden bunlara inanır ve tasdik ederiz (doğrularız)" sözü hakındaki cevabiniz nedir? denilirse, Buna cevap olarak deriz ki: İmam Ahmed'in sözünde reddettiği anlam, Cehmiyye'den ta'tilcilerin ve başkalarının uydurarak ortaya attkları ve onunla (bu anlamla) kitap ve sünnetin naslarını, açık anlamlarına ters düşen anlamlara çevirdikleri anlamdır. Söylediğimizin doğruluğunu șu gösterir: İmam Ahmed anlam ve nitelemeyin sözünün, şu ki bid'atçi gruba -Muattla (ta'tilci) grubu ve Müşebbihe (teşbihci) grubu- reddiyeyi kapsaması için, inkar etmiştir. Söylediğimizin doğruluğunu gösteren diğer bir kanıt ise Müellf'in (ibn Teymiyye) Muhammed b. el-Hasen'sin sözü hakkında söyledikleridir.: "Batıdan doğuya kadar bütün fıkıhçılar, Kur'ân'a ve Rabb Azze ve Celle'nin sifatlari hakkında Peygamber Salláhu aleyhi ve sellem'den güvenilir kimselerin rivâyet ettikleri hadislere, hiçbir tefsîr (yorum), nitelendirme ve benzetme yapmaksızın iman etmenin gereği üzerinde birleşmişlerdir."Müellf (ibn Teymiyye), Muhammed b. el-Hasen'in bu sözünü naklettikten sonra O'nun bu sözle; "Sıfatları ispat hususunda sahâbe ve tâbifnin üzerinde birleştikleri görüşlere ters düşen birtakım tefsîrleri (yorumları) uydurarak ortaya atan ta'tilci Cehmiyye'nin yorumunu kasdettiğini" söylemektedir.
Reklam
Bay Prosser, D noktasında olmak istiyordu. D noktası belli bir yer değildi, A, B ve C noktalarının çok çok uzağındaki herhangi bir uygun nokta olabilirdi. D noktasında, kapısının üzerinde baltalar olan küçük bir kulübesi olacaktı ve D noktasına en yakın bar olan E noktasında birazcık iyi vakit geçirecekti.
Şeddâd b. Eve (r.a) ise şöyle demiştir: "Mümin için dünya ve ahiret acılarından en korkutucusu ölümdür. Çünkü o testere ile biçilmekten makaslarla doğranılmaktan kazanlarda kaynatılmaktan, daha şiddetli bir acı verir. Şayet ölen biri tekrar dirilip dünya ehline ölümün acısını haber verse, onlarla hayattan bir zevk alırlar ne de gözlerine uyku girerdi."
a) Son yıllarda ülkede hırsızlar çoğalmış olabilir. b) Son yıllarda dürüstlük, namus gibi değer yargılarına her fırsatta başkaldırmaktan hoşlananlar çoğalmış olabilir.
Sayfa 20 - Can Yayınları 2. Basım Nisan 2019Kitabı okudu
Birincisi , yakını sarhoş bir sürücünün yaptığı kaza sonucu hayatını kaybetmiş bir vatandaş dava açmış olsun.A ülkesinde davaya , " kazayı kaderin işi" olarak tanımlayan bir yargıç bakıyor, B ülkesinde ise insanların kendi davranışlarından sorumlu olduğunu düşünen bir yargıç.A ülkesinin mi yoksa B ülkesinin mi vatandaşı olmak istersin?
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.