Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
' Yani bizim ihtiyar Marley, hani nasıl derler, bir kapı çivisi kadar ölüydü. Ha bu arada!.. Kapı çivisi kadar ölü ne demektir, ken­di deneyimlerimden filan bildiğimi sanmayın sakın. En ölü demir parçası nedir diye bana sorsalar tabut çivisi derim. Ama atalarımızın teşbihinde hata olmaz, eleştirmek de bana düşmez. Yoksa neme lazım, başımıza taş bile yağabilir. '
Sayfa 1 - İş Bankası Kültür Yayınları pdfKitabı okudu
İftar çadırları..
Bir zamandır özellikle büyük şehirlerde kurulmakta olan iftar çadırları, birçok kimsenin iftar etmesine imkân sağladığı için yerinde ve doğru bir faaliyet olsa gerektir. Ancak burada hazırlanan menülerin sağlıklı olduğunu düşünmek güç. Petrokimya kaplarda sunulan sıcak yemekler, yiyenlere ne denli şifa olur acaba? Yiyeceklerin içerisindeki yağlar
Sayfa 109
Reklam
Kimse kimseyi tekfirlikle suçlayamaz. Bu hak kimseye verilmemiştir. Kimse açığa açık, sarhoşa sarhoş diyemez. Onu Rabbim görüyor. İnsanları eleştirmek yerine dönüp kendi hâlimize bakmamız gerek. Allah (cc) kuluna eziyet yapmaz, zulüm yapmazken insanların birbirlerine reva gördükleri bu durum nedir?
Kapı çivisi kadar ölü..)
..Yani bizim ihtiyar Marley, hani nasıl derler, bir kapı çivisi kadar ölüydü. Kapı çivisi kadar ölü ne demektir, ken­ di deneyimlerimden filan bildiğimi sanmayın sakın. En ölü demir parçası nedir diye bana sorsalar tabut çivisi derim. Ama atalarımızın teşbihinde hata olmaz, eleştirmek de bana düşmez. Yoksa neme lazım, başımıza taş bile yağabilir. Bu yüzden izninizle, Marley bir kapı çivisi kadar ölüydü diyerek lafımı tekrar etmek istiyorum.
Gerçeklikten kopan insanın algısı kendisiyle sınırlı kalır. Acılara duyarsızlaşır. Başkalarının başına gelen olumsuz durumları başkalarının sorunu olarak görmeye başlar. Kendisinin başına o olayların geleceğini düşünemez. Ancak insan böyledir işte, başına gelmediği zaman gerçekliğin farkına varmaz. Merhamet insanın gerçekliğini korumasının en
_Sık ve çok gülmek, zeki insanların saygısını ve çocukların sevgisini kazanmak, dürüst eleştirilerin takdirine layık olmak ve yanlış arkadaşların ihanetlerine katlanabilmek, güzelliği takdir edebilmek, başkalarındaki en iyiyi bulabilmek, sağlıklı bir çocuk, bahçelik bir arazi ya da daha iyi duruma getirilmiş bir sosyal durum yoluyla bu dünyayı
Reklam
( Bilim Aşkı Üzerine Düşünceler. ) _Bu kitap, evreni ve kendimizi keşfetmek üzerinedir. _BİLİM, bir bilgi bütünlüğünden çok bir düşünme biçimidir. Duyu organlarımızın yetersizligi algılarımızı çarpıtabilir. Bilim deneye dayanır, köhne sabit fikirlere istekte meydan okuyabilmeye, evreni gerçekte oldugu gibi görebilme şeffaflığına yaslar sırtını. Bu
• Birçok eleştirmen, sanatın temel özelliklerine değil, eserdeki ahlâksızlık oranına dikkat eder. Bunlar genellikle, halkçı görünerek, sanatın temel özellikleri dışına çıkan eserlere, cinsellik içeren çalışmalara, yoksulluk edebiyatlarıyla süslenmiş hikâyelere önem verirler. Eleştirmenler sanata bir şey katamadıkları gibi, sağlıklı bir eleştiri
İnsanoğlu her zaman bir başka insanın standardını incelerken onu küçümser; yukarı bakarak eleştirmek zorunda kalacağı birini hiçbir zaman bulmaz.
"Toplumsal baş ağrılarının büyüklüğünden midir nedir; aslında basit bir kirli oyun olan, yapan düzeni eleştirmek ve düzeltmek yerine ,derdi küçük çaplı baş ağrılarıyla kendi düzenlerinin görüntü olarak iyi oluşunu tercih ediyor insanlar".
Reklam
"Sadece biz kıymete şayanız; diğer insanların gözleri bakmayı bilmiyor, zarafet nedir duymamışlar herhalde." diye düşünüp başkalarına tepeden bakmak saçma. İnsanları eleştirmek kolay ama kalbini doğru kullanmak zor. Bu gerçeği unutup en akıllı benim diye düşünmek, insanları hakir görmek insanlar hakkında kötü sözler sarf etmek o insanın kendi seviyesini ortaya çıkarır.
Sayfa 59 - İş b.Kitabı okudu
Babamla amcam arasındaki bu kişilik çatışması, pek çok kardeş kavgasına neden olmuştur. Biri aileyi lekeleyen bir öykünün anlatılmasına tahammül edemezken, öteki bir gün olsun bu hikâyeyi akla getirecek bir şeyler söylemeden duramazdı. Tanrı aşkına, diye haykırırdı amcam Toby,-benim hatırım için, hepimizin hatırı için sevgili kardeşim
Sayfa 83 - I. Kitap - 1760, XXI. BölümKitabı okudu
Proudhon ve Anarşizm.
"Peki öyleyse, demokrat mısınız?" - "Hayır"- "Nasıl? Kralcı mısınız yoksa?" - "Hayır"- "Meşrutiyetçi?" - "Tanrı korusun." - " Öyleyse aristokratsınız?" - "Hiç de değil." - "Karma bir yönetimden mi yanasınız?" - "O da değil." - "Öyleyse nesiniz?" - "Anarşistim." - "A, anladım,hicivli bir üslupla konuşuyorsunuz;bu sözlerinizin hükümeti eleştirmek için." - "Hayır, hiç de değil: Az önce duyduğunuz benim en ciddi ve samimi şahadetimdir. Her ne kadar düzenden yana olsam da, kelimenin tam manasıyla anarşistim."
Sayfa 261Kitabı okudu
46 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.