Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
GAYB MESELESİ
Gaybı Allah bilir ama Nur Risaleleri'nden yaptığımız bu alıntılardan, evliyanın gaybı bildiği sonucu çıkmaktadır.(Hâşâ) Nitekim bu kanaat Nur Risaleleri'nde açık olarak belirtilmiştir: Madem Hz. Ali (R.A.) "ene medînetu'l-'ilmi ve 'aliyyun babuha" hadisine mazhardır. Hem madem Şah-ı Velayet ünvanını alarak
Sayfa 216 - Süleymaniye vakfıKitabı okuyor
Kuran'dan Ayetler - 531 (Tur Suresi)
﴾40﴿ (Resulüm!) Yoksa sen onlardan bir ücret istiyorsun da, onlar bunun ağırlığı altında mı eziliyorlar? ﴾41﴿ Ya da gayb bilgisi kendilerinin yanında da onlar (buradan alıp) mı yazıyorlar? ﴾42﴿ Yoksa bir tuzak mı kurmak istiyorlar? Ama asıl tuzağa düşecek olanlar inkârcıların kendileridir! ﴾43﴿ Yoksa onların Allah’tan başka bir tanrıları mı var? Allah onların yakıştırdıkları ortaklardan tamamıyla münezzehtir.
Reklam
7. Nefs-i Kâmile Nefs mertebelerinin en yüksek ve en son mertebesidir. İnsan bu mertebede her yönden kemâle ermiştir. O, Allah'ın kutbudur; her ne yaparsa, Allah'ın iradesi altında yapar. Tuttuğunu Allah'ın "Eliyle" tutar; ne işitirse Allah'ın "Kulağıyla" işitir; her ne görürse Allah'ın "Gözüyle" görür. Gayb ve Şehadet Alemi bu mertebedeki kâmil insanın âlemidir; bu âlemlerden ne bilirse, doğru olarak bilir. Bilgisi mutlak doğrudur. Bilgisi zaman ve mekânla da kayıtlı değildir; işleri önceden bilebilir ve sezebilir.
KARANLIĞIN YÜZÜĞÜ
Yüzüklerin Efendisi'nde, Orta-dünyanın Üçüncü Çağı'nın hayali edilmesi, tarihinde dünyanın iyi ve kötü olan iki orduya göre tanzim edilmesi, hayli aşikar olarak sunulur. Bu karşıtlık, iki ana karakterle canlandırılır: Tek Yöneten Yüzüğü arayan Karanlıklar Efendisi Sauron ile Arif Gandalf. İmdi, bu sonuncu şahsiyetin lakabının önemi bazı
Sayfa 15 - İNSAN YAYINLARI - birinci baskı: İstanbul, aralık 2005
_Az yemek, az uyku, az konuşmak ve herkesle düşüp kalkmamak. İşte doktora ihtiyaç olmaması için yapılması gerekenler bunlardır. _Az ye! Yedikten sonra hazmoluncaya kadar başka bir şey yeme! Zira şifa yemeğin hazmolunmasındadır. İnsanın sağlığını bozan yemek üzerine yemek yemektir. Tıp ilmi ki beyte sığdırılmıştır. Ve söylemenin güzeli de kısa
_İnsan, Meleklerin Cevherindendir. _Nurlu bir cevher, melek gibi marifet-i ilahi ile süslü olunca, elbette meleklerin arkadaşı olur. _İnsanlar görünüşte insana benzeseler de hakikatte halleri başkadır. Kıyamet gününde manalar görünecektir. _İnsanın içindeki ahlakın tamamı 4 kısımdır. Hayvan, canavar, şeytan ve melek ahlakları. _Allah’tan başka
Reklam
Filistin Cihadına İlk Destek Geldi...
Yemen Ordusu, İsrail'e Savaş İlan Etti. Allahu Ekber! Resûlullah ﷺ şöyle buyurdu: "Allahu ekber! Allah'ın yardımı ve fetih geldi! Yemen ehli geldi. Kalbi mütehassıs bir kavim. İman, Yemenlidir; fıkıh, Yemenlidir; hikmet, Yemenlidir." Sözüne devamla da şöyle dedi: "Rabbimizin nefesinin Yemen cihetinden (geldiğini) duyuyorum!" (Fahruddin Er-Râzi, Tefsir-i Kebir Mefâtihu’l-Gayb, Akçağ Yayınları: 23/519). Müslim'in Sahihinde Ebû Hureyre'den şöyle dediği rivayet edilmiştir: Resûlullah ﷺ şöyle buyurdu: "Size Yemen ahalisi gelmiş bulunuyor. Onlar kalpleri pek zayıf, yürekleri pek yufkadır. Fıkıh (derinliğine din bilgisi) Ye­menlidir, hikmet de Yemenlidir." (Müslim, I, 72; Buhâri, IV, 1594, 195; Tirmizi, V, 726; Müsned, II, 252, 267, 380.)
Mutlak Gayb - İzafi gayb
Müfessirler, gaybı ikiye ayırarak birincisine "mutlak gayb", digerine ise "izâfi gayb" adını verirler. Mutlak gayb kavramı, Allah Teâlâ'nin zati, meleklerin mahiyeti, kıyamet, ahiret, cennet, cehenem gibi insanın kendi imkân ve yetenekleriyle hiçbir şekilde bilgisine ulaşamayacağı alanı ifade eder. İzâfî gayb ise, yer, zaman, imkân ve yetenek gibi nedenlerle bazı insanların bilgisine ulaşamadığı, buna karşılık bazı insanların bilgisi içinde olabilen hakikatlerdir.
_Napolyon Bonapart_ _Devlet, benim. _Para, para, para. (Başarının sırrı) _Felaketlerin üstünde dimdik oturan insan soylu ve cesurdur. _Gerçekler, büyük ruhlu insanları besler, küçük ruhları ise yaralar. _Yapıcı eleştiri, akıllı insanları güçlendirir. Ahmakları öfkelendirir. _Düşmanınız hata yaparken araya girmeyin. _İki şey
Aşk Bilgisi Deftere Sığmaz
İşte divan ve işte diveneler. Sevgiliden haber alamayınca "Lisânü'l gayb" dan imdat bekleyenler.. "Tercümânü'l Esrâr" ın kapısında sır dileniyorlar. Divanı titreyen ellerle açmadan önce titrek bir sesle "Ey Hâfız-ı Şirazi / Ber ma nazar endazi / Men talib-i yek falem / Tû kafiş-i her razi" (Ey Şirazlı Hafız' Bize bakmaktasın. Ben bir sır istiyorum, sen ise açıklıyorsun bütün sırları)" diyorlar. "Gaybın dili" ve "Sırların Tercümanı" dedikleri Şirazlı Hafız'ın divanının kapağı ağır bir kale kapısı gibi aralanıyor ve "tefe'ül" ün altın mısraları parlıyor sayfalarda: " Bu yoksula o zenginin hikayesini oku; bu dilenciye o padişahın hikayesini anlat!", "O ay yüzlünün yanına gökten kılıçlar yağsa yine boynumuzu koymuş teslim olmuşuz. Hüküm Allah'ındır", "Bu sözü benden duy: Öyle bir güzele gönül ver ki güzelliği süsle!" Şimdi divane ne anlasın divanın bu dilinden. Yoksulluğunu kabul edip bir hikaye mi bellesin aşkını. Takdire boyun eğip kılıcı mı köreltsin boynuyla. Güzelini bırakıp "Güzel"e mi yönelsin. Bir kere daha açsa kapağını divanın...
Reklam
Sûfiler bu bilgi türüne makûl olarak "zevk" (vasıtasız idrak) adını verirler. Bu deyim bir kavrama fiilinden çok bir iç idrak hali olan vasıtasız tecrübe haline işaret eder. Bazan buna ilahi bilgi (ilm ledünni=ledünni bilgi), sırların bilgisi (ilm el-esrâr), Gayb'ın bilgisi (ilm el-gayb) ve peygamberler, veliler v.b. gibi "bu dünyada öteki dünya yaratılışına (en-neş'et el-uhreviyve) sahip olan kimselerin bilgisi" de derler.
Sayfa 101 - Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi YayınlarıKitabı okudu
SIFAT-I SÜBÜTİYE (Subuti Sıfatlar)
___ Sıfat-ı Sübütiyye yedidir. (Mâturidi'ye, göre sekizdir). a - Hayat: Diri olması. Kâinatta insan, hayvan ve bitki gibi canlı mahlukları dirilten Allahu Azîmüşşan olduğuna göre, onun diri olmasında şüphe yoktur. Çünkü diri olmayan, başkasına dirilik veremez. b - İlim: Bilgili olması. Cenab-ı Allah, geçmişte, gelecekte ve
gayb...
GAYBIN BİLİNMESİ Gayb, gözle görülmeyen beş duyu ile algılanmayan ve bilinmeyene denir. İnsanlık tarihi boyunca farklı din, medeniyet ve felsefi kanaatlere sahip bulunan milletlerin büyük çoğunluğunun gayb telakkileri farklı olmakla birlikte gayba iman konusunda genellikle olumlu bir tavır ortaya konmuştur. İnsanoğlu, her zaman geleceğe ait olayları önceden öğrenmek istemiştir. İnsanın bu isteği bazen onu yanlış yönlere yöneltmiştir. Günümüzde bazı kimselerin gelecekle ilgili haberler verdiğini öne sürerek yaptığı yanlış yönlendirmelere itibar edilmemelidir. Bunlar Kitap ve sünnette yeri olmayan, sonradan ortaya çıkmış bidat ve hurafelerdir. Geleceği Allah’tan başkasının bildiğini söylemek, İslam dininin en temel ilkesi olan tevhide aykırıdır. Gaybın bilgisi yalnızca Allah’a aittir. Kur’an “Gaybın anahtarları O’nun katındadır. Onları, O’ndan başkası bilmez.” (En’am, 6/59) buyurur. Hz Peygamber de bu konuda kendisinin gaybı bilmesi gerektiğine inananları uyarmıştır. Diyanet İşleri Başkanlığı
TAĞUT
Allâh'tan başka ibadet edilen her şey hakkında genel bir ifadedir. Buna göre Allâh'tan başka kendisine ibâdet edilen ve bu İbâdetten razı olan her şey; ister ibâdet edilen bir ma'bûd isterse de kendisine tabi olunan veyahut da Allâhu Teâlâ'ya ve Resûlü Sallallahu Aleyhi ve Sellem'e itâ'ate muhâlif olarak itâ'at edilen bir şey olsun, tâğût'tur... Tâğûtlar pek çoktur ve başlıcaları beş tanedir: 1.) Allâh'u Teâlâ'dan başkasına İbâdete çağıran şeytandır. (Yâsîn Sûresi 60. Ayet) delili. 2.) Allâh'u Teâlâ'nın hükümlerini değiştiren zalim idâreciler. (Nisâ Sûresi 60. Ayet) delili. 3.)Allâh'ın indirdiğinden başkası ile hükmeden. (Mâide Sûresi 44. Ayet) delili 4.)Allâh'u Teâlâ'nın dışında gayb bilgisi iddiâeden kişi. (Cin Sûresi 26,27. Ayet - En'âm Sûresi 59. Ayet) delili 5.) Allâh'u Teâlâ'dan başka (kendisine) ibâdet edilen ve bundan râzı olan. (Enbiyâ Sûresi 29. Ayet) delili...
146 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.