Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Some Rizeli problems
İnsanlar vardır, araba sürerken kırmızı trafik ışığıyla karşılaştıklarında ya da fazla kalabalık bir caddede yürürken de kızarlar. Bu gibi duygular zaten öfkeli olan bir insanın öfkesine gerekçe araması sonucu yaşanır.
Sayfa 54 - Remzi Kitapevi, 18. Baskı
bir Yörük hayali olarak yaylalamak <3
"Alsam karımı, alsam çocuklarımı çıksam Torosun tepesine, yaylasam. İnsan ömrü ne kadar ki zaten... Onu istediği gibi geçirmedikten sonra...
Sayfa 97 - Kara HüseyinKitabı okuyor
Reklam
Bu noktada sizden önce geçenlerin karşılaştığı tecrübe ve zorluklarla sizin de karşılaşmanız gerekecektir. Mekke günlerini izleyecek, Habeşistan ve Tâif yolculuklarını görecek, Bedir'den Huneyn'e ve oradan Tebük'e kadar geçen bütün aşamaları yaşayacaksınız. Ebû Cehl ve Ebû Leheb'le yüzyüze geleceksiniz. Münafıklarla ve yahudilerle karşı karşıya kalacaksınız. İleri gelen müslümanlardan başlayarak, kalpleri İslâm'a ısındırılacaklara [müellefe-i kulûb'a] kadar, bütün insan tiplerini görecek ve tanıyacaksınız. Bu, eşi ve benzeri bulunmayan emsalsiz bir yürüyüştür. Ben bu yürüyüşe "Kur'ânî Yürüyüş" adını veriyorum. Bu yürüyüşün özelliği; her durak ve konakta Kur'ân âyetlerinin ve sûrelerinin sizi bilgi ile kuşatmış olarak karşılamasıdır. Ve durduğunuz yerin, konağın, o âyet ve sûrenin indiği yerin aynı olduğunu görmenizdir. Falanca hüküm ve prensibin bu noktada gelmiş olduğunu anlamak... İşte böyle bir yürüyüş esnasında yolcunun gözünden Kur'ân'ın dil, belâgat, beyân ve bedî gibi bu kitâba has edebî sırların kaybolup gitmesi işten bile değildir. Ne var ki, Kur'ân'ın bu yolcuya kendi özünü ve ruhunu açıklamaktan kaçınması mümkün değildir.
Mevlana siirlerinde rint bir şair olarak,Seriat olculerini zaman zaman aşarsa da, temelde bir Seriat adamı olarak kalmıştır Özellikle Mesnevi de, bir Kur'an yorumcusudur.Öyle denildiği gibi hoşgörüden yana değildir; tam tersine, felsefeyi yasaklar. Sonra din ve mezhep ayrımı yanında ırk ve ulus ayrımı da yapar. Türk'ü ve Hintli'yi kötüler. Onun "aşk" ve "insan sevgisi"nden bahsederken bunları göz önünde tutmalı. Toplumda en yukarıda gördüğü, şeyhler, ermişler, padişahlar, varlıklılardır; alt katta ise halk ve köylüler vardır ve kötüler onları. Bu yanlarıyla tipik bir egemen sınıf sanatçısıdır.
Sayfa 359 - SayKitabı okuyor
Yalnız. İnsan bir can yoldaşı arıyor , biliyor musunuz ? Bir can yoldaşı. Konuşacak biri. Sussa da olur . O konuşsun, o yalnızca dinlesin.
Sayfa 163 - KavisKitabı okudu
Bu dünyada misafiriz, evlerimizde ve bedenlerimizde misafiriz. Kemal Sayar
"Onlar ki bizler gibi bir gün doğacak da Bizler gibi bir lahza misafir kalacaklar. Bir zevk alacaklar Bizden daha çok anlayacak arzı, semayı Elbette beğenmez olacak biz kudemayı." İsmail Safa (kudemâ/Tekili: Kadim) Kadimler. Eski büyükler. Eski adamlar.)
Sayfa 6 - Başı Sınuklar İçin Kılavuz, s.259Kitabı okuyor
Reklam
Bizler için tek tehlike, devekuşları gibi kafamızı kuma gömüp endişe diye bir şeyin olmadığına kendimizi inandırmamız olabilir.
Sayfa 36 - Kuraldışı Yayıncılık, İstanbul 1997Kitabı okuyor
Ama öte yandan, hakikat şu ki iktidar ve ayrıcalık hiyerarşileri kaybolup gitmeyecek, bütün tarihçiler bilir bunu, insan doğasına içkindir bu, bütün çağlarda bütün toplumlara içkindir, hayvanlar âleminde de aynı şekilde geçerlidir, dolayısıyla aksi doğruymuş gibi yapamam. Bir öğretmen olarak benim görevim dezavantajlı olanlara yardımcı olmak.
Însan -dedi- ağaçlar, otlar, çiçekler gibi, Her bahar yeniden başlasaydı sevmeye, Ne güzel olurdu değil mi? İyi ki hatıralar bir yere gitmiyor. Biz onlara tutunarak unutuyoruz ölümü, Biz onlara tutunarak dünyaya inanıyoruz, Biz onlara tutunarak yalnızlığı seviyoruz.
Yahudiler serbestçe yazmak imkanını elde ettikleri andan itibaren sizin fikir yapınız yıkılmak tehlikesindedir. Alman romantizmi idealizmi yaratarak Katolikliği ihya etmişti. Heine adında Düsseldorflu bir küçük Yahudi çıktı, kurnaz ve neşeli eecbezesini romantikler, idealistler ve Katoliklerle alay etmek yolunda kullandı. İnsanlar politika, ahlak,
Reklam
Insan şimdide yaşanan bir şeyin hayalini kurup sevinç ya da keder duyabildiği gibi, geçmişte yaşanan ya da gelecekte yaşanacak olan bir şeyin hayalini kurarak da sevinç ya da keder duyabilir.
Sayfa 171 - KabalcıKitabı okuyor
Bireyin kendi varlığı ile ilgili olarak edindiği izlenimler, başkalarının onun için düşündükleri ve söylediklerinin bir sonucudur. Bu hemen hemen herkes için böyledir. Fakat bazı insanlar için, kendi varlıkları o denli başkalarına bağlıdır ki bu bireyler, başkaları etrafta olmadığı takdirde benliklerini tamamen yitireceklerine inanırlar. Kumun üzerinde her yöne doğru yayılan dalgalar gibi, kişilik olgularının da darmadağın olacağına kesin gözüyle bakarlar. İster inanın ister inanmayın, aslında pek çok insan bir anlamda kördür: Yollarını ancak çevrelerindeki birçok nesneye dokunarak bulabilirler.
Sayfa 32 - Kuraldışı Yayıncılık, İstanbul 1997Kitabı okuyor
"Başkalarının gözünde beğenilmek için süper insan olmaya çabalamaktansa, kendim gibi olmayı yeğledim. "
Sayfa 34
Ve tıpkı Japon ların, suyla dolu porselen bir kåseye attıkları silik kâğıt parçala rının suya girer girmez çözülüp şekillenerek, renklenerek belir ginlik kazandığı, somut, şüpheye yer bırakmayan birer çiçek, ev insan olduğu oyunlarındaki gibi, hem bizim bahçedeki, hem M Swann'ın bahçesindeki bütün çiçekler, Vivonne Nehri'nin nilü ferleri, köyün iyi yürekli sakinleri, onların küçük evleri, kilise, bütün Combray ve civarı şekillenip hacim kazandı, bahçeleriyle bütün kent çay fincanımdan dışarı fırladı.
Sayfa 52
"Senin sorunun ne biliyor musun? Pek çok insan gibi sende de mantıksızlığa karşı yeterli saygı yok. Mantıksızlık, hayatımızın en başta gelen unsurudur. Eğer sana düşman olursa, zerre kadar şansın kalmaz. Ama onu kendi müttefikin haline getirebilirsen..."
1.500 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.