Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Senema Sur Ji Semed Neyşekera Leb Ji Nebat • Melayê Cizîrî
Senema sur ji semed neyşekera leb ji nebat »Ehsene l-lah û tebarek« ji sura wê senemê Enwera rengifirişte beşera horîsirişt Ya ji miska Xetenê xal û xet û kagul û qişt Ger xwe nîşan seqerê dit dikirit hor-i bihişt Ke`beya tê ne put ew putkede ye û dêr û kinişt Ko nesîb da ji ezel heq ji me ra`işq-i newişt Feyde nakin li me ism û ne tilism û ne
Mewlîda Kurmancî • Melayê Bateyî
Hemdê bê hed bo Xudayê `alemîn Ew Xudayê da ye me dînê mubîn Em kirîne ummeta xeyr-ul beşer Tabi`ê wî muqtedayê namiwer Ew Xudayê malikê mulkê `ezîm Daye me mîrasa Qur`ana Kerîm
Reklam
Ol û Daxwaza Min
Ji dil bidêre min ey bira Ji bo te bihûnim dir û gewhera Dixwazim bibêjim birast û dirist Bere bêne ser min hezar kurt û pist Bi tore biçênim gulên sor û zer Bi ava riwê xwe, bi xwîna ciger
BİLANÇO TABLOSU BİR MUHASEBE
Görüşlerimi toparlamaya hazırlanırken, bu bölümde birkaç noktaya temas etmek istiyorum. Öncelikle, İngilizlerin Hindistan'da yaptıkları her şeyi kötülemek gibi bir niyetim olmadığını söyleyeyim. İnsanoğlunun yaptığı her işte olduğu gibi sömürgeciliğin de olumlu ve olumsuz tarafları vardı. Hindistan'daki bütün İngiliz yetkililer Clive
Cüz'f Tahawüllerden Münezzeh Purusha
Cüz'f Tahawüllerden Münezzeh Purusha Bhagavad-Gitaya göre, "Kainatta biri yokolucu, diğeri yokedilemez iki Pumsha Bvardır: tiki bütün varlıklarca paylaşılmaktadır, ikincisiyse değişimin ötesinde­ dir. Ancak bir başka Pumsha daha vardır. O en yücedir (uttama) ve Paramatma ola­ rak adlandırılır, o ölümsüz Rabdir ve üç aleme (zuhurun
Özal (II)
ANAP, referandumda başarılı bir sonuç almıştı, ancak bu sonucun tamamını partisine kanalize etmesi mümkün değildi. O yüzden, seçimler öncesinde işini sağlama almak ve seçimi garantilemek için, büyük partinin lehine olmak üzere seçim sistemi üzerinde değişikliklere gitti. Bu bağlamda, çoğunluk partisini kayıran üst barajlar (kontenjan) öngörülmüş,
Sayfa 199Kitabı okudu
Reklam
Özal (I)
MGK, anayasa ve siyasi mevzuatta, vesayetçi bir değişim yaptıktan sonra demokrasiye dönüş sürecini 24 Nisan 1983 tarihinde, siyasi partilerin kurulmasına izin vererek başlattı. Demokrasiye dönüş sürecinde eski partileri kapatıp, eski siyasetçilere siyaset yasağı getiren MGK, katı yasaklarla kayıt altına alınmış güdümlü bir demokrasiyi güvenceye
Sayfa 184Kitabı okudu
Uluslararası Hukuk Yok Devletlerarası Hukuk Var Bir diğer hatırlatma da arkadaşların sözünü ettiği uluslararası hukuka dairdir. Bana göre uluslararası hukuk yoktur, devletlerarası hukuk vardır, devletlerin hukuku vardır. Türk devlet hukuku, ulusal hukuk değil devlet hukukudur. Ve bir devletlerarası hukuk vardır. Birleşmiş Milletlerin Hukuk'u
Sayfa 220Kitabı okudu
Tann’mn Varlığı Lebine İleri Sürülen Kanıtlar Daha önce işaret ettiğimiz gibi vahye yalnızca inanmanın, iman etmenin yeterli olduğunu düşünenler olduğu gibi, vahyin konusu olan şeylerin aynı zamanda akılsal bir incelemenin konusunu teş­ kil edebilecek özellikte olduğunu düşünen filozoflar da olmuştur. Bunlar özellikle Tann’nın varlığının akılsal
1961 seçimlerinden hiçbir partinin tek başına hükümet kuracak çoğunluğu sağlayarak çıkamaması nedeniyle Türkiye 1965 yılına kadar koalisyonlarla yönetilecekti. Öte yandan 1960'lara gelindiğinde Türkiye kapitalizmi ve dolayısıyla işçi sınıfı da hayli gelişmiş durumdaydı, sınıf mücadelesi yükseliyordu. 31 Aralık 196l'deki Saraçhane mitingi, 3 Mayıs
Reklam
Kapitalizm Yaşayacak mı?
Boris Porchnev birkaç yıl kadar önce beni ve Jiger "burjuva" tarihçilerini (bundan Batılı tarihçileri anlayınız) kapitalizmin kökenleri ve ilk gelişmelerine ilişkin olarak çok fazla konuşurken, sonuyla meşgül olmadıgıınızdan ötürü dostça eleştiriyordu. En azından benim birkaç mazeretim var. Ben kendimi ilk modernlikle sınırladığım için,
Bugün kapitalist mantığın ve emperyalizmin karşısında başka bir birikim ve üretim tarzı olan devletçilik var. Nitekim sosyalist denilen devrimlerin gerçekleştiği ülkelerde, ekonomik ve sosyal zorluklar, sanayileşme ihtiyacı -bir ekonomik fazla yaratmak üzere aşırı çalışmaya zorlama ve eski köleleri işçi durumuna getirme gereği- belirleyici oldu.
Sayfa 354 - YordamKitabı okudu