Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
"Gelecekleri belirsiz olan, bağımsız karar alma iradesine sahip bulunmayan, uluslararası konumu çok zayıf, iç işlerinin denetimi bile ABD ya da AB tarafından yapılan, geçmiş duygusu gelecek duygusundan çok daha güçlü, geçmişin ağırlığı altında yaşayan, bilgi, bilinç ve eylem üretmek yerine, daha çok kehanete dayalı anlayışlara yaslanan, büyük bir aşağılanma dö­nemine girdiği halde, olaylardan gereği gibi etkilenmeyen, edilgenliğe gömülmüş, gerçek dışı umutlara bağlanmış, entelektüel atalet içerisinde bulunan, en büyük atalet kaynağı teslimiyetçiliğe yöne­len, tarihin izlediği yolu öngöremeyen, aldatıcı yönelişleri seçen İslam dünyasının ruh halinin büyük bir değişime ihtiyacı vardır."
Çağ, Yok Oluş, Benlik, İslam, Roşa
_TARİH ÖNCESİ DEVİRLER_ _İnsanoğlunun ortaya çıkışıyla başlayıp, yazının icadına kadar geçen dönemdir. Taş ve Maden Devri olarak ikiye ayrılır. _1-Taş devri_ _a)- Eski Taş – Paleolitik devir: (M.Ö.2,5 milyon - M.Ö. 12.000) (avcı ve toplayıcı). Karain, Beldibi ve Belbaşı. Paleolitik Döneme ait ilk izlere İspanya’daki Altamira, Fransa’da Laskö
Reklam
Bu kuramımı uygulamaya geçirmekte çok duraksadım. Hayatımı tehlikeye attığımı iyi biliyordum; çünkü kimliğimizin can evini bu kadar güçlü bir biçimde denetimi altına alıp sarsabilen bir ilaç, en küçük bir doz aşımı ya da en ufak bir vakitsiz kullanım durumunda, değiştirmesini beklediğim o ruh sığınağını tümden yerle bir edebilirdi.
Meşrutiyet döneminde, Osmanlı ordusunun ilk göz önüne çıktığı Edirne manevra sahasında hayalen şöyle bir dolaşalım: Senin ve benim; ve senin ve benim gibi birçok arkadaşın kollarımızda birer beyaz bant vardı. Biz hakemdik. Bizden daha büyük hakemler de vardı. Ne hüküm verilmişti.? Bunu söylemeden önce ne görülmüş olduğunu hatırlayalım. Sözgelimi,
Shakespeare, Moliere
_İnsan nasıl canını kurtarmak için kaçarsa bir ayıdan, ben de öyle kaçıyorum karım olduğunu iddia eden o karıdan. Ben artık kendimin değilim. Ben bir eşeğim. Bir kadının kocasıyım. Üstümde hak iddia eden kadına aitim. Siz nasıl atınız üstünde hak iddia ediyorsanız o da benim üstümde öyle. Bir hayvana sahip çıkar gibi istiyor beni. Hani beni bir
_Olmak sözüyle, kişinin hiçbir şeye sahip olmadığı ve istek de duymadığı, yaratıcı bir varoluş biçimini anlatmak istiyorum. _Sahip olmak(olmamak) eğilimi, yaşamlarının ana konuları; para hırsı, şöhret ve yönetim gücüne erişmek olan batı toplumlarına özgüdür. _Sahip olmak eğilimindeki bir insan, mutluluğu başkalarına üstün olmakta ve fethetme,
Reklam
319 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
9 günde okudu
Bedri Ruhselman, Türkiye'de metapsişik bilimin öncüsüymüş. 1898 yılında İstanbul'da doğmuş. Çocukluktan başlayan metapsişik konulara olan ilgisini ölene kadar bırakmamış. Ayrıca kendisi keman virtüözü ve doktormuş. Aynı zamanda orijinal dillerinden okuduğu kitaplardan hipnotizmayı öğrenmiş. Afganistan'da doktorluk yapmış, medyum
İlahi Nizam ve Kainat
İlahi Nizam ve KainatBedri Ruhselman · Mtiad 1950 yayınları · 2013378 okunma
Fakat nefs bir bütün olarak kötülük kaynağı değildir. Freud'un libidosuna tekabül eden nefs-i şehvâni, hayvansal dürtülerin merkezidir. Ama hemen bir üst mertebede insanca konuşan nefs-i nâtıka, daha üst konumda da insanca düşünen ve muhakeme eden nefs-i derrâke vardır. Bu iki üst nefs mertebesinde, hayvanlarda mevcut olmayan düşünce ve muhakeme yetileri sayesinde davranışların denetimi söz konusudur. Büyük mutasavvuf Erzurumlu İbrahim Hakkı, tasavvufta kalb veya gönül diye de adlandırılan nefs-i natıka'yı, nefs-i şehvâni ile Can/"ruh" arasında ara konumda görür. Derinliğine nüfuz ettikçe Can/"ruh"un bedendeki tecelli mertebeleri; sırr, sırr üstü sırr, hafi (gizli) ve ahvâ (en gizli) diye tanımlanır.
Sayfa 189
Teslis Akidesinin Kaynağı ve Neoplatonizm
Plotinos'un evren konusundaki görüşleri kısaca şu üç noktada toplanıyordu: 1- Kâinat gözlerin göremeyeceği ve insanın düşüncesiyle kavrayamayacağı ezelî ve ebedî bir yaratıcıdan sadır olmuştur. Onun derinliğini hiçbir zihin idrak edemez. 2- Bütün ruhlar tek bir ruhun bölümlerinden ibarettir, akıl,vasıtasıyla ruhlar bu ilk yaratıcı ruhla
Sayfa 62
78 syf.
·
Puan vermedi
DİPÇE : İnsanoğlunun tüm zamanlarda kendisine temsilci saydığı Prometheus’u, Hesidios ateş hırsızı; Aiskhylos ise çaldığı ateşle dünyayı uygarlaştıran bir bilge bir dahi olarak anlatır. Bu iki anlatıcının ideasına, yaşadıkları dönemin politik bakışıyla veya politik yönetimin algıyı nasıl yönlendirdiğiyle ilgili bakmak gerekir. Tregadyanın
Zincire Vurulmuş Prometheus
Zincire Vurulmuş PrometheusAiskhylos · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20197,3bin okunma
Reklam
280 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
6 günde okudu
“İster Arap Yarımadası'nda, isterse Eski Yunan'da olsun, erkek fantazisi hep aynıdır: Kadının, erkeğin kendi eliyle biçimlendirip can verdiği, yani özgür iradeden ve öznellikten yoksun, tümüyle erkek denetimi altındaki bir Galatea olması!” Tek Tanrılı Dinler Karşısında Kadın, Fatmagül Berktay’ın doktora tezinin kitaplaştırılmış hali.
Tek Tanrılı Dinler Karşısında Kadın
Tek Tanrılı Dinler Karşısında KadınFatmagül Berktay · Metis Yayıncılık · 2021652 okunma
2.tip ; Atsinekleri (:
Sokrates'e göre insanı insan yapan unsurun ruh olduğu bilincinden yoksun olanlar, toplumun kendilerine sunduğu manevi değerler üzerinde bir an bile düşünmeden sosyal baskıyla, bedeninin arzularıyla sürüklenirler. "Sorgulanmamış bir yaşam süren" insanların hayatları kendi ellerinde ve kontrollerinde değildir onların denetimi dışarıdan gelmektedir bu ise kişiyi mutsuzluğa götüreceği için felaketten başka hiçbir şey olamaz.
Sayfa 58
70 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.