Bir şarkının güftesiyim, sözleri de sen,
Makamı diziliyor yüreğime nakarat nakarat...
Kâh ağıt olurum, kâh nihavent,
Aşktan bahseder dudakların.
Mey içer gibi yığılır sarhoş bedenim,
Sen der durulur, sen der coşar;
İşte benim melodim...
Göğsümde bir yanardağ kıvranıyor Rüveyda
Yaraları kapandıkça kanıyor Rüveyda
Duman çöktü güneşin sitem aynalarına
Aralandı perdeler; şimdi sessiz değilim
Dertliyim, viraneyim, ben bir aziz değilim
Azizler tohum eker sevgi tarlalarına
Oturmuşuz bir köşeye, bizim olmayan bir kadere boyun eğiyoruz, sessiz sessiz ağıt yakıyoruz. Bir terörist yedi milyon dolar ediyor, milyonlarca canımız ise açlık sınırında yaşıyor, anlaması güç. Bize ne oldu?
Donmuş gözlerde konuşuyor yaşam
Sevmek yük mü oldu yüreklere
Kim getirecek bu geciken sabahı
Bu türküler dolu şafağı kim
Kime sorarım bu giz vakti bunları
Kime anlatırım kime
Kapkara bir ölüm sinsiliği
Kuşatmak isterken bunca güzelliği
Şehvetle yürüyen bir karınca
Yırtmaya yeter mi bu sessizliği
Bütün yüzler bir mezarlık akşamı
Ağaçlar sessiz
Sokaklar sessizlik sancısı
Susmak gül açmaz bu sancıda
Yaşam bazen ağıt
Bazen türküdür derler
Bin soru şimşeği çakarken beynine
Bir ünlem kuşkusu bile
Sakın ha düşmesin yüreğine
Temmuz ayının başlarında kırsal bölgeler, Şamil'in bizzat dağlardan ineceği ve Telav'a saldırı düzenleyeceği dedikodularıyla çalkalanıyordu. Fakat Prenses Anna endişeli değildi. Yağan yağmurdan dolayı Alazani o kadar kabarmıştı ki nehri geçmenin imkansız olduğunu düşünüyordu. Ayrıca milisleriyle birlikte görevde olan kocasından haber
Bütün ömrünce onun tuttuğu yol
Buzlu bir dağ, kavuran bir çöldü.
Nice haksızlığa, kîn darbesine,
Feleğin kahrına yalnız güldü.
Tüketip Türklük için varlığını
En metîn rûh ile sessiz öldü.
Felsefeci (Cengiz Polathan):
- Akıl bir vasıtadır ve vasıtalar suçlu değildir. Neşteri katilin eline verirseniz ölüme, doktorun eline verirseniz hayata hizmet eder. Asıl suç, insanların vasıtaları kötü yolda kullanmalarına sebep olan unsurlardır.
Dinci (Abdullah Temsil):
- Cinayetten söz ettiniz; câni akılsız mıdır? Değildir! Ama aklını kötülük için kullanmıştır. Neşter dediniz. Suçlu neşter değildir; onu öldürmek için kullanandır. Ameliyat için kullanan ise iyilik yapmış olur. Allah insana, iyiyi kötüden ayırt edecek bir güç vermiştir. Bu güç akıldır. Dolayısıyla akıl vasıtadır. Asıl suçlu onu kötülük için kullanan insandır.
( Syf: 18/19)
Uzun süre yönsüz bir yürüyüş tutturdu. İçinde gittikçe büyüyen bir ağıtın sessiz ağlamasını sürdürüyordu. Gözlerinde yaş olmadan, hiçbir anlam değişikliğine uğramayan yüzünde bakışlarında büyüyen yalnızlığıyla ağıt koyulaşıyordu. Genç, taşkın ağzının kıyısındaki büküklük, acı çektiğinin tek belirtisiydi.
Kafkasyalılar, tıpkı bir sevgiliye yazar gibi hançerleri için aşk şiirleri yazar, adeta sevgiliyle buluşmaya gider gibi savaşa giderlerdi. Dünyanın en güzel insanları olduğu söylenen bu esmer halk için savaşmak hayatın ta kendisiydi. Hançerleriyle yaşar ve yine hançerleriyle ölürlerdi. Cenk etmek onlar için nefes almak gibiydi. Amentüleri