Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gerçekten ülke ve halk için çaba gösteren tek bir kişi yok mu? "Tabii ki var! Ama şunu bilmelisin ki iyi insanlar da yemek yemek zorunda ve devrimciler de aşık olur. Yemek ve aşk için para gerekir. O yüzden devrim para toplama işine döner. Para toplanınca yemek sorunu çözülür ve evlenirler. Sonra paranın kölesi olur ve sonsuza kadar bundan kurtulamazlar. Devrim, siyaset, ülke ve halk hepsi unutulur."
Sayfa 153Kitabı okudu
Gençken herkes devrimcidir ama sonra gerçekler ağır basar
"Bu yaygaralarda hiç iyi insan yok mu? Gerçekten ülke ve halk için çaba gösteren tek bir kişi yok mu?" "Tabi ki var! Ama şunu bilmelisin ki iyi insanlar da yemek yemek zorunda ve devrimciler de aşık olur. Yemek ve aşk için para gerekir. O yüzden devrim para toplama işine döner. Para toplanınca yemek sorunu çözülür ve evlenirler. Sonra paranın kölesi olur ve sonsuza kadar bundan kurtulamazlar. Devrim, siyaset, ülke ve halk hepsi unutulur.
Sayfa 153 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Reklam
...yemek salonunun kızışmış atmosferinde de her çeşidinden sözcükler birbirini bastırarak, sıkıştırarak uçuşuyorlardı: Gelişme, hükümet, edebiyat, vergi sorunu, kadın sorunu, hukuk sorunu; klasizm, realizm, nihilizm, komünizm, enternasyonel, tutucu, liberal, kapital; yönetim, organizasyon, dernek, hatta kristalleşme..!
Sayfa 150Kitabı okudu
(...) romanın yani bizim yaşam oyunuzumun en derin problemi cinsellik meselesi değildir, mide sorunu da değildir. Romanımızın, senin romanının Felipe, benim romanımın, Don Sandalio’nun romanının en derin problemi bir kişilik problemidir, olmak ya da olmamak problemidir ve yemek ya da yememek, sevmek ya da sevmemek problemi değildir; ...
Elbette, okul bir klinik degidir. Ancak bir çocuğun hayatının ve gelişiminin sürdüğü iki ana ortamdan birisi olan okul, okul dışında da tedavisi sürdürülen çocuğa uygun düzenlemeler yapmakla sorumludur. Bu konuda tereddüt eden yönetimlerin kendilerine sorması gereken sorulardan birisi şu: Şeker hastalığı olan bir çocuğa okul yemekhanesindar dan yemek çıkmasını yadırgar mısınız? Diğer çocuklar açısından bunu bir haksızlık olarak görür müsünüz? O zaman DEHB tanıdı (ya da başka özel gereksinimi olan) çocukların eğitimlerini sürdürebilima leri ve bunu herkesin gittiği okullarda yapabilmeleri için ek önlem- jer almayı neden yadırgıyoruz, yadırgıyorsunuz? Bu da, tıpkı şeker hastalığı gibi çocuğun ya da ailesinin tümüyle elinde olmayan bir sorunu yansıtıyor. Bu bozukluğun kontrolü için sizin ve ailenin kendine düşenleri yaptığınızdan emin misiniz?
Sorun şu ki bu kölelik neden böyle sürüp gidiyor? İnsanlar, tüm işlerin mantıklı bir amaç için yapıldığını baştan kabul ederler. Başkasının hoş olmayan bir iş yaptığını görürler ve işin gerekli olduğunu söyleyerek sorunu çözdüklerini düşünürler. Örneğin kömür madenciliği zor bir iştir ancak gereklidir çünkü kömüre ihtiyacımız vardır. Kanalizasyonda çalışmak hoş değildir ama birilerinin kanalizasyonda çalışması gerekir. Bulaşıkçının işi içinde aynı şekilde düşünülür. Bazı kimseler restoranda yemek yemek zorundayken, bazıları da haftanın seksen saatini onların tabaklarını silerek geçirmesi gerekir. Bu, uygarlık gereğidir ve bu yüzden sorgulanamaz bir durumdur. Göz önünde bulundurulması gereken şey budur.
Sayfa 136
Reklam
Öyleyse hazzın psikodinamiği nasıl işliyor? Neden insanlar hazza bu kadar müptela oluyor­lar? Esas itibariyle hazzın psikodinamiğini ben "ölümden ka­çış" olarak özetleyebilirim. İnsan neden hazza bu kadar müp­tela olur? Çünkü ölümle baş edemiyordur. Ölümle muhase­besini yapamıyordur. Ölüm onun hayatına yapıcı bir kuvvet olarak
Yaşamak için yiyen ve giyen ile yemek ve giymek için yaşayanın tek farkı; hedefleridir. Dünyanın ötesinde hedefi olmayanın, dünya kadar sorunu var demektir. Dünya bir araçtır, amaç olamaz insan için.
Sayfa 113Kitabı okudu
_Yaşam, ufacık şeylerden, küçük mutluluklardan oluşuyor. Hiçbir şey büyük ve kutsal değil. O yüzden sözde büyük olan şeylere ilgi duyarsan yaşamı ıskalarsın. Yaşam bir bardak çayı yudumlamak, bir dostla sohbet etmek, sabah yürüyüşe çıkmaktır, ama illa belli bir yere doğru değil, amaçsız, son belirlemeden hareket etmektir. Böylece herhangi bir
Maneviyat, bir din değiştir­me, bir inanç ya da kanaat sorunu değildir; dünyada olma tarzıdır. En belirsiz ve en basit hareketlerimizde yansıması görülür: yürüme ve ye­mek yeme tarzımızda; diğer insanlara açık olmamızda; zaman, iktidar, kader ve sessizlik karşısındaki tefekkür tarzımızda; kısacası fikir ol­mayan, ideoloji olmayan her şeydedir.
Reklam
Sözünü keserek şöyle dedim: "Bu yaygaralarda(siyasi parti) hiç iyi insan yok mu? Gerçekten ülke ve halk için çaba gösteren tek bir kişi yok mu?" "Tabii ki var! Ama şunu bilmelisin ki iyi insanlar da yemek yemek zorunda ve devrimciler de âşık olur. Yemek ve aşk için para gerekir. O yüzden devrim para toplama işine döner. Para toplanınca yemek sorunu çözülür ve evlenirler. Sonra paranın kölesi olur ve sonsuza kadar bundan kurtulamazlar. Devrim, siyaset, ülke ve halk hepsi unutulur."
Sayfa 153
Şamil'in oğlu Cemaleddin esir alınıp St. Petersburg'a getirileli on üç yıl olmuştu. Bu on üç yıl içerisinde Şamil, Zümrüdüan­ka gibi Ahulgo'nun küllerinden yeniden doğmuş ve Kafkasya'ya hakim olmuştu. Rus askerleri, akın akın bu dev gibi adama sal­dırmış ancak geri çekilmek zorunda kalmıştı. Bu on üç yılda, esir olarak St.
Bu da kendime not olsun
Bedenlerimizin en fazla beş yılda bir atık maddeler çıkarmasını beklemek aptalca olurdu. Sırf bir gün önce yemek yediğimiz için, bugün açlık hissetmemeliyiz diye düşünmek saçma olurdu. Bu tıpkı bir sorunu çözdük mü artık çözülmüş kalacağını, bir kere öğrendik mi artık hep bilinçli olacağımızı düşünmek kadar anlamsızdır. Hayır, hayat farklı alanlarda, farklı hızlarda gelişen ve zayıflayan büyük bir bedendir. Beden gibi olduğumuzda, yeni gelişmelerin işini gördüğümüz, sadece soluk alıp verdiğimiz ya da dinlendiğimizde, la mierda'yı, dışkıyı boşalttığımızda gerçekten canlıyızdır, Vahşi Kadın'ın döngüleri içindeyizdir. Eğer "yapılacak işin, işi yapmaya devam etmek" olduğunu kavrayabilseydik çok daha şevkli çok daha huzurlu olurduk.
Bir de yemek sorunu vardır. Yemekler sorunların en korkuncudur. Her gün yemek saatlerinde sokağa çıkacaksınız. Görünüşe göre de lokantaya gidiyorsunuz. Gerçekte ise Lüksemburg Bahçesinde güvercinlere baka baka bir saat geçirecek sonra gerçek yemeğinizi cebinize tıkarak gizlice odanıza döneceksiniz. Yemeğiniz de ekmekle margarindir. Ya da şarapla ekmek. Yiyeceğin çeşidini bile yalan belirler. Alelade ekmek yerine çavdar ekmeği almak gerekir. Çünkü çavdar ekmeği yuvarlak olduğundan cepte daha iyi gizlenir.
Sıskalaşmaya Başlayın
6. Antik beynimiz zihinsel stresin fiziksel stresi olduğunu düşünüp kortizol salgılar. 5. Kortizol karaciğere depolamış karbonhidratların kana salınmasını söyler. 4. Bunları kullanmazsanız daha fazla yağ hücresine dönüştürülürler. 3. Hareket stresi engellemez ama stres nedeniyle salınan karbonhidratların özümsenmesine yardım eder. 2. İnsan yapımı şekerlerden ( etiket üzerinde yazan …oz ifadelerinden) kaçının çünkü rahatlamak için yemeye neden olurlar. 1. Rahatlamak için yemek, siz dışına çıkana kadar kısır döngüdür. ! Stresininizin gerçek nedenini bulun ve sorunu çözmeye başlayın.
Sayfa 199 - Pegasus Yayınları
307 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.