Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Bediüzzaman said Nursi mektubat kitabında hilâfet hakkında:
"İslâm'da net bir yönetim biçimi yotur. İslâm'ın üç ana delili ve üç ana kaynağı olan Kur'an, Sünnet ve icma açısından bakıldığında, yönetim şekli hakkında sadece bazı esaslar tavsiye edilmiştir. Bu esaslar ise şûra, meşveret, hesap verebilirlik gibi değerlerdir. Bunun dışında 'yönetim şu şekilde olsun' diye net bir
Köklü değişim yayıncılıkKitabı okudu
Ebu Musa el Eş'arî (Allah ondan razı olsun)'ın anlattığına göre: Bir gün evinden abdest alıp çıktım, Rasûlullah'tan hiç ayrılmayıp bu günü onunla geçireceğim dedim. Mescide gelerek oradan peygamberi sordum. Şu tarafa gitti dediler. Sora sora izini takip edip nihayet Eris kuyusu'nun bulunduğu bahçede oturur buldum. Peygamber
Reklam
Ebû’d Derdâ radıyallahu anh
Adı Uveymir'di, fakat o Ebû'd-Derdâ künyesiyle tanındı. Hicretin 2. yılında (624) Müslüman oldu. Kur'ân-ı Kerim'i ezberledi ve onu Resûl-i Ekrem'in huzûrunda okudu. Peygamber Efendimizle birlikte birçok savaşa katıldı. Hz. Ebû Bekir devrinde yapılan Yermük harbinde ordu kadısı (kazasker) olarak görev yaptı. Hz. Ömer devrinde Şamlılara Kur'ân-ı Kerîm kıraatini ve Hz. Peygamber'in sünnetini öğretmek üzere oraya gidip yerleşti. Daha sonra da Şam kadısı oldu. 28 (649) yılında Kıbrıs'ın fethine katıldı. Peygamber Efendimiz onu "ümmetimin hakimi" diye medhetmişti. Ebü'd-Derdä hicretin 31. yılında (651) Şam'da vefat etti. Allah ondan razı olsun.
Sayfa 58
_İnsan, ya insan gibi akıllıca söylemeli yahut hayvanlar gibi susmalıdır! _Sessizce bir köşede oturan sağırlarla dilsizler, gevezeden daha üstündür. _Her ormanı boş sanma, belki de kuytuluklarında bir kaplan uyuyordur. _Hastaya şeker vermek günah olur, çünkü ona acı ilaç fayda verecektir. _İnsanlarla münasebetin ateşle münasebetin gibi olsun. Çok
Peygamberlerden sonra insanların en faziletlisi, Ebû Bekir es-Siddik, sonra Ömer el-Fárük, sonra Osman b. Affân Zû'n-nüreyn, daha sonra Aliyyu'l- Murtaza'dır. Allah hepsinden razı olsun. Onlar doğruluk üzere olan, doğruluktan ayrılmayan, ibâdet ehli kimselerdir. Hepsine sevgi ve saygı duyarız. Hz.Peygamberin ashabının hepsini de sadece hayırla ananız.
Sayfa 55 - EL-FIKHU'L-EKBERKitabı okudu
_İslamı akıl ve hoşgörü dini sayanlar kuranı mutlaka okumalı. Şeriat yalnızca bir inanç işi değil, binlerce yıllık ilkelliklerin, cinayetlerin, terörün, işkencenin kaynağıdır. Kuran Allah sözüyse kölecilik, cariyelik, küfürler, kısas-kan davası niye? _Bir şeyin "insanlık dışı" olması, islamcının umurunda değildir. Elverir ki "islam
Reklam
" Hz. Ebu Bekir'in hilafetine karşı çıkan sadece Ebu Süfyân degil­di. Aynı aileden Halid b. Sa'id b el-As da onun halifeliğine karşı çıkıyordu. Halid, Hz. Peygamber (s.a.v.) tarafından San'a'ya idareci olarak tayin edilmişti. Rasulullah'ın (s.a.v) vefat ettiğini haber aldıktan son­ra Medine'ye geldiğinde Hz. Ebu Bekir'in halife seçildiğini öğrenince, Hz. Ali ve Hz. Osman'a giderek aynı Ebu Süfyân gibi, kendi ailelerin­den bir başkasının yönetime gelmesine nasıl razı olduklarını soyleye­rek onları kınadı"
Sayfa 70 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Baba sesini ilimden duyanlar
Bediüzzaman Said Nursi Muhammed Hamidullah Abdullah b. Ebu Necih el-Mekki. Ebu Abdurrahman Yunus b. Habib el-Basri Ebu'l-A 'la el-Cu'fi Bişr el-Hafi Hannad b. es-Seri Ebu Cafer Muhammed b. Cerir et-Taberi Ebu Bekir el-En bari Ebli Ali el-Farisi Ebli Nasır es-Siczi Ebli Sa'd es-Semman er-Razi Ebu 'I-Berakat Abdulvehhab b. el-Mübarek Ebu'l-Kasım Mahmud b. Ömer ez-Zamahşeri Abdullah b. Ahmed b. el- Haşab İbn Teymiyye el-Harrani Beşir el-Gazzi el-Halebi Ebu Vefa el-Afgani Ümmü Kiram Kerime bint Ahmed b. Muhammed el-Merveziyye
Devlet Yönetiminde "Şeriat"ın Dine vereceği zarar.
Dine bağlı devlet sistemindeki bu taassup taşkınlığı, kabına sığmayan bir kuvvetin bütün hayat ve münasebetleri din esasları ile çerçevelemek istemesinden ileri gelir. Bu sistemde mabedin telkin ve ikna kuvveti zayıf­ lamış ve bunun yerine tahakküm ve ceberrutluk kuvve­ti almıştır. Memurlaşan, üniforma ve saltanat sevdası­na kapılan din adamlarının ilmi ve ahlâki kıymeti düş­müş ve gözlerini şahsî menfaat kaygıları bürümüştür. Bu adamlarda dini sadakat, salâbet ve feragat hisleri­nin yerini menfaat ve ihanet almıştır. Bir din için en bü­yük tehlike, hadimlerinin memurlaşması, kürk ve salta­nat hırsına düşmesidir. Bu tehlikeyi bildikleri içindir ki, Ebu Hanife ve Ebu Bekir El Râzi gibi İslâm uluları ken­dilerine teklif edilen devlet memuriyetini, kabul etme­mişlerdir. Meşhurdur ki, Hanefi mezhebinin sahibi İmam-ı Âzam Ebu Hanife, Abbasî halifelerinden El Mansur'un kendisine ısrarla teklif ettiği Kadı-ı Kuzatlığı reddetmiş ve bu yüzden hapsolunup dövülmüştür.
Sayfa 166 - Yağmur YayıneviKitabı okudu
Ebu Bekir, Halid b. Velid’e şu mealde bir mektup gönderdi: «Allah’ın sana nimet ve hayırr olarak bahşettiği şeyler artsın. Sen, işinde takvalı ol ve Allah’ın buyruklarını çiğnemekten sakın. Doğrusu yüce Allah, takvalı olan ve kendisinin buyruklarım çiğnemekten sakınan, ihsanda bulunan kimselerle beraberdir. Sen işinde gayet ciddi ol. Yumuşama, Müslümanlardan birini öldürmüş bir müşriki yakaladığın zaman mutlaka cezasını ver. Allah’a meydan okumuş veya buyruklarına ters davranmış bir kimseyi de yakalar ve öldürmekte fayda mülahaza edersen mutlaka öldür.» Halid, Buzaha mıntıkasında bir ay kaldı. İnip çıkıyor, dolaşıyor ve Ebu Bekir’in yakalanıp öldürülmelerini tavsiye ettiği adamları arıyordu. Bunları, bir ay süreyle aramaya devam etti. İrtidad ettikleri zaman aralarındaki Müslümanları öldürdükleri için bunlardan Müslümanların öcünü alıyordu. Kimini ateşle yakmış, kiminin kafasını taşla ezmiş, kimini yüksek dağların zirvesinden aşağı yuvarlamıştı ki, bu ölüm haberlerini duyan diğer mürted Araplar ibret alsınlar. Allah, Halid’den razı olsun (C:6-S:451)
Reklam
Ebû Mansûr el-Mâtürîdî (ra) Hazretleri a) Hayatı Sünnî Kelam Okulları’ndan Mâtürîdiyye’nin öncüsü olan{Dipnot} Ebû Mansûr el-Mâtürîdî hakkında kaynaklardaki bilgiler oldukça sınırlıdır. Günümüz Özbekistan Cumhuriyeti’nin sınırları içindeki Semerkand’ın dış mahallesi olan Mâtürîd’de doğdu. Sâmânoğulları’nın Mâverâünnehir bölgesine hâkim
40 Peygamberlerden Sonra İnsanların En Faziletlisi
Peygamberimizden sonra insanların en faziletlisi Ebu-bekir Sıddık (r.a)'dır. Sonra Hz. Ömer el-Fâruk (r.a.), sonra Hz. Osman Zinnûreyn (r.a.), sonra Ali el-Mürteza (r.a.)'dır. Allah Teâla hepsinden razı olsun. Onların halifelikleri de bu sıraya göre gerçekleşmiştir. (Raşid) Halifelik devri otuz senedir. Ondan sonra krallık ve emirlik devri başlar.
Sayfa 194Kitabı okudu
Aşk Hastalığı
İbn Hazm'ın sayfaları beni çok etkiledi; aşkı, sağaltımı kendi içinde olan, başkaldıran bir hastalık olarak niteliyordu, çünkü bu hastalığa yakalanan insan sağaltılmayı dilemez; aşk acısı çeken iyileşmek istemez (Tanrı bilir, doğru!). O sabah her gördüğüm şeyin beni niçin böylesine coşkulandırdığını, aşkın, Anciralı Basilio'nun da
Sayfa 450 - Can Sanat Yayınları, 36. baskı, Çev. Şadan KaradenizKitabı okudu
66 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.