Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Bu safsatalardan doğan dinler, herhangi bir saygıyı hak edebilir mi? İkiyüzlülük ve aptallığın izlerini taşımayan bir tek din var mıdır Thérèse? Hepsinin içinde ne görüyorum biliyor musun? Mantığı ortadan kaldıran sırlar, doğayı hiçe sayan dogmalar ve alay ve tiksintiden başka bir şey uyandırmayan grotesk törenler.
DP ile başlayan Türk Devrimlerinde aşınma, ayrıca yönetimde inancın artan etkisi ile baskısını gittikçe arttıra­rak, günümüzdeki elerkiyi (demokrasiyi), tüzeyi (hukuku), gezili (adaleti), güçler ayrılığını hiçe sayan "Yeni Türki­ye'yi" türetmiştir. Prof. Dr. Övgün Ahmet Ercan - TÜRKİYE YENİDEN Mİ KURULMALIDIR?
Sayfa 53
Reklam
.. İncitircesine gururlu, sonra birden kendini hiçe sayarcasına alçakgönüllü ..
Bizim inancımız insanı sevmeyi öğütler. Tarikatımız, 'insanı eğrileri doğrularıyla kabul edin' der. Ama 'edep erkanımızı hiçe sayanlara da hoşgörü gösterin' demez.
İnsanların duygularını hiçe saymayın. Tutunacak tek dalı duyguları olan insanların hayati dengesini sarsmaya hakkınız yok.
Reklam
İnsanlar hayatlarını ancak inandıkları şeylerin uğruna feda ederler. İnsanoğlunun yeryüzü macerasında Onurlu bir toplum için özgürlük ve bir parça toprak uğruna yaşamlarını hiçe saymalarını, geçen binlerce yıl değiştirememiş ve eskiltememiştir. İnsanın ekmekten sonra ihtiyacı şerefidir. Şerefiniz kaybolduğu zaman neyiniz kalmıştır ki! Bir toplum başka bir toplumun, bir insan başka bir insanın efendisi olamaz. Özgür olmayan kişi ve ulusun yaşamı kötürüm ve ölümcüldür: başkaları adına ömrünü geçirmekten öte bir şey değildir. Hem sonra, özgürlük ve bağımsızlık neyin . karşılığına kaybedilmiş veya başkasına vermiştir? Ne zamana kadar? Apaçi atasözünde olduğu gibi: Nereye kadar? İnsan Yaşamının garanti süresi var mı? Aptallar yaşam ve ölüm için uzağa bakarlar. Her ikisi de yanıbaşlarındadır. Özgür ve erdemli olmaktan öte bir şey yoktur şey yoktur.
Kiliselerin olmadığı, Hıristiyanların mülteci ve kanunları hiçe sayan kimseler olarak yeraltı mezarlarında bir araya geldiği devirde, Tanrı yakındaydı. Derken kiliseler geldi; onca kilise, onca büyük, şaşaalı kilise. Tanrı'yla aradaki mesafe de o ölçüde arttırıldı. Zira Tanrı'nın yakınlığı, dış koşullarla tersine çevrilmiş bir ilişki içerisindedir ve bu giderek artan dizi (kilise, onca kilise, şaşaalı kiliseler) görünüm düzleminde bir artıştır.
Sayfa 174Kitabı okudu
Büyük bir dinsel zorbalık merdiveni vardır, çoktur basamakları; ama bunlardan üç tanesi en önemlileridir. İnsan bir zamanlar tanrısına insanları, belki de en sevdiklerini kurban ederdi, - tarih öncesindeki tüm dinlerde ilk doğan çocuğun kurban edilmesi buna dahildir; İmparator Tıberius'un Capri Adası'ndaki Mitras mağarasında kurban edilmesi, Roma çağdışılıklarının en tüyler ürperticisi de buna dahildir. Sonra insanlığın ahlaki döneminde, insan sahip olduğu en güçlü içgüdüyü, "doğasını" kurban etti tanrısına; keşişin, bu inanmış "doğallık-karşıtı"nın salim bakışında b u şölen neşesi parıldıyor. Nihayet: ne kaldı geriye kurban edecek? Sonunda her türlü avutucu, kutsal, iyileştirici olanı, her türlü umudu, gizli uyuma, gelecekteki mutluluklara ve adaletlere duyulan her türlü umudu, her türlü inancı kurban etmek gerekmez miydi? Tanrının kendisini kurban etmek ve kendi kendine zorbalıkla, taşa, aptallığa, ağırlığa, kadere, hiçliğe tapınmak gerekmez miydi? Hiçe karşılık tanrıyı kurban etmek - son zalimliğin bu paradoks gizemi, şimdi gelmekte olan kuşağa saklandı: hepimiz şimdiden birazını biliyoruz bunun. -
Sayfa 64
. nokta .
Ne acınacak hâldedir kendi tanıklığını hiçe sayan..
Sayfa 75 - Kapra YayıncılıkKitabı okudu
Reklam
enternasyonal
Uyan artık uykudan uyan Uyan esirler dünyası Zülme karşı hıncımız volkan Bu ölüm—dirim kavgası. Yıkalım bu köhne düzeni Biz başka alem isteriz Bizi hiçe sayanlar bilsin Bundan sonra her şey biziz Bu kavga en sonuncu Kavgamızdır artık Enternasyonalle Kurtulur insanlık.
Sayfa 71 - Yar yayınlarıKitabı okuyor
Hayat üç H’den ibarettir. Hissetmek. Hiçe saymak. Heveslenmek. Hissetmek çünkü yediğiniz her yemeğin, attığınız her kahkahanın, gülümsediğiniz her ânın keyfini sürmelisiniz. Hiçe saymak çünkü hayatın her alanında inançsızlığınızı hiçe saymayı bilmelisiniz. Ve heveslenmek çünkü… direksiyonun başındaki hevesiniz değil de nedir?
"Cihânı hiçe satmaktır, adı aşk Döküp varlığı gitmektir, adı aşk..."
1922'den beri Türkler İslami duyguları hiçe saymak için akla gelebilecek hemen her şeyi yapmış olsalar da, diğer Müslümanlar arasında -hatta Türklerin cüretkar gidişatını açıkça kınayan bazı Müslümanlar arasında bile- şimdiye kadarki bu cüretkarlıklarının kazandığı başarı sayesinde prestij kaybetmek yerine prestij kazanmışlardır. Bu da Türklerin bugün kararlıkla yürüdükleri milliyetçilik yolunun yarın diğer Müslüman halklar tarafından da aynı inançla izlenecek olmasını muhtemel kılmaktadır.
Sayfa 183Kitabı okudu
"... yaşadığımız bu çağın insan onurunu hiçe saydığına ve Avrupa'nın içine düştüğü esarete bizzat tanık olmuştu."
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.