Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

lazcuk

lazcuk
@lazcuk
Selçuk oku ile başlayan Kuran, dinle ile başlayan Mesnevi az biraz fotoğraf az biraz tarih ömür boyu talebe youtube.com/watch?v=4mvz4Ui... jeofizik finans ilahiyyat tasavvuf doğuştan laz
Önsöz
Haz ve Günah: Bir Tanpınar Yorumu Tanpınar şiir, roman ve hikayelerinin gerisindeki estetik bilincin niteliği ve Tanpınar estetiğinin bir dil sanatı olarak edebiyatta görünüşü hakkındadır. Tarihe, felsefeye, mitolojiye, psikolojiye, Doğu ve Batı edebiyatlarına ilişkin okumalardan gelen Tanpınar kültürü, hem eserlerinin anlam ve kaynak evrenini
Kapı Yayınları - 1. Basım: Mart 2012
Reklam
Önsöz
Elinizdeki kitap toplumsal Bilinçdışının süregiden mutasyonunu araştırıyor. Şu an bulunduğumuz noktadan, yani virüs salgını ve kapitalizmin felaketler doğuran çöküşünün damgasını vurduğu tarihsel eşikten gözlem yapıyorum. Bu eşikten bakınca, ufukta kaosu, tükenmişliği ve yokoluş eğilimini görebiliyoruz. Bu mutasyonun mükemmel bir özetini sunan
Sayfa 9 - Otonom Yayıncılık -1. Basım Şubat 2022, İstanbul - Kitabın Özgün Adı : The Third Unconscious - The Psycho-sphere in the Viral Age
İnsanlar uykudadır ölünce uyanırlar.
1929 senesinin kışı çok sert geçti ve hasta oldum, böbrek iltihabı... Okula gitmeyip evde kalmama müsaade edildi. Hocalarım ve sınıf arkadaşlarım kitap getirdiler ve annem bana o kitaplardan parçalar okur; maymunlardan zürafalardan ve de portakallardan bahseden harika masallar anlatırdı. Stifter'in Bergkistall5 adlı kitabı da bunların
Sayfa 21 - SUFİ KİTAP - 1.BASKI - KASIM 2017 - İSTANBUL

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
MİLLİYETÇİLİK VE MÜSLÜMANLAR
Osmanlılar Hıristiyanlara kimi zaman iyi kimi zaman kötü davranmışlardı, fakat onları topraklarından sürmemiş; dillerini, geleneklerini ve dinlerini muhafaza etmelerine izin vermişlerdi. Doğru olan davranış biçimi de budur, fakat 15. yüzyıl Türkleri hoşgörülü olmasaydı, 19.yüzyıl Türkleri yurtlarında kalmaya devam edebilirlerdi.
Sayfa 14 - TÜRK TARİH KURUMU YAYINLARI - 4. Baskı : 2020
Şairin dil özellikleri değerlendirilirken yaşadığı devir göz önünde bulundurulmalıdır. Bugün anlamakta zorlanabileceğimiz şiirler olacaktır Fakat 17. yüzyılın tekke ve tasavvuf kültürüyle yetişen, iç içe olan halkının bu şiirleri kolayca anladığı bir gerçektir. Aşağıya aldığımız bentte de görüldüğü gibi Fenayi de hiç şüphesiz halkın anlayabileceği bir dil kullanma çabasındadır. Fena dünyaya aldanma Bu mevcudat kalur sanma Bugüni yarına salma Digil ya hu vü ya men hu
Sayfa 20 - KAKNÜS YAYINLARI - üsküdar kitaplığı serisi: 5 - 1. Basım - Mayıs 2004 - İstanbul
Reklam
Teheccüd namazı
Nitekim Cenab-ı Peygamber (S A.V.) gece kalkmayı, Allah'n nimetine karşı şükür saymıştır.
Sayfa 113 - demir kitabevi - 3. baskı - arapça aslından çeviren Celal Yıldırım
Müddessir Sûresi 31. Ayet
Biz cehennemde, infaz memurları olarak yalnızca sert ve haşin tabiatlı melekler yerleştirdik. Onların sayısını da, inkârda ısrar edenlerin, kâfirlerin karakterleri ortaya çıksın diye bir imtihan vesilesi haline getirdik. Kendilerine verilen kutsal kitapların hükmünce sorumlu tutulanlar, Kur'ân'ın hak kitap, Muhammed'in hak peygamber olduğunu delilleriyle, gerekçeleriyle kavrayıp kesin olarak inansın, iman edenlerin imanını artırsın. Kendilerine verilen kutsal kitapların hükmünce sorumlu tutulanlar ve ehl-i tevhid olanlar şüpheye düşmesinler. Kalpleri kararmış, aklından zoru olan hasta ruhlular ve kâfirler de, “Allah bu misal ile ne demek istedi?” desinler, istedik. İşte Allah, münafıkların, müşriklerin kötü duruma düşmelerine özgürlük tanıdığı gibi, sünnetine, düzeninin yasalarına uygun olarak, iradesinin tecellisine tâbi, akıllı ve sorumlu varlıkların hak yoldan uzaklaşıp dalâleti tercihine de özgürlük tanır. Sünnetine, düzeninin yasalarına uygun olarak, iradesinin tecellisine tâbi, akıllı ve sorumlu varlıkları doğru yola sevketme lütfunda da bulunur. Rabbinin ordularını, askerî erkânını kendisinden başkası bilmez. Bu yalnız insanlık için bir öğüttür. bk. Kur’ân-ı Kerim, 2/26.
Kelam YayınlarıKitabı okudu
Bütün hayatı 41 senenin içine sığan Galib Dede bu kısa zamanın hemen yarısında en mühim eserini, Hüsn ü Aşk'ı vermişti. On sekiz yaşında bütün şiirlerini yazmış bulunan büyük Fransız şairi Rimbaud hatıra getirilecek olursa buna fazla şaşmamak icap eder. Yaşıyacak fazla zamanları olmayan bazı dâhiler, olgunluklarını hayatın normal seyrinden çok evvel tamamlamış oluyorlar. Biri Fransız, diğeri Türk edebiyatının büyük çapta dâhileri olan bu iki şair de bunu gösteriyor. Ancak Galib Dede'nin ne muhiti, ne yaşayış tarzı ötekine hiç benzemez; büsbütün ayrı, son derece temiz, mütevazı olduğu kadar da şerefli ve caziptir.
Sayfa 222 - Everest Yayınları - 1. Basım: Eylül 2018
BİRİNCİ BÖLÜM - İ L İ M
Öğrendiğini Allah için öğren, ihlâsı elden bırakma. İlmin, ötekinden - berikinden duyulan hikâyelerden çok, akla dayansın
Sayfa 24 - Uyanış - 1968 İstanbul - Yaylacık Matbaası
BİRİNCİ BÖLÜM - İ L İ M
Ey saâdet yolcusu! Allah sana muvaffakıyyet versin. Önce ilim tahsil etmen gerekir. Çünkü ilim, hakikî mürşiddir. Yapılacak her doğru hareket, ancak bilmekle olur. îlim ve ibâdet öyle iki pırlantadır ki gördüğün ve duyduğun her şey onları elde etmek için yapılmıştır, yapılmaktadır Yazarların yazdıkları, öğreticilerin öğrettikleri, vâizlerin vaazları... Her şey, her şey!.. Hattâ kitaplar ve peygamberler onlar için gönderilmiş, gökler ve yer ve bunlarda neler varsa hepsi bu iki pırlanta için yaratılmıştır. Allah’ın kitabındaki şu iki âyeti düşün: — O Allahdır ki yedi gök yaratmış, Arz’dan da onların mislini. Allah’ın emri ve hükmü bütün bunların arasında inip duruyor; bilesiniz ki Allah her şeye kadirdir ve ilmi her şeyi kuşatmıştır. (1) İşte bu âyet, ilmin, bilhassa Allah’ın birliğini öğreten TEVHÎD ÎLMÎ’nin şerefine ve lüzumluluğuna delâ­let eder. — Ben cinleri ve insanları sadece beni tanıyıp ibâ­det etmeleri için yarattım. (2) Bu âyet de bize, ibâdetin şerefli bir şey olup mutlaka yapılması gerektiğini gösterir. ---------------------------------------------- (1) Talâk Sûresi, Âyet: 12 (2) Zâriyât Sûresi, Âyet: 56
Sayfa 15 - Uyanış - 1968 İstanbul - Yaylacık Matbaası
Reklam
Olacakların Yolu
Çöl sizin içinizde. Çöl sizi çağı­rıyor ve geri çekiyor. Şimdiki zamanın dünyasına demirle bağlanmış bile olsanız, çölün çağrısı bütün zincirleri kıracaktır. Doğrusu, ben sizi yalnızlığınıza hazırlıyorum
Sayfa 100 - kaknüs yayınları 1. basım, 2015 İstanbul
''Her hünerden haberim var'' diyorsun. Kendinden haberin yok, bu haberin olmayışı yeter de artar sana. Kendi benliğinden ve bizliğinden kurtulmadıkça, meleklere sırdaş olamazsın, sen. You thinkyou know everything, but you don't even knowyourself. This ignorance is enough for you. But, how can you be the confidant of angels lf you don't free yourself from "self"? Y 204-61 1188 1956
Sayfa 334 - NEFES YAYINLARI - 1. BASKI - ARALIK 2022
5. Nietzsche ve Nihilizm I
Nerede olursan ol, bulunduğun yeri derin kaz! Aşağılardadır kaynak! Bırak varsın bağırsın karanlık adamlar: "Her zaman aşağılardadır - Cehennem!" Nietzsche Wo du stehst, grab tief hinein! Drunten ist die Quelle! Lass die dunklen Manner schrein: "Stets ist drunten - Hölle!"
Sayfa 48 - ÖTÜKEN NEŞRİYAT - 1. Basım: 2004 - 3. BASIM
KUĞU & NİLÜFER bu erken şafak vakti gelen, bu, dudaklarıma konan sözler... bu, her şeyi önce alan, bütüne katıp, bütüne gömüp sonra geri getiren uyku. bilinç dışının durgun, kıyısız suları üzerinde açan bu bembeyaz nilüfer çiçeği, bu ışıl ışıl yaratıcı iyilik, bu Tanrı bağışı şiir. . . ah, bu, ebediyetin dalgaları üzerinde kuluçkaya yatan kuğu, kuluçkaya yatan akıl, kuluçkaya yatan kader! 17 Aralık 2010
Sayfa 434 - Timaş Yayınları 1.Baskı Mart 2013 İstanbul
Aşkı terennüm edenin ne acayip sazı, sesi vardır. Her yaptığı nağmenin başka bir yere götüren yolu vardır. Alem asla boş kalmasın aşıkların feryadından! Onun hoş ahengi ve ferahlık veren edası vardır. Hafiz-ı Şirazi
Sayfa 11 - NEFES YAYINLARI - 1. BaskI - Temmuz 2018
2.264 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.