Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Tarihin en iyi anlarında bile, on beş ile otuz arasındaki yaş grubunda gelişen dayanışma duygusu uygarlaşmış her toplum için tehdittir. Ama bu uygarlıktan uzaklaşma süreci, 20. yüzyıl boyunca giderek güçlenen bir eğilim nedeniyle daha da büyücekti. Elias'ın çevirmeni ve entelektüel mirasçısı sosyolog Cas Wouters'a göre, Avrupa'da Uygarlaşma Süreci tamamlandıktan sonra, yerine geçen bir teklifsizlik süreciyle adeta hükümsüz kılındı. Uygarlaşma Süreci üst sınıflardan aşağı doğru yayılan bir norm ve görgü kuralları akışıydı. Ama Batı ülkelerinde demokratikleşme süreci ilerledikçe, üst sınıflar giderek gözden düşmeye, ahlaki kusursuzluk örneği olmaktan çıkmaya başladı ve zevklerle ve görgü kurallarıyla ilgili hiyerarşiler giderek ortadan kalktı. Bu teklifsizleşme insanların giyim tarzlarını da etkiledi, şapkalardan, eldivenlerden, kravatlardan ve elbiselerden vazgeçilip rastgele spor kıyafetlere geçildi. Bu dili de etkiledi ve insanlar arkadaşlarına hanımlı beyli hitap etmek yerine, ilk adlarını kullanmaya başladılar. Konuşmanın ve davranışın giderek yapmacıklıktan kurtulması ve kendiliğindenleşmesi sayısız başka alanda da ele alınabilir.
Sayfa 131Kitabı okudu
Teklifsizlik Toplumu
Oyunun toplumsallığı karşılıklı olarak kendini ifşaata dayanmaz. İnsanlar mesafelerini koruyabildikleri ölçüde toplumsallaşırlar daha ziyade. Teklifsizlikse mesafeyi ortadan kaldırır.
Reklam
84 syf.
9/10 puan verdi
Şeffaflık Toplumu
#şeffaflıktoplumu #byungchulhan "Teşhircilik toplumunda her özne kendi reklam nesnesidir. Her şey sergi değeri ile ölçülür. Teşhircilik toplumu pornografik bir toplumdur. Her şey dışa çevrilmiş, ifşa edilmiş, çıplaklaştırıkmış, soyulmuş,ortaya serilmiş durumdadır. Teşhir etmenin aşırılığı her şeyi tüm sırlarından arınmış olarak derhal tüketilmeye açık bir meta haline getirir. Kapitalist ekonomi her şeyi sergilenme mecburiyetine tabi kılar...Erotik imalar deiktik değildir. Pornografi ne çekici ne de cilveli olmayıp bulaşıcı ve heyecanlandırıcıdır. Baştan çıkarmayı mümkün kılabilecek mesafeden yoksundur. Erotik çekicilikte ise zorunlu olarak mahrumiyetin olumsuzluğu mevcuttur." "GÜZELLİK BİR ÇÖMEZDİR, GECİKMELİ GELİR.."Teklifsizlik toplumu ayinleşmiş hareketlere ve tören biçimi verilmiş davranışlara güvenmez.."Şeffaflıkta aşkınlık yoktur. Şeffaflık toplumu ışık olmaksızın içini gösterir.... Şeffaflık toplumu sadece hakikatten değil görünüşten de yoksundur. Ne hakikat ne de görünüş şeffaftır. Tümüyle şeffaf olan tek şey boşluktur. Kontrol toplumu kişiyi ıslah etmeye yönelik bir kuruluştur. Hapishaneler, fabrikalar, tımarhaneler, hastaneler, okullar disiplin toplumunun tipik kurumlarıdır." dedikten sonra biz hangi toplum örneğine uyuyoruz anlayamadım.. Gözlemlerime göre bizim toplumda her başlığa örnek oluşturacak gruplar var
Şeffaflık Toplumu
Şeffaflık ToplumuByung-Chul Han · Metis Yayıncılık · 20172,086 okunma
Kişinin düşünsel yeterliliğini oluşturan tabular, bütün o yaşanmış deney birikintileri ve açıkça dile getirilmemiş sezişler, her zaman birtakım iç dürtülere karşı mücadele halindedirler; mahkûm etmeyi öğrendiğimiz ama ancak sormayan ve sorgulanmayan bir otorite tarafından kontrol altında tutulabilecek kadar güçlü dürtülerdir bunlar. İçgüdüsel
zihnin alçalma dürtüsü_ diyorKitabı okuyor
Temmuz - Kitaplarımız
Dönem bitmişti, babamın tüm ısrarlarına rağmen Ankara'da kalmıştım. Türkan Teyzeler bütün yazı Antalya'da geçireceklermiş, ev boşmuş, bir gün gidip Suna'yla arda kalacak, resimlere bakacaktık. Işık lstanbul'da avukatlık yapıyormuş. "Aramızda her şey aynen bildiğin gibi devam etti" diye anlattı Suna. Tam okumayı
Sayfa 123 - İletişimKitabı okudu
Teklifsizlik kültürü, mahrem duygu ve yaşantıların nesnesi olmayan nesnel-kamusal dünyanın çöküşüyle ortaya çıkar. Teklifsizlik ideolojisine göre toplumsal ilişkiler, bireylerin iç, psişik ihtiyaçlarına ne denli yaklaşırlarsa o denli gerçek, hakiki, güvenilir ve otantik hale gelir. Teklifsizlik şeffaflığın psikolojik formülüdür. Mahrem duygu ve hissiyatlar ortaya konduğunda, ruh çıplaklaştırıldığında ruhun şeffaflığına erişildiği düşünülür.
Reklam
84 syf.
8/10 puan verdi
1959’da Güney Kore’de doğan ve Almanya’da eğitimine devam ederek birçok üniversitede çalışan yazar Byung Chul Han, bugünün toplumu ile ilgili önemli değerlendirmeleri olan bir araştırmacıdır. Şeffaflık Toplumu adlı eserini 2017’de yazmış ve bugünün toplumuna o yıllarda ışık tutmuştur. Yazar, bu eserinde “Şeffaflık Toplumu” adını verdiği toplumu dokuz ayrı başlık (olumluluk, teşhircilik, apaçıklık, porno, ivme, teklifsizlik, enformasyon, ifşa, kontrol toplumları) ile ele alarak incelemiştir. Şeffaf olmanın, bizim düşündüğümüz gibi güven verici olmadığını anlatan yazar, aslında bir kontrol mekanizması tarafından yönlendirilerek sözde şeffaf olduğumuzu ve şeffaflık talebinde bulunduğumuzu söyler. Sözü edilen kontrol mekanizması ise medya/sosyal medyadır. Yani şeffaflık toplumları, dijitalleşmenin etkisiyle yeni karakterlere bürünmekte, kendi istekleriyle kendilerini teşhir etmekte ve bundan memnun olmakta, yeni bir toplumsal yapı oluşturmaktadırlar. (Tabii buna toplumsal yapı denirse…) Eser, ince olmakla birlikte düşündürücü olduğu için detaylı okuma gerektiren bir eserdir. Anlaşıldığı zaman ise ufuk açıcı ve herkesin kendini sorgulamasını sağlayacak bir eserdir. İlgililerine öneriyorum. İyi okumalar :)
Şeffaflık Toplumu
Şeffaflık ToplumuByung-Chul Han · Metis Yayıncılık · 20172,086 okunma
Kız bir zenci kadın gibi kendini özgüvenli bir edayla taşıyor, adımlarını özgür ve zahmetsizce atıyordu; tavrında bir teklifsizlik vardı ama kadınsılıktan yana eksiği yoktu. Kendi adına etrafındakiler adına karar vermeye alışık bir genç insanın havasına sahipti.
Can yayınlarıKitabı okudu
Teklifsizlik toplumu, insanın kendinden uzaklaşmasını, kendini kaybetmesini sağlayan ayinsel, törensel işaretleri ortadan kaldırır. Tecrübe başkasıyla karşılaşmaktır. Yaşantıdaysa insan her yerde kendisiyle karşılaşır.
Sayfa 56
Teklifsizlik toplumu, insanın kendinden uzaklaşmasını, kendini kaybetmesini sağlayan ayinsel, törensel işaretleri ortadan kaldırır. Tecrübe başkasıyla karşılaşmaktır. Yaşantıdaysa insan her yerde kendisiyle karşılaşır. Narsistik özne kendini sınırlayamaz. Varlığının sınırları bulanıklaşır. Bu yüzden de kalıcı bir kendilik imgesi oluşamaz. Narsistik özne kendisiyle o denli kaynaşmıştır ki kendisiyle oynaması mümkün değildir.
Reklam
Sınır
İnsanlarla aranızdaki teklifsizlik, küçük görme ve kabalığı yanında getirebilir.
Sayfa 208 - Sistem YayınlarıKitabı okudu
Bu coğrafya benim kaderim -_-
Batı'da büyüklerden utanma ve çekinme duygusu kolay­lıkla sosyal fobi olarak nitelendirilirken, Doğu toplumlarında sahip olunması gereken bir erdem olarak tanımlanır. Batı'nın "sınır çizememe" olarak değerlendirebileceği ba­zı davranışlar, Doğu toplumlarında, insanlar arası ilişkiler­ de olması beklenen samimiyet, teklifsizlik ve diğerkamlığın ifadesidir.
Sayfa 121 - Doğan NovusKitabı okudu
84 syf.
·
Puan vermedi
·
317 günde okudu
21. Yüzyılın önemli düşünürlerinden(bana göre) ve kültür kuramcısı #byungchulhan bu kitabında kapitalist yaşamın ve iletişim teknolojilerinin/sosyal medyanın şeffaflık üzerinde ki etkilerini ele alıyor. Kitap 9 bölümden oluşuyor; olumluluk toplumu, teşhircilik toplumu, apaçıklık toplumu, porno toplumu, ivme toplumu, teklifsizlik toplumu,
Şeffaflık Toplumu
Şeffaflık ToplumuByung-Chul Han · Metis Yayıncılık · 20172,086 okunma
“Fakat birbirlerini tanıdıkça, aralarındaki teklifsizlik derinleştikçe, içinde, kendisini kocasından uzaklaştıran bir soğukluk hissediyordu.
145 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.