Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
BİRİNCİ HİKMET: Tesettür, kadınlar için fıtrîdir ve fıtratları iktiza ediyor. Çünki kadınlar hilkaten zaîf ve nazik olduklarından, kendilerini ve hayatından ziyade sevdiği yavrularını himaye edecek bir erkeğin himaye ve yardımına muhtaç bulunduğundan, kendini sevdirmek ve nefret ettirmemek ve istiskale maruz kalmamak için, fıtrî bir meyli var.
İzdivac ediniz; ben sizin çokluğunuzla iftihar ederim." buyurmasını; tesettürsüzlük izdivacı çoğaltmayıp pek azalttığını, çünkü serseri asri bir genç dahi refikasının gayet nâmuslu olmasını istediğini; ve kadın ise, erkeğin çoluk ve çocuk ve malına ve herşeyine dâhili muhafız olduğundan, kadında sadakat ve emniyet lâzım olduğunu; tesettürsüzlük ve açık saçıklık ve hayasızlık ise, o sadakati ve emniyeti kırdığından, erkeğe vicdan azabı çektirdiğini ve kadınlarda şecaat ve sehavet, o sadakat ve emniyeti ih- lål ettiğini; ve memleketimizin Avrupa'ya kıyas edilemeyeceğini, eğer kıyas edilse, neslin za'fına ve kuvvetin sukütuna sebep olacağını; ve şehirliler köylülere kıyas edilemeyeceğini, çünkü köylüler maişet meş galesiyle uğraştığından, san'at ile iştigal eden şehirliler onlara kıyas edilemeyeceğini, ve daha çok hikmetlerini gayet kat'i isbat eder.
Reklam
311 syf.
7/10 puan verdi
Araba Sevdası
Recaizade Mahmut Ekrem yazdığı Araba Sevdası romanıyla bir bakıma kendi fikirlerini ve kendi batılılaşma evresini yansıtmış olur. Her ne kadar yanlış Batılılaştığı için dönemin alafranga zihniyetini eleştirse de kendi yaşamını ve hayatını incelediğimizde bir bakıma kendini Bihruz Bey ile kıyasladığını görürüz. Bihruz Bey karakteri üzerinden kendi
Araba Sevdası
Araba SevdasıRecaizade Mahmut Ekrem · İletişim Yayıncılık · 201425,1bin okunma
347 syf.
7/10 puan verdi
·
12 günde okudu
Bu eser 1976 yılında yazılmıştır. Yani henüz hem kapitalist hem Materyalist ekonomik sistemlerin uygulamada olduğu dönemler. Yazar bizzat kendinin gezerek edindiği izlenim ve gözlemleri dile getirmiştir. Daha sonra istatik'i veriler ışığında Batı ve Doğu Almanya arasında kıyas yaparak değerlendirmelerde bulunmuştur. Eserin diğer
Üçüncü Çözüm
Üçüncü Çözümİsmet Bozdağ · Kervan Kitapçılık · 19833 okunma
·
Puan vermedi
BANKO (Henri Charriere) Modern toplumların, insanları; kurallar, asayiş, düzen gibi normları bahane ederek çoğu zaman acımasızca, bazen haksızca yargıladiği, insanlık dışı muameleler ile öğüttüğü ceza sistemlerinin vahşiliğini gözler önüne seren müthiş bir eser olan KELEBEK'in devamı ve perde arkası mahiyetindeki muazzam kitap. Kitapta kendini özgürlükler, temel haklar, refah gibi kavramların yaratıcısı olarak gören Fransa özelinde avrupa toplumlarının o vahşi yüzünün tam karşısında, en ağır suçları işlemiş olsalar bile toplum tarafından kayıtsız şartsız kabul edildikleri, cömertçe içlerine alındıkları, topluma kazanılan Venezuela gibi az gelişmiş (!) Ülkeler kıyas ediliyor. İşlemediği bir suçtan dolayı müebbet kürek cezasına çarptırılan ve toplumdan silinmek istenen kelebeğin SERÜVEN dolu hikayesi. Kitabın ilk sayfasından son sayfasına kadar bitmeyen bir inançla, yaşamaya, yaşamaya ve nihayetinde yaşamaya çabalamak en net anladığımız olgu. "Hayatta, her şeyden önce önemli bulunan tek şey: Kendini hiç yenik saymamak, ve her yenilgiden sonra baştan başlamak." Diyor kitabının bir yerinde.. Kelebek her mücadelesinin sonunda yeniliyor ama her düşmesi yeni bir kalkma ve hayatta kalma mücadelesinin başlangıç sinyali oluyor. Bu kitabı okuduktan sonra kolayca pes etme, hayattan vazgeçme, mücadeleden vazgeçme şansı ve lüksü kalmıyor insanın, bir gün illaki atılan zar 9 gelecek, ve BANKO!!! Abajo cadenas!!( KAHROLSUN ZİNCİRLER!!)
Banko
BankoHenri Charrière · E Yayınları · 2010644 okunma
277 syf.
1/10 puan verdi
Yazarın günlük yazılarından farklı başlıkları yorumlamış olmakla beraber bende yazarı yorumlamak istiyorum. 1.Bilim ve Politika Başlığı Kutsal kitaplarca gerçeklere dayananlar ışığı altında bir düşünceyi savunmak suçtur bunu savunanlar ya engizisyon mahkemesinde yargılanıyor sonucunda da ya idam ya da yakılıyordu. Birincisi burada İncil ve
Sil Baştan
Sil BaştanNadir Nadi · Bilgi Yayınevi · 19755 okunma
Reklam
_Az yemek, az uyku, az konuşmak ve herkesle düşüp kalkmamak. İşte doktora ihtiyaç olmaması için yapılması gerekenler bunlardır. _Az ye! Yedikten sonra hazmoluncaya kadar başka bir şey yeme! Zira şifa yemeğin hazmolunmasındadır. İnsanın sağlığını bozan yemek üzerine yemek yemektir. Tıp ilmi ki beyte sığdırılmıştır. Ve söylemenin güzeli de kısa
_Prens Said Halim Paşa, Mısır eski valisi Kavalalı Mehmet Ali Paşa’nın torunu ve 1913-1916 arası Osmanlı Sadrazamı olarak hükümetin başıdır. İttihat Terakki üyesi, Meşrutiyetçi ve muhafazakar islamcılığın en öndeki temsilcilerindendir. Meseleleri İslamcılık açısından ele almıştır. Devletin kurtuluşu için batı kanunlarını değil, şeriatın
_Hayat öylesine sürprizlerle doludur ki, sırtındaki küfeyi alır kiminden, elmasları yükler taş yerine. _Onların zırvalara inanmalarının sebebi, cahillikleri. _Sefil egolarının değer ölçüleriyle ölçüp, gerçeğe, güzele ve iyiye ağızlarından salyalar saçarak nutuk çekiyorlar. _Köle tiplerden oluşmuş hiçbir devlet yasayamaz. Köleden doğan yine köle
Diyalektik Kıyas Teorisi
_Burhan, tüm şüpheleri ortadan kaldıracak açıklıkta ve itirazlara yer bırakmayacak kesinlikte bir kıyas ve delildir. Kesin ve zorunlu bilginin ilke ve kurallarını vermekte, felsefeyi mükemmel hale getiren kaideleri içermektedir. Bu bakımdan da o, mantığın en yüce bölümü olmaktadır. _Burhan, 3 çeşittir: _1- Varlık burhanı. (Tez) _2- Sebep
Reklam
_Ölüm, felsefenin gerçek ilham perisi veya esinleyici gücüdür ve bu sebepten ötürü Sokrates felsefeyi, “Ölüme hazırlık” diye tarif etmişti. Gerçekten de ölüm olmasaydı felsefe yapmak kolay kolay mümkün olmazdı. Bütün dini ve felsefi sistemler esas itibariyle bu amaca yönelir ve öncelikle ölümün kesinliğine karşı bir panzehirdir. Düşünen akıl
Ya Musavvir
Futuhati Seyyid Muhammed Ruhi Esmaül Hüsna 2 cilt 214 215. Sayfalar ya Musavvir esmasi Hayal aleminden gelen pırıltılarla Hayal ve tasvir birbirine çok yakın fakat birbirinden ayrı olan iki konudur, İnsanların bunları karıştırıyor olmasındaki sebep gönül ve akıllarının karışık olmasından dolayıdır ki, bugün hem Avrupa İlmi'nin hem de
Sayfa 214 - Ruhi yayıneviKitabı okudu
Türk Destanının Tasnifi
– I – Millî destanlar, tarihi vak’aları tasvirden ziyade milletin yüksek millî duygularını in’ikâs ettiren, tamamıyla ve yahut az çok tarihe müstenit bir ideal âlemi gösteren halk edebiyatı eserlerinden ibarettir. Millî destanlar (épopée) meselesini ciddi surette tetkik edenler Fransız (Roland), Alman (Nibelungen Lied), Rus ve Hintlilerin
Onyedinci Lem'a (Zühre'den gelmiş "Onbeş Nota"dan ibarettir.) بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّح۪يمِ Mukaddime Oniki sene evvel inayet-i Rabbaniye ile, marifet-i İlahiyede bir hareket-i fikriye ve bir seyahat-i kalbiye ve bir inkişafat-ı ruhiyede tezahür eden bazı lemaat-ı tevhidiyeyi Arabî olarak Notalar suretinde
114 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.