Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
(Monte carlo Yanlışı)
Özellikle kumar oyunlarında sıkça düşülen bir yanılgı olması nedeniyle bu ismi almıştır. 18 ağustos 1913'te monte carlo'da bir kumarhanede 26 kez üstüste siyah gelmesinden dolayı bu ismi almıştır. rulet masasında birkaç sefer siyahın geldiğini gören oyuncular, kırmızıya bahis yaparak serinin sona ereceğini düşünmüş ve büyük paralar kaybetmiştir. olasılık teorisinde, şansa bağlı her olay ya da oluşum bir öncekinden bağımsızdır; bu gerçeğin reddedilmesi halinde kumarbaz yanılgısına düşülür. eşit olasılığa sahip olaylardan birisi beklenenden sık ortaya çıktı diye, bundan sonra ortaya çıkma şansının azaldığını varsaymak hatadır. aynı bağlamda, insan hayatındaki kişisel ve çevresel faktörleri göz ardı ederek gelecekte yaşanacak olaylara metafizik açıklamalar üretmek de hatalı bir yaklaşımdır. örnek: hayatınızda herşey kötü gidiyorken, hep böyle gitmez ya! elbet düzelir düşüncesi bu yanılgının örneklerindendir.herşey hala kötü gidebilir.... bu sefer olacaktırdır. ya da öyle bir tat bırakandır hislerimizin damağında. yanılgımızın yanılgısı insan türünün ortalama yaşam süresini baz almasıdır. akıllı ve yeterince uzun yaşayan varlıklar için kader *de bir ölçüde ölçeklendirilip olasılıklarının sonuçları düşük standart sapmalarıyla oluşturulabilir hale gelir.
Osmanlı sanatı adını verdiğimiz, tarihin kalın tabakası, temel olarak Selçuklu geleneğine dayanmakla birlikte bir kültür çevresi olarak sonunda sadece "kendi" olabilmeyi başarmış, yayıldığı geniş coğrafyaya rağmen standart bir üslup yaratabilmiştir. Anadolu dışına atlayan yeni ve değişik çehreli bir İslâm genişlemesinin güçlü patronları, sanat atölyelerini de Batı'ya taşımışlardı.
Reklam
Toplumsal Kanıt İlkesinin En Güçlü Tetikleyicisi: Benzerlik
Toplumsal kanıt ilkesi en güçlü, bizim gibi insanların davranışlarını gözlemlediğimizde çalışmaktadır. Bu gibi insanların davranışları bize kendimiz için doğru davranışın ne olduğu konusunda büyük anlayış sağlar. Dolayısıyla, benzer birinin hareketini ilgisiz birinin hareketinden daha fazla takip ederiz. Columbia Üniversitesi'ndeki
Sayfa 191Kitabı okudu
"Üniversite öğrencisi,orkestra çalışmasından gelen oğlan,serbest çalışan, ev kadını, akşam okuluna giden lise öğrencisi gibi farklı farklı insanların aynı üniformayı giyerek 'standart market çalışanı' adı altında canlıya dönüştürülmesi keyifliydi."
72 syf.
8/10 puan verdi
·
5 günde okudu
. . . TERSİ YÜZÜ, A.Camus . . .
22 Yaşında Böylesi Bir Eser Verebilmek:
Albert Camus
Albert Camus
, bu eseri yazdığında 22 yaşında olduğunu okuyunca aklıma şu soru düştü: 22 yaşındaki bir delikanlının ergenlikten yeni çıkıp gençliğin ilk demlerinin yaşandığı çok genç bir yaşta hangi uzun ve çileli yaşam deneyimleri geçirip hangi algı seviyesiyle düşüncelerini geliştirip iç dünyasında
Tersi ve Yüzü
Tersi ve YüzüAlbert Camus · Can Yayınları · 20195,4bin okunma
Kandahar olmaya az kaldı
İşte Türkiye böyle bir çelişkiler ülkesiydi. En avangart yaşamdan feodal aşiret düzenine kadar her şey vardı. Hiçbir standart tutturulamıyordu. Bazen bu ülkede hem New York hem Kandehar var gibi hissediyordum ki galiba bu gözlemim doğruydu. Neyse ki, hiç olmazsa ana-baba konusunda şanslıydım.
Reklam
“Bir başka ilginç çelişki de, dünyanın en standart, en monoton, en rutin, bireyleri birbirine en çok benzeyen toplumu sorulduğunda birçok kişinin aklına bir klişe olarak Japonların gelmesi. Ancak gel gör ki en standart, basmakalıp görünen bu toplumdan en derin çelişkilerin, en inanılmaz zıtlıkların, en farklı yaşam biçimlerinin çıkabilmesi. Japon yapmış... Demek ki böyle yapmış...”
176 syf.
3/10 puan verdi
·
21 günde okudu
standart
Açıkçası sıradan bir eser olduğunu düşünüyorum . Tahmin edilebilir . Sonunu bildiğim daha doğrusu tahmin ettiğim eserleri okumak istemiyorum bu kitabı da ablam hediye ettiği için okumuştum ve kendisi okumamıştı eminim yarı da bırakırdı . Genelde yabancı yazarları okumayı tercih ediyorum kendi adıma farklı geliyorlar. Ya da illa Türk yazar okuyacaksam klasikleri tercih ederim muthisler .
Çeyiz
ÇeyizHatice Kübra Tongar · Hayykitap · 01,391 okunma
Standart altı ilan edilen kategorilerin bireyleri, artık egemen ulusal elitin değerlerine ne kadar uydukları bağlamında ölçüm ve değerlendirmeye tabi tutuluyordu.Bu bireyler, egemen kalıpları öykünmeye ve orijinal kalıpların bütün izlerini silmeye çalıştıkları ölçüde "ilerici"ydiler.Geleneksel kalıplara bağlılıklarını sürdürdükleri ya da kalıpların geride kalan izlerinden kurtulmakta yeterince istekli ya da hızlı olmadıkları sürece "gereci" damgasını yiyorlardı.
Sayfa 154Kitabı okudu
“...mücadelenizin sonunda bulmayı ümit ettiğiniz huzur hiç gelmez. Gelseydi bile, ulaşmanız gereken bir başka yüksek standart bulurdunuz. İşte şemanız bu şekilde kendini güçlendirir. Eğer o sırada bir uğraş içinde değilseniz, içten içe bir huzursuzluk duyarsınız. Bu sizi mutlu etmeyebilir, ama tanıdıktır. Her zamanki düşmandır!”
Sayfa 384Kitabı okudu
Reklam
Dünyaya geldiğimizde sahip olduğumuz vücut, aslında insanlık için yalnızca bir başlangıç noktasıdır. Uzak gelecekte yalnızca fiziksel vücudumuz değil, benlik duygumuz da genişlemeye tabi olacaktır. Yeni duyusal deneyimler kazanıp yeni vücut türlerini kontrol etmeye başlamamız, birer birey olarak bizi de derinden değiştirecektir: Nasıl hissettiğimiz, nasıl düşündüğümüz ve kim olduğumuzla ilgili olarak sahneyi hazırlayan, fizikselliğimizdir. Standart duygular ve standart vücudun sınırlamaları ortadan kalktığında, biz de farklı insanlar oluruz. İleriki nesiller de dünyaya gelen torunlarımız, bu nedenle kim olduğumuzu ve bizim için önem taşıyan şeyleri anlamak için çok çaba sarf etmek zorunda kalabilirler. Tarihin bulunduğumuz noktasında Taşdevri atalarımızla paylaştığımız ortak yönlerimiz, yakın gelecekteki torunlarımızla kıyaslandığında daha fazla olabilir.
Sayfa 211 - DomingoKitabı okudu
her koşulda belli bir standart üstü yaşayabilecek insanlar olarak togg’a kendini çiğnetmek isteyen asgari ücretle geçinen insanlar için senelerce çenemizi yorduk.
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.