Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
“İlkel ve yamyam kavimler bile, kapitalist sınıf kadar kaba ve zalim değildir."
Henry, diyorum kendime, basamaktan yavaşça kalkıp üstümü süpürdükten ve ağzımdaki sakızı tüjürdükten sonra, henüz gençsin ve seni taşaklarından kavramalarına izin verirsen budalanın tekisin demektir, çünkü sen onların hepsinden daha iyi bir adamsın, insanlığa dair hatalı fikirlerinden kurtulmalısın sadece. Şunu idrak etmelisin, Henry, evladım, katillerle karşı karşıyasın, yamyamlarla. İyi giyiniyorlar, tıraş oluyorlar, parfüm sürüyorlar, fakat böyleler – katil bunlar, yamyam. Şu anda senin yapabileceğin en iyi şey, Henry, gidip kendine bir buzlu çikolata söylemek ve kafede otururken gözlerini açık tutup insanlığın yazgısını unutmak çünkü iyi bir sikiş bulabilirsin hâlâ ve güzel, temiz bir sikiş rulmanlarını yağlar, ağzında hoş bir tat bırakır; oysa bu hazımsızlık, beraberinde ağız kokusu, kepek ve beyin iltihabı getiriyor.
Reklam
Onları herkesten daha iyi tanıyordu. İçine asit boşaltmak için kurbanlarının kafatasını matkapla delen Jeffrey Dahmer'i. Kurbanlarının kanını içen ve mükemmel bir hayat sıvısı elde etmek için onların organlarını mikserde karıştıran Richard Treton Chase'i. Şöminenin üzerine koyduğu kurbanın başıyla konuşurken, bir yandan da onun başsız vücudunu arkadan düzen, nekrofil, yamyam, iki metre boyunda, yüz kırk kiloluk Ed Kumper'ı. Kurbanlarının yüz derisinden maskeler yapan Ed Gein'i..
Sayfa 39 - Doğan KitapKitabı okudu
Kimi yazarlara göre cinsel dürtüyle birlikte gelen saldırganlık, yamyam şehvetinin bir kalıntısıdır. Diğer bir görüşe göre her acı içinde potansiyel bir zevk barındırır.
Sayfa 24 - Gece kitaplığıKitabı okudu
Avrupa savaşlarla düzenli olarak kan akıttı, oysa Amerika barışçı ve yamyam. Dışarıdan bakınca harikulade bir bal peteğini andırır, bütün erkek arılar çalışma çılgınlığıyla birbirlerinin üstüne yığılır; içeriden bakınca her ferdin komşusunu öldürüp iliğini emdiği bir mezbahadır burası. Yüzeyde cesur, erkeksi bir dünya gibi görünür, fakat aslında kadınlar tarafından yönetilen bir kerhanedir; yurttaşların pezevenklik yaptığı ve yabancıların tenlerini sattıkları bir kerhane. Kimse kıçının üstune oturup da elindekilerle yetinmeyi bilmez.
Bir yamyam hiddetinin boşanmasıyla her şeyden nefret etmek ve kendinden nefret etmek; herkese acımak ve kendini de acınacak gibi görmek - görünüşte karşıt, ama kökenleri bir olan hareketler-dir bunlar; zira ancak ortadan kaldırmak istenilen, var olmayı haketmeyen şeye acınabilir.
Sayfa 86 - Metis Yayınları | 12.Baskı 2023Kitabı okuyor
Reklam
Çanakkale
Eski dünya, yeni dünya, bütün akvam-ı beşer, Kaynıyor kum gibi, Tufan gibi mahşer mahşer, Yedi iklim-i cihanın duruyor karşısında, Avustralya'yla beraber bakıyorsun Kanada, Kimi yamyam,kimi Hindu,kimi bilmem ne Yedi tauna da züldür bu rezil istila...
Sayfa 149 - Mehmet Akif ErsoyKitabı okudu
Dört bir yanım, sırf vakit öldürmek için kan dökmekten çekinmeyen, birbirinden beter insanlarca sarılmıştı. Karada yerliler vardı. Âdetleri o kadar korkunçtu ki düşündükçe titriyordum. Güvertedeyse yüreği kömürden kara korsanlar bulunuyordu. Yamyam olmasalar da mide bulandırıcı katillerdi onlar ve yerlilere kıyasla daha beterdiler, çünkü yaptıkları şeylerin yanlış olduğunun bilincindeydiler.
Sayfa 230 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
O zavallıcıklar birer yamyamdı elbet, ama okuma yazma bilmeyen, açlıktan kırılan birer yamyam.
Sayfa 342Kitabı okudu
Nasılda ağzınız açık, Gözleriniz yamyam, Üşüşürsünüz, Çer çöp seyirliklere!
Sayfa 114 - 6.Levha, Rapor İçinde Oyun -Aktör Âdem- İBDA YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Giyotin
25 Nisan 1 792'de giyotin uygulamasına geçilir. Makine, idamı ve bedene uygulanan cezai işlemleri kökünden değiştirir. Giyotin hekimi idam edilen beden teknisyenine dönüştüren, ölüm cezasına da teşrihe giriş niteliği kazandıran o çok eski geleneğin içinde yer alır. Seri halinde öldürebilmesiyle, kıyımın önüne geçilmesini sağlar. Halkı "yamyam" olmaktan kurtarır. Öte yandan, idamın gelişimiyle ona yönelen bakış arasında yeni bir ilişki kurar. Bundan böyle, ölüm göz açıp kapayıncaya kadar gerçekleşir. Bu yüzden, giyotin idam edilen kişinin rolünü ortadan kaldırır ve onu kişiliksizleştirir. Mahkum, can çekişmesi insanlar tarafından izlenen ve ölmekte olan kişi figürünü yansıtmaz olur artık. Birdenbire cesede dönüşen bir canlıdan başka bir şey değildir o. Giyotin yaşanılan ana değer kazandırır. İzleyicilerin son derece dikkatli olmasını ister. Dolayısıyla, celladın becerisinin önemsizleşmesine neden olur.
Sayfa 297Kitabı okudu
Halüsinasyon gören Haçlı ordularının huşu yüklü cinnetiyle atılıyorlar. Yaydan fırlayan yamyam motivasyonuyla hücüm ediyorlar.
15-16.YY
"İşte Türklerin vahşi, barbar, kan içici, yamyam olduğu gibi yalanlar, o dönemde Avrupalı feodal beyler ve din adamlarınca, halkı Türklerden korkutup Osmanlı’ya sığınmaların önüne geçmek amacıyla uydurulmuştu."
Sayfa 491
Tanrıya inancımız aniden kayıplara karıştığında, hepimizin duygusuz ve bencil bir zevk düşkünü gibi hareket edeceğimizi ve şefkatten uzak, merhametsiz, cimri ve iyilik sıfatını hak edecek hiçbir vasıf taşımayan kişilere dönüşeceğimizi düşünmenin oldukça düşük bir özsaygı gerektirdiğini düşünüyorum. Dostoevsky'nin o tip bir görüşte olduğuna
İnsan organizmasının günümüz toplumlarının çığırından çıkmış hızına dayanıklı olup olmadığı bilim adamları tarafından araştırılmış ve çoğu, insanın yenilikleri benimseme yeteneğinin sınırlı olduğu sonucuna varmıştır. Hızlı değişikliklere uyum gösterebilse de, bu değişiklikleri gerçekten özümseyebilmesi için, insanın yeni olaylarla geçmiş arasında
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.