Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
YEŞİL RENKLİ NAMUS GAZI OPERASI «Hasan Âli Yücel, bu hikâyeyi oyun olarak yazmamı önermişti. Hikâyemi Yücel'in anısına adıyorum.» Uvertür Dünyanın tarihi iki milyar dörtyüz milyon yıllık deniliyor. Benim bitmemiş tarihim, şimdilik elli yıllık. Kelebeğin tarihi bir günlük. * Arkeologlar yeraltında yeni bir kent buldular. Bu kentte birçok
6 )Sözel judo: eleştiri ateşi altında olduğunuzda karşılık vermeyi öğrenin değersizlik hissinizin nedeninin süregiden de öz eleştirileriniz olduğunu öğreniyorsunuz Bu durum sürekli kendinize nutuk çektiğiniz ve sertt gerçekçi olmayan bir şekilde zulmettiğiniz üzücü bir iç konuşma şeklini alır Genellikle öz eleştiriniz başka birinin sert bir
Sayfa 143
Reklam
Anne olmak için doğum sancısı çekmek gerekir.
Annelikle dişilik arasında asli bir bağ yoktur: Anneyi yapan doğumdur, tersi değil. Annelik, cinsiyetin getirdiği bir kader, öz ya da belirlenim değildir, doğumun bazı bedenlerdeki neticesidir. Doğumun bu özsel olmayan karakteri doğum anında kendini belli eder. Anne olmak için doğum sancısı çekmek gerekir, ki bununla yalnızca doğum anını kastetmiyorum. Doğum sancının ve hayal gücünün, kudret ve bilincin, zihinsel ve fiziksel çabanın iç içe geçtiği bir yer, teknik bir alan açar daima. Diğer taraftan, teknik dediğimiz şeyin öncelikle annelikte gerçekleşen bir sürecin varyasyonu olduğunu görmeye başlamak zorundayız. Tüm canlı varlıklar doğurmaya muktedir olduklarından ötürü -anne olabildikleri için- dünyayı idare edebilir, dönüştürebilir, yaşam dediğimiz bu metamorfik devinimin içine yerleştirebiliriz. Dünyadaki her türlü teknik idareyi mümkün kılan şey doğumun kendisidir, yani yaşamın vücut bulduğu bir formla başka bir form arasındaki aracılık işidir.
Sayfa 11
Volkan...
Ve, dava açtılar Volkan Konak'a. Üç yıla kadar hapsini istiyorlar. Ha bu da madalya olsun... Adam gibi adam'a. Kıllanıyorlardı nicedir... Ses yasağı yüzünden konserini yarıda kesmek zorunda kalınca, dellenip, "mekan benim olsa, denizden gelip ses ölçenleri denize atardım" demesini fırsat bildiler. Davayı yapıştırdılar.
Sayfa 213 - Kırmızı Kedi Yayınevi, 2016Kitabı okudu
Örgütlü dinlerin bende güven duygusu uyandırmamasının nedenlerinden biri budur. Belli başlı inançları temsil eden liderlerden hangisi inançlarında eksiklik ya da hata olabileceğini dile getiriyor ve öğretil e rinde ki olası açıkları saptamak için girişimde bulunuyor? Günlük yaşamda kullanmanın yanı sıra, kim geleneksel dini öğretilerin geçersiz
Sayfa 36
Bilindiği gibi pürüzsüzlük her zaman mükemmelliğin bir sıfatıdır, çünkü tersi tümüyle insani ve teknik bir birleştirme işlemini ortaya koyar: İsa’nın gömleği dikişsizdir, tıpkı bilim kurgu’nun uzay gemilerinin de tek parça boşluğu olmayan bir makineden yapıldığı gibi.
Reklam
_Retorik, ikna etme ve tartışma sanatıdır; Diyalektiğin eşdeşi ve bir dalıdır, aynı zamanda da törebilimin dalıdır. _Retorik, bilimsel inceleme değil, sadece kanıtlar sağlama yetisidir. _Retorik, mantık bilimi ile politikanın etik dalının bir bileşimidir ve kısmen diyalektiğe, kısmen de sofistik usavurmaya benzer. Fakat biz ister diyalektiği ister
Espriler - Otobiyografi
_Nükte’yi anlamak oldukça güç. _Nükte, benzemezin içindeki gizli benzerleri açığa çıkarma yeteneğidir. _Nükte, zeka ürünü olarak haz üretmeye yarayan bir etkinliktir. Esprilerin malzemesi, yasaklanmış arzulardır. _Bazı Nükte formülleri: Şaşırtma, aydınlatma, karşıtlıklar, anlamsızlıktaki anlam. _Kraeplin: Karşıt iki kavramın birleşimi ve
Birliğe ulaşmanın bir yolu da ister sanatçı ister sanatçı olsun yaratıcı faaliyette bulunmaktan geçer herhangi bir yaratıcı çalışma içinde bulunan kişi kendi dışındaki dünyayı temsil eden nesnesi ile kendini bütünleştirir ister masa yapan bir marangoz ya da Elmas işleyen bir kuyumcu olsun ister ürününü yetiştiren Çiftçi ya da resmini boyayan
Gayrimüslimlere de hitap etmesini istediğiniz bir eserde, yakın dönemde bazı Müslüman gruplar tarafından dahi tartışma konusu edilen bir tarihî veriyi kullanmak maalesef pek mümkün olmayacaktır. Özellikle hadisin, fazlasıyla teknik bir mesele olması ve inceleme kriterlerinin detay arz etmesi hasebiyle sadece yapılan işin basitçe özetlenmesi bile,
Sayfa 88 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Türklerin İslam dinine girmesiyle. Doğu medeniyetine girmesi aynı zamanda oldu. Bundan dolayı bir çoklarına göre, doğu medeniyetine, İslam medeniyeti demek daha doğru görünüyor. Oysa ki, yukarıda belirttiğimiz gibi, dinleri ayrı bulunan toplumlar aynı medeniyet içinde olabilirler. Demek ki medeniyet, dinden ayrı bir şeydir. Böyle olmasaydı, dinleri ayrı olan toyluluklar arasında ortak hiç ir kurumun olmaması gerekirdi. Din, yalnız kutsal kurumlardan yalnız inançlarla ibadetlerden ibaret olduğu için, bunların dışında kalan kutsal olmayan kurumlar mesela, kutsal kavramlarla teknik araçlar estetik ilkeler dininin dışında ayrı bir sistem oluştururlar. Matematik, botanik, zooloji, biyoloji, psikoloji, sosyoloji gibi doğal bilimler sanayiye ve güzel sanatlara özgü teknikler, dinlere bağı değildir. Buna göre, hiçbir medeniyet, hiçbir dine bağlanamaz. Bir Hıristiyan medeniyeti olmadığı gibi, bir İslam medeniyeti de yoktur. Batı medeniyeti İslam medeniyeti sanmak doğru olmadığı gibi, doğu medeniyetine de İslam medeniyeti adını vermek yanlıştır. Doğu medeniyetiyle batı medeniyetinin kaynaklarını İslam ve Hıristiyan dinlerinde değil, başka yerlerde aramak gerekir...
On beşinci yüzyılın sonlarında ve özellikle on altıncı yüzyılda bir süre Avrupa'dan gelen Yahudi mülteciler Osmanlı toplumunda ufak ancak önemsiz olmayan bir rol üstlendi: Avrupa'nın ekonomik, teknik ve tıbbi becerilerini getirdiler ve bazen diplomatik görüşmelerde hizmet verdiler. Ancak Avrupa'dan Yahudilerin gelmelerinin kesilmesiyle bu sona erdi..
Sayfa 39 - Kronik KitapKitabı okudu
34 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.