Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
"Ben öyle bilirim ki yaşamak Berrak bir gökte çocuklar aşkına savaşmaktır. Çünkü biz savaşmasak Anamın giydiği pazen Sofrada böldüğümüz somun Yani ıscacık benekleri çocukluğumun Cılk yaralar halinde; Yayılırlar toprağa Etlerimiz kokar Gökyüzünü kokutur..."
Ama çocuklugumdaki caresizlik, yetiskin olmamla birlikte geride kaldi. Artik benim hakkimdaki iftiraya dünyadaki herkes inansa, dünyadaki herkes beni suclasa, dünyadaki bir kisi bile beni sevmese ,onaylamasa dahi hayatimi idame ettirebilirim. Dünyadaki her insan istisnasiz sekilde benden nefret etse dahi bu, çocuklugumda yasadigim sey kadar kötü olamaz. Yani: Basima gelebilecek en kötü sey, zaten coktan yasandi ve bitti.
Reklam
İnsanlar her şeye, her şeye başkaldırmalı, diyordu. İnsanlar böyle uyudukça, insanlar böyle zulüm altında inlemeyi kabul ettikçe insanlığın bir sinekten ne farkı olur, insanlar, eğer en küçük bir haksızlığa, bir zulme başkaldırmayı akıl etmezlerse, insanlık bundan böyle daha da beter hale düşecektir. Allah, başkaldır ya kulum, demiş ve insan onun
Hayatın bütün bu çok zor ve yanıtsız sorularına verdiği ortak yanıtın dışında bir yanıt yoktu. Bu yanıt şuydu: Günün gerektirdiği şekilde yaşamak, yani unutmak.
"İnsan hayatının normal amacı dört mevsimde de, yani hayatın dört çağında da fazla hoplayıp zıplamadan yaşamak ve son güne kadar hayat kadehinin hiçbir damlasını israf etmemektir: Ağır ağır yanan bir ateş, ne kadar şairane olursa olsun şiddetli bir yangından daha iyidir."
Günümüz hükümetleri, partileri ve ideolojileri, cenneti yeryüzünde kurmak iddiasındalar cehennemsiz bir cenneti içinde yaşadiğımız düzenden, cehennemi ve ölümü anımsatan her şey kaldırıldı. Onlardan çok seyrek söz ediyoruz. Mezarlıklar köy meydanına ya da şehir merkezine yakın olacak yerde, gitgide daha sapa yerlere kuruluyor. Dinin egemen olduğu
Reklam
Esasen anı yaşamak, şu anda yaptığımız şeye tüm kalbimizi vermek demektir. Nefes alırken sadece soluğumuza, yürürken sadece adım atmaya, koşarken sadece koşmaya odaklanmak demektir. Her seferinde tek bir şeye odaklanmak yani. Geçmişi ve geleceği unutmak.
Sayfa 220Kitabı okudu
Yaşamak şakaya gelmez, büyük bir ciddiyetle yaşayacaksın bir sincap gibi mesela, yani, yaşamanın dışında ve ötesinde hiçbir şey beklemeden, yani, bütün işin gücün yaşamak olacak.
"Bak evladım" diyor "Bu dünya denen şeyi bizim vaktimizde yaşayanlar sadece ismiyle, cismiyle bilirler. Biz gaflet vaktinde doğan çocuklarız. Gafiliz yani. Dünyayı bizim için sanırız, hatta bizim sanırız. Oysa dünya dediğin her gelene 'seninim' diyen bir gönül çalana benzer. Sonra terk eder, bırakır onları. Dünya demek eski vakitlerde yaşayan insanların lügatinde sadece dünya demek değildir. Dünya neft demek, dünya hırs demek, arzu demek dünya, kibir demek, şehvet demek, kin, nefret demek... Yani dünyada yaşamak değil de dünyadan kurtulmak gerek onların zihninde. Oysa bizim için dünya sahip olunacak bir yer. Eski vaktin insanları yaşamayı mecburiyet bilmişler; bizse dünyayı zaruret zannediyoruz. "Hayat denen sadece burasıdır" demiyoruz belki ama öyle yaşıyoruz.
Bu soruya evet cevabını veren et endüstrisi, yani kapitalizm
Sağlıklı yaşamak için hayvan ve hayvansal ürün yememiz gerekmiyor muydu? Hayır. Hiç kimse hayvan yemenin tıbbi açıdan gerekli olduğunu id­dia etmiyor. Beslenme ve Diyetetik Akademisi, Amerikan Diya­bet Birliği, Amerikan Kalp Birliği, İngiliz Diyetetik Birliği, İngiliz Beslenme Derneği, Avustralya Diyetisyenler Birliği, Kanadalı Di­yetisyenler Birliği ve Kalp ve Felç Derneği gibi anaakım kuruluş­lar; Harvard Kamu Sağlığı Fakültesi, Mayo Clinic, UCLA Sağlık Merkezi, Pennsylvania Üniversitesi Tıp Fakültesi ve Pittsburgh Üniversitesi Tıp Fakültesi gibi eğitim ve araştırma kurumları; İn­giliz Ulusal Sağlık Hizmetleri ve ABD Tarım Bakanlığı Beslenme Politikaları Merkezi gibi devlet kurumları ve Kaiser Permanente gibi büyük bakım merkezlerinin de aralarında bulunduğu çok sa­yıda sağlık kuruluşu, iyi bir vegan beslenmenin insan sağlığı için gayet yeterli olduğunu ve hatta önemli yararlar sağlayabileceğini kabul ediyor.
Sayfa 22 - Metropolis Yayıncılık, 3.Baskı, Şubat 2021
Reklam
İsa'nın üç eşyasından sözedilir: Kaşık, maşrapa, tarak. Modern insanın ise yaşamak için daha fazlasına yani mala ihtiyacı bulunuyor. Bu durumu nasıl açıklamak gerekir: İsa'nın ilkelliği ile mi yoksa yeni insanın malsız yaşayamayacak denli kendini ifsad ya da deforme ettiği ile mi?
Sayfa 83 - Ayışığı Kitapları - KİTABEVİ (1.Baskı)
Yani biri eksildiğinde, evinizde yer açılmaz da tam ortasında kocaman bir delik açılır. Artık o deliğin üstüne basmadan devam etmeniz gerekir. Basarsanız düşersiniz. Kıyıdan kıyıdan yaşamak diye bir şey var, zamanı gelince mutlaka öğrenirsiniz.
Sayfa 99 - İletişim Yayınları - 11.BaskıKitabı okudu
kimseyi ilgilendirmeden hayatın içinden geçip gitmek; kimse dinlemeden konuşmak, merhamet uyandırmadan acı çekmek, yani, daha sonra kendisinin gerçekten yaşadığı gibi yaşamak.
Yalnız teknolojiyle uğraşmak bilim değildir, teolojiyle yada başka bir tanımıyla ilahiyatla uğraşmak da bilimdir. Her şeyi yoktan var eden Yaradan'ın Allah'ın bilimidir; yani Yaradan'ı bilme bilimidir. Kimse tarafından değiştirilemeyecek olan son noktayı ve o noktadan sonrasını düşünmek için hiçbir teknolojinin gücünün yetmeyeceğinin bilinciyle, hayat üzerine yapacağımız felsefe sorularıyla hedef belirleme ve amaç yollarını bulma pek de zor değil: Hele ölümden döndüğünü ve Allah'ın kendine yaşamak için bir fırsat daha verdiğini düşünen bir insan bunu daha iyi fark edebiliyor.
Sayfa 44 - Az KitapKitabı okuyor
"Bunca yıllık hekimim," diye düşündü İbn Tufeyl. "Midesinden, gözlerinden, kulaklarından, bacaklarından dert yananı çok gördüm… aklından yakınana hiç tesadüf etmedim!" Demek, kimsenin akıllı olmaktan yana bir şikayeti yoktu. Öyleyse, bu hayatı akıllıca yani düşünerek yaşamak zorundaydık!
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.