Lise çağı için kitap önerisi
Ortaokulu yapmıştım lise de istendi veee karşınızda: Bu kitapları ben de lisede okudum gönül rahatlığıyla öneririm. En altta liseden sonra okuduğum ama lisede de okunabilecek kitapları önerdim. Uzun soluklu bir liste oldu :) Şafağı Ör (11. sınıfta okudum diye hatırlıyorum. O zamanlar pek fantastik okumuyordum. Bu seriye bayılmıştım. 2 kitabı 2 günde okudum. Mulan retelling, FANTASTİK) Gölge ve Kemik (bunu fantastikte çoook yeniyseniz veya başrolün saçma hareketlerine katlanabilirseniz seversiniz. Yoksa beklentinizin altında kalabilir. Ben tam vaktinde okuduğumdan sevdim. Darkling fav kötü karakterlerimden biri :) FANTASTİK) Satranç (yazarın çoğu kitabı güzel en sevdiklerimi buraya bırakıyorum ÖYKÜ/MODERN KLASİK) Korku Ay Işığı Sokağı (açık uçlu bir sonu var normalde sevmem ama bu öyküye çok yakışmıştı. Dediğim gibi bu yazarın kalemine bayılıyorum 10 kitabını okudum ama bunlar favorilerim.) Sineklerin Tanrısı (12 çocuk tek başlarına bir adada ne kadar yaşayabilir?? Bana coğrafya dersinden önce lagün kelimesini öğreten o kitap nffkfkfk 9.sınıfta okumuştum. MODERN KLASİK) Liste (7'den 70'e okunabilecsk bir kitap ortaokula da önerdim. mümkünse lise başında okumanızı tavsiye ederim. Çünkü bazı kitapları yaşımız geçtiğinde daha az sevebiliyoruz. Sadece 100 kelimeyle konuşulan bir dünya! DİSTOPYA) Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi (bunu lisenin bittiği yaz (17 yaşında) okudum 😅 diğer listeye eklemek istemedim. kısacık bir klasik kitap. Buradaki başrol hayatı tersten yaşıyor. Yaşlı bir adan olarak doğuyor yıllar geçtikçe gençleşiyor. MODERN KLASİK/ÖYKÜ) Cimri (bunu da liseden mezun olduğum yaz okudum. Tiyatro okumayı pek sevmem ama bu kitap güzeldi. TİYATRO) Sherlock Holmes - Şüphe Asla Uyumaz serisi (POLİSİYE) Jane Eyre (Favori İngilizce edebiyatı kitabımdır. Gurur ve önyargıdan daha çok
1000Kitap
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
938
dönüşmek mi gerekiyor kendimizi yeniden kurgulamak için? gelecek geçmişten daha güzel olabilir mi kayıplarımıza rağmen? sevdiklerimiz için varlığımız ne ifade ediyor? yokluğumuz da varlık sayılır mı? sorularıma yanıt verebilecek midir Kafka Dönüşüm ile? Cevahir Sevil 1.6.2025
Hayata Dair
Bütün erkeklerin sözleri birbirine benzer. Onları sadece yaptıkları birbirinden ayırır. Molière Cimri