Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Pişmanlık :⁠'⁠(
“Toplum tarafından kabul gören tek deliliktir aşk. Deliriyorum sana.” Duru’nun hıçkırıklarla yere çökmesi aynı anda oldu.
b-Hadd-Cinayet ve Ta'zîr Suçları
Nasslarda, yani Kur'an-ı kerîm ve sünnet-i nebevîde suç olduğu bildirilen ve cezası da kat'î olarak tayin edilen fiillere hadd suçları (veya cezaları) denir. Hadd, lugatta, men' (engelleme) demektir. Beş suç için hadd cezası vardır: Zinâ, şarap içmek, kazf(iffetli birine zina iftirası), sirkat(hırsızlık) ve yol kesicilik. Bazı
Reklam
Doksan Beş Tez
Endüljans; Roma Katolik Kilisesi literatüründe ise günahların karşılığı olan cezaların hafiflettirilmesi veya bağışlanmasıdır. Ancak bu noktada endüljansın vaftizle karıştırılmaması gerekir, vaftiz Adem ile Havva'dan gelen ilk suçun (culpa) ve ona bağlı olan ebedi cezanın (poena) silinmesidir, insan vaftiz yoluyla suçlu durumundan çıkarak, Tanrı'nın ihsanı olan sevgiye mazhar olur ve bu tekrarlanmayan bir ayindir. Vaftizden sonra işlenen ölümlü günahı, insanı yeniden suçlu durumuna düşürür, ancak yaygın kabul gören Orta Çağ teolojisine göre, Tanrı insana, bir kez daha suçlu durumundan kurtulma şansı verir, bu, Aziz Hieronymus'tan itibaren yaygın kullanılan bir deyişle, gemi enkazında (günahta) tutunulacak ikinci kalastır. Bunun için kişi, din adamları huzurunda yapılan bir ayinle tövbe ettiğini göstermek zorundadır. Yapılan ayine "Sakramental Tövbe" veya daha basitçe "Tövbe Ayini " anlamında "Poenitentia Sacramentalis" denir. Sakramental Tövbe üç aşamadan oluşur : (1) İşlenen günahlardan ötürü pişmanlık duyma, (2) bir rahibin huzurunda günah çıkarma ve (3) günahların ağırlığına bağlı olarak bir rahibin huzurunda geçici bir cezayla kefaret ödeme. Sakramental Tövbe, vaftizden farklı olarak tekrarlanabilir olsa da onun kadar güçlü değildir, sadece günah suçunu silerken, Tanrı'nın vereceği ebedi cezayı geçici, dünyevi cezaya dönüştürür; böylece bu ayinden çıkan kişi azaltılmış cezasını hayatta çekerek ondan tümüyle kurtulma olanağını bulur. İşte, endüljans da bu noktada adeta Sakramental Tövbe'nin tamamlayıcısıdır.
Osmanlı'nın yönetim şekli
Gülhane Hatt-ı Hümayunundan [1839] önce Osmanlı Devleti, Osman ve Orhan Gazi zamanından beri beyliklerden farklı bir yönetimle idare ediliyordu. Bu idare gayet sağlam ve usta bir idareydi. Allah Teala bu yönetim sayesinde Osmanlı Devletine Ortadoğu ve İslâm dünyasını yönetme imkânı vermişti. Ayrıca Osmanlılar hilafeti de bünyelerine almışlardı.
_UYUYORSUN! Rüyadasın. Gece gündüz demeden rüya görüyorsun. Bazen açık bazen de kapalı gözlerle. Hakikat değilsin. Rüya gören bir zihin, hakikati göremez ve hakikati de bir hayale dönüştürür. Gerçekle yüzleşirsen gerçek, hakikate dönüşür; kaçarsan yalanlar içerisinde yaşarsın. Uyan! Uyanık ol. Uyanık olmak hedeftir. Sessizlik içinde düşünerek
_Hayat, sürprizlerle dolu bir kumardır ve hayatın ne olduğunu sadece kumarbazlar bilir. _Eğer cesur değilsen samimi olamazsın, sevemezsin, güvenemezsin, gerçeğin peşine düşemezsin. O yüzden önce cesaret gelir. Ve diğer her şey onu izler. _Risk al. Belirsizlik deme; merak de. Güvencesizlik deme; özgürlük de. Bu güvencesizlik, hayatın
Reklam
Tanrıça İnanna, Gilgameş'e daha Huluppu ağacını kestirdiği zaman göz koymuş­tu. Fakat o sıralarda Tanrıça'nın bir sevgilisi vardı. B ir gün her nedense ona kızmış ve ondan ayrılmıştı. Gilgameş'i, canavarı öl­dürüp elini yıkadıktan ve kendisine eski düzeni verdikten sonra ilk gören Tanrıça İnanna oldu. Çok yakışıklıydı.
Büyük Çeçenistan'da görevlendirilen Mareşal Prens Aleksandr Baryatinski, Şamil'le mücadelenin başına getirildi. Devasa cüsse­siyle bu kuzeyli adam, kendine özgü bir karaktere sahipti. Hem disiplinli hem de rahatına düşkün bir hayat süren bu adam Rus tarihindeki en büyük generallerden biriydi. Vorontsov'un halefi olarak valiliğe
_Binbir Gece Masalları'nı anlatan, Şehrazat’tır. _Eski zamanlarda Hint ve Çin diyarlarında hüküm süren Şehriyar ve Şahzaman adlı iki kardeş hükümdar, eşleri tarafından aldatılmışlar. Bu olayların etkisiyle Şehriyar, kendi ülkesinde, her gün bir kızla evlenip ertesi gün onu idam ettirir olmuş; bu yüzden vezirin güzel, bilgili ve akıllı kızı
_Aklı başındalık, düşünüp-taşınıp, tartıp, tercih etmeye yönelik bir erdemdir ve bir anlamda pek çok erdemin ustasıdır. Bu bağlamda basiret ve zeka gibi yine ruhun bu kısmına ait erdemler, aklı başındalığın kalfası, ruhun diğer kısmındaki karakter erdemleri ise çırağı konumundadır. Öte yandan erdemlere yönelik doğal eğilimin söz konusu olduğu
Reklam
_Anlamak, sevmenin başlangıcıdır. _Üzülme, kızma, sadece anla. İnsanlara kahkahalarla gülmek ya da nefret duymak yerine onları anlamak için çaba sarf ettim. _Tutkulardan kurtulup özgürleşmek için, eylemlerimizin gerçek nedenlerini anlamalıyız. Anlamak, onları dönüştürür. _Aklın kılavuzluğunda yaşayan insan başkasının kendisine olan nefretine,
_Sık ve çok gülmek, zeki insanların saygısını ve çocukların sevgisini kazanmak, dürüst eleştirilerin takdirine layık olmak ve yanlış arkadaşların ihanetlerine katlanabilmek, güzelliği takdir edebilmek, başkalarındaki en iyiyi bulabilmek, sağlıklı bir çocuk, bahçelik bir arazi ya da daha iyi duruma getirilmiş bir sosyal durum yoluyla bu dünyayı
_Türkler, hür ve bağımsızdırlar. Gururları çok yüksektir. Gururludurlar fakat asilzadelik taslamazlar. Türklerin karakterinde büyük tezatlara rastlanır. Hem sert ve dik başlı hem de yumuşak ve sabırlıdır. Yırtıcılığı İskitlerden, yumuşaklığı da Yunan'dan almışlardır. Fetihçi ve cahil olduklarından bütün uluslara tepeden bakarlar. Aralarında
_Ateizm için şehit olalım. _İki yürek arasındaki en kısa yol kamıştır. _Bir kadının kalbine giden yol işkenceden geçer. Ondan daha kesinini bilmiyorum. _Hayat, orospu gibidir. Bu yüzden sadece zevk almaya bakın. _Doğa kanunları tek yasamızdır. Ona karşı gelmeyin. Geri kalan her şeyi ezin geçin. Hiçbir davranış doğayı gücendirmez. _Sefalete
_Hangi uğursuz yıldızın etkisi altında doğmuş olmalıyım? _Dünyanıza sıçayım, adaletinize sıçayım, aile kavramınıza sıçayım. İkiyüzlü kıçlar, yalancı götler ve gıllolar. _Eğer bir cinayet için söz verilmişse yeminden geri dönmek erdemdir. _Her şeyi yaşamayan hiçbir şeyi yaşamamış demektir. _Her şeytanlıktan bir iyilik doğar. Dengenin
276 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.