Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Profil
Âdem oğluna elzem olan yükselmek değil, yüklenmek ve yücelmektir...
Seyyid Kutub
Seyyid Kutub
Ali Şeriati
Ali Şeriati
Aliya İzzetbegoviç
Aliya İzzetbegoviç
Hasan el-Benna
Hasan el-Benna
Ebu'l A'lâ el-Mevdudi
Ebu'l A'lâ el-Mevdudi
Ebu’l Hasan Nedvi
Ebu’l Hasan Nedvi
Muhammed Kutub
Muhammed Kutub
Necip Fazıl Kısakürek
Necip Fazıl Kısakürek
Malcolm X
Malcolm X
Cahit Zarifoğlu
Cahit Zarifoğlu
Bediüzzaman Said Nursî
Bediüzzaman Said Nursî
Erdem Bayazıt
Erdem Bayazıt
Rasim Özdenören
Rasim Özdenören
Salih Suruç
Salih Suruç
Dücane Cündioğlu
Dücane Cündioğlu
Sezai Karakoç
Sezai Karakoç
Hafız-ı Şirazi
Hafız-ı Şirazi
https://1000kitap.com/yazar/i38013
Fuzuli
Fuzuli
Mustafa Kutlu
Mustafa Kutlu
Seyyid Hüseyin Nasr
Seyyid Hüseyin Nasr
Roger Garaudy
Roger Garaudy
İmam Gazali
İmam Gazali
Zeynep Gazali
Zeynep Gazali
İbn-i Haldun
İbn-i Haldun
İbn Rüşd
İbn Rüşd
Nuri Pakdil
Nuri Pakdil
Malik Bin Nebi
Malik Bin Nebi
Atasoy Müftüoğlu
Atasoy Müftüoğlu
Şeyh Sadi Şirazi
Şeyh Sadi Şirazi
İskender Pala
İskender Pala
Halil Cibran
Halil Cibran
Melayê Cizîrî
Melayê Cizîrî
Nazım Hikmet Ran
Nazım Hikmet Ran
Khaled Hosseini
Khaled Hosseini
Franz Kafka
Franz Kafka
Stefan Zweig
Stefan Zweig
Victor Hugo
Victor Hugo
Lev Tolstoy
Lev Tolstoy
Mevlana Celaleddin-i Rumi
Mevlana Celaleddin-i Rumi
Yunus Emre
Yunus Emre
Şeyh Galip
Şeyh Galip
Sema Maraşlı
Sema Maraşlı
Ahmet Hamdi Tanpınar
Ahmet Hamdi Tanpınar
Oscar Wilde
Oscar Wilde
Karl Marx
Karl Marx
Nizamülmülk
Nizamülmülk
Fyodor Dostoyevski
Fyodor Dostoyevski
Mehmet Akif Ersoy
Mehmet Akif Ersoy
Nurettin Topçu
Nurettin Topçu
İmam Humeyni
İmam Humeyni
İmam Gazali
İmam Gazali
Aristoteles
Aristoteles
Ehmedê Xanî
Ehmedê Xanî
Roger Garaudy
Roger Garaudy
Fazlur Rahman
Fazlur Rahman
Salih Suruç
Salih Suruç
Salih Mirzabeyoğlu
Salih Mirzabeyoğlu
Tahsin Özmen
Tahsin Özmen
Montaigne
Montaigne
Lev Tolstoy
Lev Tolstoy
Tahsin Özmen
Tahsin Özmen
Ahmet Hamdi Tanpınar
Ahmet Hamdi Tanpınar
Abdullah Galib Bergusi
Abdullah Galib Bergusi
Muhammed Emin Yıldırım
Muhammed Emin Yıldırım
Muhammed Hamidullah
Muhammed Hamidullah
Tarık Tufan
Tarık Tufan
İbrahim Tenekeci
İbrahim Tenekeci
İsmet Özel
İsmet Özel
İskender Pala
İskender Pala
Ebu Mansur El Matüridi
Ebu Mansur El Matüridi
Ömer Nesefi
Ömer Nesefi
Mark Twain
Mark Twain
Abdulfettah Ebu Gudde
Abdulfettah Ebu Gudde
İlber Ortaylı
İlber Ortaylı
Yaşar Kemal
Yaşar Kemal
Orhan Pamuk
Orhan Pamuk
Elif Şafak
Elif Şafak
John Steinbeck
John Steinbeck
Umberto Eco
Umberto Eco
Hasan Ali Toptaş
Hasan Ali Toptaş
Amin Maalouf
Amin Maalouf
Jules Payot
Jules Payot
Mehmed Uzun
Mehmed Uzun
Nevzat Tarhan
Nevzat Tarhan
Antoine de Saint-Exupéry
Antoine de Saint-Exupéry
Serdar Tuncer
Serdar Tuncer
Kemal Sayar
Kemal Sayar
Yaşar Kemal
Yaşar Kemal
Zülfü Livaneli
Zülfü Livaneli
İbrahim Kalın
İbrahim Kalın
BİZ ve ONLAR...
Biz Allah'a ve Resûlü'nün getirdiği kitaba, insanın insan üzerindeki tasarrufu ile değil, Resûlü'ne de Allah'ın verdiği imânla inanıyoruz. İşte mutlak hakkında bizim dışımızda hiçbir düşünce ve YAŞAMA'nın söyleyemediği budur. Onlar KONUŞMAYAN mutlakları ve onun hakkında konuşan beşer şuuru-şuurları ile, insanın insanı tasarrufu içinde kalıyorlar... Biz imânla, Allah'ın bildirdiği üzere, "Allah'a itaatın Resûlü'ne itaatla mümkün olduğu" nu bilen bir tasarruf silsilesi içindeyiz, onlar ise belirttiğimiz üzere.
Sayfa 290 - 5.Levha, -Halk Âlemi Mistiği-, (Şuur-Madde-Ruh) İBDA YayınlarıKitabı okudu
Reklam
MUTLAK VARLIK ve O'NUN KELÂMI...
Herkesin hakikati kendine... O zaman, mutlak bir hakikat hâlinde görünen, MUTLAK VARLIK ve O'NUN KELÂM'ı gerekliliği, bir kısım şuurlar tarafından O'dur ve O'nundur diye idrak edilerek "imân" mevzuu olurken? Vahye muhatap olan, Allah'ın Sevgilisi; ve O'nun getirdiğinin hak ve O'na itaatin gerekli olduğunu kullarına bildiren, bu İMÂNI VEREN de Allah. Allah'ın imânı nasib ettiği ve etmediği kullar. MUTLAK VARLIK'ın MUTLAK KELÂM'I; bu mesele, bütün diğer maddî veya mistik MUTLAK kabul edişlerden bizi ayıran, -sahtelerden ayıran!" esas mesele.
Sayfa 289 - 290, 5.Levha, -Halk Âlemi Mistiği-, (Şuur-Madde-Ruh) İBDA YayınlarıKitabı okudu
HAYRET ve MUTLAK GAFLET MAKAMI...
- "Allah hiçbir hükümle mahkûm ve hiçbir ilimle malûm değildir... O'nu mahlûkunun kavrayış haddine sokarken, her hüküm nasıl ve ne türlü olursa olsun, yanlıştır. Orası insan için nihaî hayret ve mutlak gaflet makamıdır ve o diyarda münhasır bilgisizlikten başka bir şeye yer yoktur..."
Sayfa 204 - 4.Levha -Düşünce (Sır ve Problem)- (Akıl ve Akıl) İBDA YayınlarıKitabı okudu
Varlık...
- "Varlık, daima var olmalıdır; o, hiçbir zaman yok olmadı ve olmamalıdır. Aksi hâlde varlıktan önce ve sonra yokluk aramak gerekecektir. Varlığın sebebi ve neticesi yokluk-hiçlik olacaktır. halbuki, yokluk yok olduğu için, varın önünde ve arkasında bulunamaz; aksi hâlde, yokluğa varlık izâfe etmek gerekecektir. O hâlde, "Gerçek Varlık" geçici değil, ezelî ve ebedî olmalıdır... Mutlak Varlık'ın sonsuz olması da zarurîdir; aksi hâlde ne ile sınırlıdır?.."
Sayfa 197 - 4.Levha -Düşünce (Sır ve Problem)- (Varlık ve Varoluş) İBDA YayınlarıKitabı okudu
ALLAH'IN İŞİ...
- "Allah'ın işi, "Ol der, olur"dur. O illetlere (sebeplere) bağlı değildir..."
Sayfa 94 - 2.Levha, -Şahsiyet ve Müteâl (Aşkın) Olarak şuur- (Emr ve Varlık), İBDA YayınlarıKitabı okudu
Reklam
KENDİNİ BİLEN-BİLİNEN...
- "Bütün peygamberler birbirlerini tanımışlardır! [...] Bundan sonra dostlar dediler ki: "Ey Allah'ın elçisi, her peygamberin kendinden önce geleni tanıttığına ve senin sonuncu Elçi olduğuna nazaran, seni kim tanıtacak?" Buyurdular ki: "Nefsini bilen şüphe yok ki Allah'ını da bilir!"... Şu hâle göre, O'nun nefsini bilen, Rabbini de bilir!
Sayfa 89 - 2.Levha, -Şahsiyet ve Müteâl (Aşkın) Olarak şuur- (Kendini Bilen-Bilinen), İBDA YayınlarıKitabı okudu
HAKKELYAKÎN BİLMEK...
- "Bizzat O'nu O'nunla bilmek ve O'nda yok olmak..."
Sayfa 88 - 2.Levha, -Şahsiyet ve Müteâl (Aşkın) Olarak şuur- (Hakkelyakîn Bilmek), İBDA YayınlarıKitabı okudu
MÜTEÂL VARLIK...
- "Allah bu tasavvurlar âlemine ve hatta hiçbir âleme sığmaz. Eğer tasavvurlar âlemine sığmış olsaydı, tasavvur edenin onu kavramış olması gerekirdi ve bu bakımdan o, tasavvurların yaratıcısı olamazdı. İşte böylece O'nun bütün âlemlerin ötesinde ve üstünde olduğu anlaşılmış oluyor..."
Sayfa 84 - 85, 2.Levha, -Şahsiyet ve Müteâl (Aşkın) Olarak şuur- (Müteâl Varlık), İBDA YayınlarıKitabı okudu