NEBİ : Haber veren
RESUL: Hükümleri tebliğ eden
PEYGAMBER : Allah ile akıl sahibi kulları arasında ve ahiret hayatlarıyla ilgili ihtiyaçların giderilmesi için yapılan elçilik görevidir.
Bir bakımdan âşık, kalp sarayına konan masiva putlarını bir bir LÂ balyozuyla yıkmadıkça, masivadan arta kalan tortu ve kalıntıları İLLÂ süpürgesi ile süpürmedikçe aşkın İLLÂLLÂH sarayına varması mümkün değildir.
Nitekim Kâ belasından sonra varlık kendisini kaybetti ama şimdi ise kaybettiği Kâ sözünü keşfetmek için münkeşif oluyor. Lâ ile kendini yitiriyor İLLÂ ile şahid olup İLLALLAH ile de kendini ve varoluşunun sırrını çözüyor.
Vesselâm. ...
Eğer o Şirazlı güzel, bana gönül verirse onun kara benine Semerkant ve Buhara'yı bağışlarım
SADİ ŞİRAZİ. ..
NAZİRE
Eğer o asil müslüman kızı, beni gönlünün kuyusuna Yusuf yaparsa ona benliğimin bağrındaki aşkın vilayetlerini bağışlarım..!
VOLKAN SARIKAMIŞ. ..
Muhammed İkbal'in insan felsefesinde aşk ile akıl karşı karşıya gelmez tam tersine el ele tutuşup yol alırlar:
Ne aşksız ilim, ne de ilimsiz aşk insanı kurtuluşa götürür:
"Aşktan nasibini almamış ilim, fikirler tiyatrosundan başka bir şey değildir."
• Sende de aynı kusur vardır, kendini düzeltmeden başkasına akıl verirsin
• Muhatabının kalbi ve vicdanı etki edemeyecek kadar ölmüştür
• Niyetin iyi de olsa yanlış, ölçüsüz, eksik veya zamansız sözler söylersin
Zira Sünnetsiz Kuran Peygambersiz Dine
Kuransız Sünnet de Dinsiz Peygamberliğe Yol Açar.
Sünnetsiz Din Pratiksiz Teoriden Öteye Geçmezken Pratiksiz Teori de Altyapısız Üst Yapı Gibi Yıkılmaya Mahkumdur.
Vesselâm. ...
Bir DEVLET DÜŞLÜYORUM Altı Kapısı Altı Sokağa Her Bir Sokağı Bir MEDENİYETE Açılan.
Birinci Kapısı İnancın Merkezi KABEYE
İkinci Kapısı Medeniyetin Üssü İSTANBUL'A
Üçüncü Kapısı İlmin Merkezi BAĞDAT'A
Dördüncü Kapısı Edebiyatın Mabedi İSFAHAN'A
Beşinci Kapısı Kardeşliğin Beşiği MAHABAD'A
Altıncı Kapısı Ümmetin Yitik Cenneti ŞAM'A Açılan.
BİR ÜLKE DÜŞLÜYORUM
Sınırları sınırsız,
Hudutları bucaksız,
Seması sonsuz,
Arzı hudutsuz.
BİR VATAN DÜŞLÜYORUM
Bayrak tasviri her renkten olacak kadar renksiz
Enasıri asliyesi çok kimlikli olacak kadar kimliksiz